2024-11-25, 13:16
Medlem
Sereenas avatar
Ju mer jag hör folk gorma på fejjan och liknande om varför dom lämnar X och flyttar till BS ju mer överväger jag att faktiskt skaffa X ...
Citera
2024-11-25, 13:22
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Nej, från toppnivån 2022 har det minskat från 368 till 336 miljoner 2024.
http://www.statista.com/statistics/3...sers-worldwide

Orsaken till att jag lämnade X berodde då enbart på Musk som person, att han stödjer Ryzzland. Men kritiken idag är att X i allt högre utsträckning samlar konspirationsteoretiker, högerextremister, fake news, desinformation, och att modereringen ändrats, blivit sämre osv.
Jag vet inget om Blue Sky, jag bara testade och den ser likadan ut som Twitter. Jag har inget större intresse att vara aktiv på sociala medier.
https://bcounter.nat.vg/

Det är ingen drastisk skillnad. De som lämnar platformen är individer som inte klarar av det fria ordet och de som blir kvar är de som tänker utanför ramarna. Det är bra att X är en plattform där man kan diskutera fritt utan att bli censurerad.

Sedan början av 2022, när Ryssland invaderade Ukraina, har SpaceX, Musk's företag som driver Starlink, arbetat för att ge Ukraina tillgång till internet via sina satelliter, särskilt i områden där markbaserad infrastruktur har förstörts.

Detta hade inte en individ gjort som avskyr en befolkning. Däremot kan jag förstå om han avskyr Zekensky som sålt bort sin själ och landet till globalisterna som mjölkar skiten ur landet.
Senast redigerad av xXEmMEXx 2024-11-25 kl. 13:24.
Citera
2024-11-25, 13:30
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
"Många lämnar X".

Översättning:

Kulturmarxister/liberaler lämnar X.

Det roliga är att alla kommer att gå tillbaka till X inom några månader eftersom alternativen är katastrofalt dåliga.

Tvivlar hårt på detta, av vad jag sett på Threads senaste halvåret råder det trevligare stämning än på många år på Twitter, folk postar positiva inlägg och interagerar med varandra på ett hövligt sätt.

Det roliga snarare att gruppen som klamrar sig fast vid Twitter verkar så beroende av att behöva låtsas som att folk kulturmarxisterna kommer att komma tillbaka till Twitter, nästan som att ni behöver ha någon att tjafsa med för att få ut något av er onlinenärvaro.
Citera
2024-11-25, 13:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tycker alla sociala medier med liknande koncept som X till 95% består av bottar, skulle aldrig hålla till på såna ställen. Förstår inte dom få riktiga människorna som håller till där att det nästan bara är bottar som kommenterar under?
Citera
2024-11-25, 13:59
Medlem
Aldrig använt twitter, aldrig använt X. Kommer aldrig använda blue sky, truth social eller vad det heter, kanske när jag blir pensionär. Vad kändisar tycker om saker och ting har aldrig intresserat mig ett dyft, de få gånger jag varit nyfiken på vad någon twittrat fungerade det utmärkt att söka via "nitter" men den sidan har tydligen lagts ner.
Citera
2024-11-25, 14:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Nej, från toppnivån 2022 har det minskat från 368 till 336 miljoner 2024.
http://www.statista.com/statistics/3...sers-worldwide

Orsaken till att jag lämnade X berodde då enbart på Musk som person, att han stödjer Ryzzland. Men kritiken idag är att X i allt högre utsträckning samlar konspirationsteoretiker, högerextremister, fake news, desinformation, och att modereringen ändrats, blivit sämre osv.
Jag vet inget om Blue Sky, jag bara testade och den ser likadan ut som Twitter. Jag har inget större intresse att vara aktiv på sociala medier.
https://bsky-users.theo.io/

Man måste registrera sig för att se de siffrorna? Elon köpte Twitter o oktober 2022. Tappade de användare efter det?
Citera
2024-11-25, 14:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tvivlar hårt på detta, av vad jag sett på Threads senaste halvåret råder det trevligare stämning än på många år på Twitter, folk postar positiva inlägg och interagerar med varandra på ett hövligt sätt.

Det roliga snarare att gruppen som klamrar sig fast vid Twitter verkar så beroende av att behöva låtsas som att folk kulturmarxisterna kommer att komma tillbaka till Twitter, nästan som att ni behöver ha någon att tjafsa med för att få ut något av er onlinenärvaro.

Threads är fortfarande ett mycket sämre alternativ, precis som alla andra alternativ för någon som är van vid X.

Bluesky och Threads är alldeles för rumsrena och brutalt tråkiga. Dessa plattformar kommer bara kunna locka till sig ett mycket begränsat antal användare.
Citera
2024-11-25, 14:38
Medlem
Nordamerikas avatar
Citat:
Threads är fortfarande ett mycket sämre alternativ, precis som alla andra alternativ för någon som är van vid X.

Bluesky och Threads är alldeles för rumsrena och brutalt tråkiga. Dessa plattformar kommer bara kunna locka till sig ett mycket begränsat antal användare.
Är X fortfarande störst?
Citera
2024-11-25, 14:41
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Fast de som lämnar Twitter gör det ju till största delen för att det är just innehållet som är problemet där, på samma sätt som att många som hänger på Reddit inte hänger på Flashback pga innehållet här. Kan hålla med om att Threads är rumsrent, men tycker också det är plattformens styrka vs Twitter. Många är helt enkelt trötta på att hela tiden dela plattform med nazister, porrbotar, och spam. Förstår så klart att det gör Threads mindre intressant för den målgruppen, men då borde det vara toppen för båda grupper att ha varsin plattform. Ingen av dom löper ju någon större risk att plötsligt försvinna, Meta har gott om pengar att driva Threads med så tror verkligen inte att någon större mängd användare där kommer att behöva söka sig någon annanstans eller tillbaka till Twitter.
Citera
2024-11-25, 14:42
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordamerika
Är X fortfarande störst?

X är mycket större än Threads och Bluesky tillsammans.

Det är dessutom betydligt fler som är aktiva DAGLIGEN på X jämfört med Threads och Bluesky tillsammans.
Citera
2024-11-25, 14:44
Medlem
Nordamerikas avatar
Vad använder ni X till?

Vad för content är ni ute efter och är ni aktiva skrivare eller passiva användare?
Citera
2024-11-25, 14:47
Medlem
Vänstern tycker inte att X är bra längre sedan Musk sparkade alla vänsterblivna anställda som blockerade allt annat än ren vänsterpropaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in