Läste precis lite i tråden som jag missat.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Det framstår ibland som att alla andra klubbar har tappat sin stolthet. Helsingborg är undantaget. De vägrar sitta och tindra med ögonen och beundra Mffs senaste tifo , utan för dem så är Helsingborg medelpunkten och vare sig Öster eller Hammarby är på besök så är man där för Hif.
Detta vill jag lyfta fram lite. Vi har en stark supporterkultur i Helsingborg och det förtjänar att nämnas. I likhet med Sebastian har jag försvarat hockeyn, men det bör nyanseras så att det inte framstår som att SHL är större än allt.
Vi HIFare har alltid utmärkt oss. På 90-talet var vi flest. Sedan ökade publiksiffrorna för storstadslagen och vi kunde inte hänga med, men den envisa passion som finns för fotbollen här vägrar vika sig. Det gör mig uppriktigt stolt. Våra rivaler har växt, men vi ger inte upp, trots ett drygt decennium utav motgångar.
Med detta sagt så håller jag inte med om att draget är dåligt i Superettan generellt. Ta GIF Sundsvall som exempel med, de fyllde en långsida på Kanalplan i bortamatchen emot FC Stockholm, brände bengaler och verkar ha presterat ett mycket bra stöd. Giffarna är ett dussinlag i Superettan. Matchen var kval nedåt, mot ett lag från Ettan. Då presterar man som bäst och sluter upp bakom sitt lokala lag. Det förtjänar respekt.