2024-11-22, 09:20
Medlem
bananjuices avatar
Reflekterade faktiskt imorse när jag gick på birger jarlsgatan att ungarna här har dif-atteraljer. Kåkstadens söner representerar
Citera
2024-11-22, 10:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Reflekterade faktiskt imorse när jag gick på birger jarlsgatan att ungarna här har dif-atteraljer. Kåkstadens söner representerar

Häftigt, var du på genomresa med jobbet?
Citera
2024-11-22, 10:22
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Häftigt, var du på genomresa med jobbet?

Tyvärr arbetar jag i området, men känns som det passar diffen bra? Nyrikt och jävligt
Citera
2024-11-22, 10:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Tyvärr arbetar jag i området, men känns som det passar diffen bra? Nyrikt och jävligt
Senast jag träffade ett stort stålföretag uppe i Sandviken så hängde där en bajenhalsduk på en arbetsplats, kändes som den passade bra där... Ungefär lika relevant.
Citera
2024-11-22, 10:37
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Senast jag träffade ett stort stålföretag uppe i Sandviken så hängde där en bajenhalsduk på en arbetsplats, kändes som den passade bra där... Ungefär lika relevant.

Ah jag ber om ursäkt, förra sidan var det uppe en del om diverse områden men du kanske missade den! Trevlig helg!
Citera
2024-11-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Finns det någon mening med att ha upp Landskrona i allsvenskan igen? Arenan såg halvfull ut. Och då är ena kortsidan riven för ombyggnad.

Superettan verkar vara döden publikmässigt för de flesta lagen.

4755 personer på plats igår. Absolut svagt för att vara ett allsvenskt kval, speciellt om man jämför med publiksiffror de hade för ca 20år sedan. Det finns dock en handfull klubbar i allsvenskan med lägre publiksnitt än vad BoIS har, och Värnamo är utan tvekan ett av dessa. Jag skulle säga att det finns större mening med BoIS i allsvenskan än att ha t.ex Värnamo där. Som MFFare välkomnar jag gärna BoIS upp i finrummet
Citera
2024-11-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Anledningen till att ni inte har det är ju för att ni så desperat vill vara "hela Stockholms lag" av någon anledning. Stockholm är för stort för att kunna claima hela staden,. särskilt när man har två lika stora eller till och med större antagonister publikmässigt. Norrort längs Roslagsbanan, Östermalm och Lidingö hade ni verkligen kunnat göra till ert om ni hade velat, men nu är det väl minst lika mycket Gnaget där.

Tror verkligen inte områdena du nämner är lika lätta som söder om söder och Norrort kring pendeln. Det är en helt annan atmosfär med alla pubar runt söder och även hur mycket Solna AIK är. Det skulle ta många år för att ens komma i närheten av detta. Hade man börjat på 80-90 talet så kanske och enda anledningen vi skulle kunna ta dessa områden är för vi är lite större men verkligen ingen klar majoritet. Till och med ett område som Täby räknar jag som väldigt mycket DIF men AIK är ju ungefär lika stora. Vem vet hur Bajen växer där med samarbetet med Frej.

Bajen är även mycket större söder om söder och AIK är ännu större skillnad kring Solna så ser heller inte det som lätt att vi ska kunna claima områden på samma sätt.
Citera
2024-11-22, 20:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan01
4755 personer på plats igår. Absolut svagt för att vara ett allsvenskt kval, speciellt om man jämför med publiksiffror de hade för ca 20år sedan. Det finns dock en handfull klubbar i allsvenskan med lägre publiksnitt än vad BoIS har, och Värnamo är utan tvekan ett av dessa. Jag skulle säga att det finns större mening med BoIS i allsvenskan än att ha t.ex Värnamo där. Som MFFare välkomnar jag gärna BoIS upp i finrummet
Så inte ens halvfullt alltså. Ja för 20 år sen hade de över 7000 i snitt. Och matchen igår var en av de viktigaste matcherna i klubben moderna historia. Jag fann det här som gör det hela ännu mer tragiskt.

