2024-11-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur
Hon är långt ifrån att uppfylla kriterierna för LVM.

Jag tycker hon är på god väg att uppfylla kriterierna?

”4 § Tvångsvård skall beslutas om,

1. någon till följd av ett fortgående missbruk av alkohol, narkotika eller flyktiga lösningsmedel är i behov av vård för att komma ifrån sitt missbruk,
vårdbehovet inte kan tillgodoses enligt socialtjänstlagen (2001:453) eller på något annat sätt, och
2. han eller hon till följd av missbruket
utsätter sin fysiska eller psykiska hälsa för allvarlig fara,
löper en uppenbar risk att förstöra sitt liv, eller
kan befaras komma att allvarligt skada sig själv eller någon närstående.”
Citera
2024-11-25, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur
Hon är långt ifrån att uppfylla kriterierna för LVM.

Jag tror tyvärr inte hon uppfyller kraven för ett LPT heller även om det skulle behövas.
Citera
2024-11-25, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl

1. någon till följd av ett fortgående missbruk av alkohol, narkotika eller flyktiga lösningsmedel är i behov av vård för att komma ifrån sitt missbruk,
vårdbehovet inte kan tillgodoses enligt socialtjänstlagen (2001:453) eller på något annat sätt, och

Enig med dig. Det finns gott, dokumenterat underlag för att LVMa henne sedan länge.

Begriper faktiskt inte varför soc i Huddinge ställt sig så passiva kring just LVM.
Citera
2024-11-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Enig med dig. Det finns gott, dokumenterat underlag för att LVMa henne sedan länge.

Begriper faktiskt inte varför soc i Huddinge ställt sig så passiva kring just LVM.

”Löper en uppenbar risk att förstöra sitt liv” Känns det som hon passerat för länge sedan när hon blivit av med allt från inkomstkälla till barn och till slut även boende. Vad räknas annars som att förstöra sitt liv liksom? Det enda hon har kvar är pengar och öppettider till systembolaget.
Citera
2024-11-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom

Därför att i det här landet betalar vi stora summor skatt men man får man knappt hjälp ens när man söker den? Tror knappast samhället eller ”vården” gärna själva tar och väljer ut personer, ”ja men hon ser ut att må skit, henne har vi in och behandlar” utan personen måste aktivt söka den! Och till och med då måste man stå på sig för att ens få adekvat hjälp, annars skickar de hem en med Alvedon och sen långt senare visade det sig att man hade cancer och stroke. Whoopsie! Det är något helt snett med det här landet, man kan kasta pengar på idioti men vården ska gå på knäna. Sen tycker jag dessutom att det är gulligt att så många i vårt samhälle går runt och tror att staten eller folk i allmänhet bryr sig om ifall man lever eller dör.
Citera
2024-11-25, 21:34
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Ikväll är första natten sen den 20/11 som hon inte berättat om att hon fått sovplats hos någon.

Skulle inte förvåna om hon är hos Hassan, hon talade om honom igår.
Citera
2024-11-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkelsnirkel
Därför att i det här landet betalar vi stora summor skatt men man får man knappt hjälp ens när man söker den? Tror knappast samhället eller ”vården” gärna själva tar och väljer ut personer, ”ja men hon ser ut att må skit, henne har vi in och behandlar” utan personen måste aktivt söka den! Och till och med då måste man stå på sig för att ens få adekvat hjälp, annars skickar de hem en med Alvedon och sen långt senare visade det sig att man hade cancer och stroke. Whoopsie! Det är något helt snett med det här landet, man kan kasta pengar på idioti men vården ska gå på knäna. Sen tycker jag dessutom att det är gulligt att så många i vårt samhälle går runt och tror att staten eller folk i allmänhet bryr sig om ifall man lever eller dör.

Det är väl mest människor i hennes omgivning jag bryr mig om, främst hennes barn men också alla som råkar ut för henne längs vägen. Hon själv är en narcissistisk och elak människa, men jag hatar att se skiten hon för med sig och hade mer än gärna sett henne bakom lås och bom tills hon kan bete sig som folk.
Citera
2024-11-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl

Fast för att tvångsomhänderta en vuxen pga missbruk krävs bra mycket mer än att man pimplar vin och härjar på nätterna. Individen har rätt att tacka nej till frivilliga insatser och frivilligheten sträcker sig väldigt långt. Lite väl långt kan väl vissa tycka, men ”uppenbar risk att förstöra sitt liv” innebär inte att dricka vin till frukost innan man åker till McDonalds. Man kan såklart hävda att hon förstör sitt liv, men jag skulle säga att det inte är primärt hennes missbruk som ligger till grund för det, utan snarare hennes psykiska mående/personlighetsstörning. Det hade helt enkelt inte hållit i rätten att LVM:a henne. Det hade hävts direkt.
Citera
2024-11-25, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkelsnirkel

Fast LVMad blir man för att socialtjänsten/nämnden där man bor bokstavligen tvingar en till vård. Behövs noll eget initiativ. Blir man akut LVMad är det oftast polisen som kommer och hämtar en för att ta med till läkarbesök.
Citera
2024-11-25, 21:56
Medlem
Max3xs avatar
Kvällens ämne verkar vara tvångsvård. Här har vi ett klipp från Pias tvångsomhändertagande 2023:

https://www.youtube.com/watch?v=9c1UE4YC4nM
Citera
2024-11-25, 22:00
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Kvällens ämne verkar vara tvångsvård. Här har vi ett klipp från Pias tvångsomhändertagande 2023:

Haha, ser exakt ut som Lennart Bladh mot slutet - och han låg fan också på en blå kudde.
Pia Bladh.
Citera
2024-11-25, 22:20
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x

Trodde inte mina ögon när hon fick gå efter ett dygn... sverige i ett nötskal! Försvarar rätten att folk som är uppenbart sjuka ska kunna skämma ut sig på nätet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in