2024-11-25, 07:09
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Menar du mig när du säger idioten?
Jocke fick in pengarna i sitt företag, endel av dem gick till Jacke för att betala kanalen, resten ville chrippa ha, Jocke kollade då med skatteverket och kronofogden, och då tog kronofogden resten av pengarna och Chrippa fick ingenting.
Frågor på det?

Till er som har svårt att förstå hur detta gick till.
Chrippa köpte kanalen ifrån Jacke med dessa pengar = Jacke var delägare av kanalen när dess pengar tjänades, så dessa 50k kan då räknas som jackes "lön" från kanalen.

Christoffer ljuger. Ofta. Så du vet. Förstår det kommer som en chock för dej.
Citera
2024-11-25, 07:11
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Hur börjar Linnéa se ut egentligen, är det drogerna som börjar ta ut sin rätt? Fyfan. Tjack.
https://ibb.co/JxWqPWF

Droger, stress, våld, hot, skräpmat.
Citera
2024-11-25, 07:13
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ifall en småföretagare utan uppsåtet bryter mot aktiebolagslagen blir han dömd iallefall?

Christoffer är inte småföretagare. Han har näringsförbud.
Citera
2024-11-25, 07:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Det är Kristianstad psykiatrin som satt de!
ja jätte troligt att dem lämnat ut den informationen till dig.
Citera
2024-11-25, 07:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Christoffer ljuger. Ofta. Så du vet. Förstår det kommer som en chock för dej.
Jacke har ju dock själv sagt att han fick betalt ifrån chrippa för kanalen.
Och jo det är sant att Jacke var delägare av kanalen fram tills chrippa köpte den.
Citera
2024-11-25, 07:39
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
ja jätte troligt att dem lämnat ut den informationen till dig.

Du och dina antaganden... Nej det är korrekt att så inte är fallet. Men fallet kan ju vara på ett annat sätt. Tänkt på det?
Citera
2024-11-25, 07:42
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jacke har ju dock själv sagt att han fick betalt ifrån chrippa för kanalen.
Och jo det är sant att Jacke var delägare av kanalen fram tills chrippa köpte den.

Det var inte det jag motsatte mig! Jag motsatte mig att pengarna in i JJ AB gick till kanalen.
Citera
2024-11-25, 08:06
Medlem
Citat:
Blev anklagad av Dopy och granny-panties att jag letar identiteter åt Jocke på Flashback nu. Håller hyenorna på så här när man vet för mkt, är för nära och ett hot? Flera har ju vittnat om sjuka saker angående dessa användare. De verkar riktigt sjuka.
BLEV DU?

Det låter som taget ur en otroligt kasst spökregisserad film.

Du har väl hört Rask, Anjo, Jocke och Motvikt läsa innantill ur Joakims lista i vidios? Användarna måste på nåt sett fått det helt om bakfoten att du också tänkte citera den eller hotas med den.

Ett missförstånd sker så lätt. Tänk så det kan bli, en olycka händer så lätt. Nya tag idag

Peakas inte mer nu.
Senast redigerad av Pallal 2024-11-25 kl. 08:12.
Citera
2024-11-25, 08:17
Medlem
Citat:
Christoffer är inte småföretagare. Han har näringsförbud.
är det sant?

är är brott mot aktiebolagslagen ekobrott?
Citera
2024-11-25, 08:25
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
är det sant?

är är brott mot aktiebolagslagen ekobrott?

Du skrev småföretagare och tråden är om Christofer. Så syftar du på nån annan får du vara tydlig med det! Fram tills dess är det irrelevant då Christofer har näringsförbud efter att Skatteverket satte hans bolag som de skapat åt honom i konkurs. Skabbe vågade inte dyka upp på Rättegången, överklagade utan framgång och påstod motsägelsefullt att han ville konka bolaget. Trots att han i yrkande påstod annat och överklagade beslutet.

Du får ställa din fråga i rätt forumdel och i rätt tråd där.
Citera
2024-11-25, 08:41
Medlem
Citat:
Du skrev småföretagare och tråden är om Christofer. Så syftar du på nån annan får du vara tydlig med det! Fram tills dess är det irrelevant då Christofer har näringsförbud efter att Skatteverket satte hans bolag som de skapat åt honom i konkurs. Skabbe vågade inte dyka upp på Rättegången, överklagade utan framgång och påstod motsägelsefullt att han ville konka bolaget. Trots att han i yrkande påstod annat och överklagade beslutet.

Du får ställa din fråga i rätt forumdel och i rätt tråd där.
Han hade kopplingar med en företagare med tvivelaktig bokföring och affärsmässiga kopplingar.

Företaget har fått påtryckning av Skatteverket många gånger och årsredovisningen ser misstänkt ut. Jag nystar i anklagelser och lägger ett pussel. Den killen kan ha hjälpt Chrippa tvätta pengar med företaget?

Skatteverket kan väl konka bolag om det inte betalar skatt som exempel?

är brott mot aktiebolagslagen ett ekobrott? brukar företagare handha stora summor i kontanter?
Senast redigerad av Pallal 2024-11-25 kl. 09:09.
Citera
2024-11-25, 08:49
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Han har kontakt med en företagare med tvivelaktig bakgrund och bokföring.

Det är hela tiden sent med skatt och årsredovisningen ser misstänkt ut. Jag nystar i anklagelser och lägger ett pussel. Den killen kan ha hjälpt Chrippa tvätta pengar med företaget?

Skatteverket kan väl konka bolag om det inte betalar skatt som exempel?

är brott mot aktiebolagslagen ett ekobrott? brukar företagare handha stora summor i kontanter?

Inte förvånad Christofer beblandar sig med sådana människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in