Citat:
Publikrekordet är 18 533 personer och noterades den 18 oktober 1959 under kvalmatchen mellan Landskrona BoIS och Degerfors IF (2-3).[3] Matchen gällde kval till Fotbollsallsvenskan 1960.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-11-22 kl. 20:20.
Citera
2024-11-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Så inte ens halvfullt alltså. Ja för 20 år sen hade de över 7000 i snitt. Och matchen igår var en av de viktigaste matcherna i klubben moderna historia. Jag fann det här som gör det hela ännu mer tragiskt.
När snittade de över 7000?

På nittiotalet så byggdes väl arenan om, så det är lite att jämföra äpplen och päron.
Citera
2024-11-23, 00:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När snittade de över 7000?

På nittiotalet så byggdes väl arenan om, så det är lite att jämföra äpplen och päron.

Publiksnitt per lag 2002
16 551: AIK
14 246: Djurgårdens IF
13 296: Hammarby IF
13 058: Malmö FF
11 417: IFK Göteborg
10 957: IFK Norrköping
10 439: Helsingborgs IF
8 750: Örgryte IS
8 039: Örebro SK
7 668: IF Elfsborg
7 546: Landskrona BoIS

Öis uppe på nästan 9000 och Örebro 8000 också. Superettan dödar verkligen intresset kring lagen på ett oroväckande sätt. Hockeyallsvenskan har inte alls samma kollapser exempelvis.

Det är ju inte äpplen och päron att jämföra den matchen med matchen i veckan. Okej om man byggt om arenan till 4000, då hade det varit knäppt att jämföra eftersom det hade varit fullt. Poängen är att 18 000 ville se Landskrona då, bara 4 755 senast när arenan trots allt tar 10 000.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-11-23 kl. 00:32.
Citera
2024-11-23, 00:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tror verkligen inte områdena du nämner är lika lätta som söder om söder och Norrort kring pendeln. Det är en helt annan atmosfär med alla pubar runt söder och även hur mycket Solna AIK är. Det skulle ta många år för att ens komma i närheten av detta. Hade man börjat på 80-90 talet så kanske och enda anledningen vi skulle kunna ta dessa områden är för vi är lite större men verkligen ingen klar majoritet. Till och med ett område som Täby räknar jag som väldigt mycket DIF men AIK är ju ungefär lika stora. Vem vet hur Bajen växer där med samarbetet med Frej.

Bajen är även mycket större söder om söder och AIK är ännu större skillnad kring Solna så ser heller inte det som lätt att vi ska kunna claima områden på samma sätt.
Djurgårdens problem är att Norra Djurgården är en stor betesmark. Man hade lätt kunnat claima Djurgården för Djurgården. Det hade utan problem gått in 75 000 människor där i sekelskiftlägenheter och ändå ha gigantiska parker och annat.

Man hade aldrig försökt med hela Stockholms lag om man hade haft ett så stort och vackert område öster om Birger jarlsgatan som hade fortsatt 3 km till österut från östermalm och norr om Hjorthagen. Även om avsaknaden av österort fortfarande hade gjort sig påmind och även om det såklart hade funnit Aikare som bodde där också.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-11-23 kl. 00:45.
Citera
2024-11-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Kärleken till Hammarby IF räcker alltså inte till alla sektioner. Näst största sporten i Sverige ignoreras. Samtidigt följer ni DAMFOTBOLL. Fattar du hur pinsamt det är? Ni skämmer ut landet och går i bräschen för att förstöra europeisk supporterkultur.
Konstig jämförelse. Jag varken går på hockey, bandy, handboll eller något annat då det inte intresserar mig. Jag brinner för fotbollen och där brinner mitt hjärta sedan första gången farsan tog med mig till Söderstadion. Hockey som exempel har ju tagit död på själva med matcher 4 dagar i veckan. Totalt meningslöst. Själv ser jag fram emot veckans match i fotboll en gång i veckan. Det skapar lite spänning och det har hockey helt tappat tyvärr.

Ang DAMFOTBOLLEN så tycker jag det är roligt. Mycket barn & ungdomar som går på dessa matcher och knappast bajens hardcore. Låt dom njuta av en bra stämning, det gynnar bara fotbollen på längre sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in