Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Hur kan du vara nöjd med en journalistisk rapportering från fronterna som i det närmaste inte existerar? Släpps oberoende journalister över huvud taget in i de centrala konfliktområdena? Jag tycker att rapporteringen är riktigt usel. Krigskorrespondenterna lyser nästan helt med sin frånvaro.
Operation Ökenstorm kunde vi i det närmaste följa i realtid och det är drygt 30-år sedan.
Tar man inte med hela basen, d v s vad jag svarade på, så blir det tokigt.
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Slutar som anmärkningsvärt mycket annat i detta kirg, ingen vet. Satellit-bilder har publicerats där fabrikskomplexet Yashmesh ser väldigt intakt ut ovan jord. Det är inte ens säkert att attacken träffade rätt. Men stora delar av detta sovjetkomplex ligger under jord, och proryssarna hävdar att det är det underjordiska som var målet, och att det kan nås med kraftig kinetisk effekt. Samtidigt påstås det att Yashmesh kan tåla kärnvapenattacker. Allt detta är bara påståenden, och ingen information slipper ut från Dnipro.
På detta svarade jag:
Citat:
Det är nog ett påstående som du får ta tillbaka.
Inte tidigare har ett krig varit så välbevakat av journalister, bloggare, go-pro cams m.m.
Ditt påstående är helt fel.
Varför påstå något så uppenbart fel?
¨
Ökenstorm 30 års sedan?
Vi såg inte tillstymmelsen till videos från slagfältet.
Bagdad Bob i all ära. Det var roligt. Men mest propaganda.
Håller alltså inte alls med dig.
Att dina krigskorrespondenter inte syns, kan ha sin förklaring att de får sitt material på annat sätt.
Läste att många journalister i Ukraina, har dött då de varit vid fronten.
Trist att inte fler vill offra livet för att du ska bli nöjd.