Citat:
Ursprungligen postat av
Noclue90
Ja och det lär komma. I januari har det enbart misshandeln som var aktuell som startskott, resten har ju kommit och utretts resten av året och någon gång kommer det ju bli klart.
Varför haka upp sig på såna detaljer när detta är något som kommit upp i stunden och sedan faktiskt även korrigerats efter när detaljerna klarnat?
Att säga att nu flyttar de är väl för att man sett bilen där och då och vill få ut det när det sker och inte sitta och vänta till dagen efter? Och likaså med polisbilen, utifrån hans historia är det ju inte konstigt att säga att han blev gripen för att han fick åka iväg med polisbilen. Såvida man inte själv sitter och följer efter den så är ju det mest logiska att han är gripen, att färden sen gick hem till mamma och pappa kom ju fram sen och har rättats här.
Då kan väl du bevisa att det var flyttstädat exempelvis. Antingen kan man tro på det eller inte men sättet du sitter och skriver på nu senaste tiden är ju bara maniskt.
Men det är ju just såna grejer som gör att tråden dessutom drar iväg och faktiskt hålls vid liv även om de är sjukt irriterande att läsa samma gnäll sida efter sida.
Om du fick åka polisbil och någon spred så att alla grannar, familj, vänner och kollegor trodde du hade blivit gripen för något hemskt, tex misshandel av din partner. Dessa människor kommer fortsätta tro att du har misshandlat din partner även om det inte var så.
Man ska se till att man vet vad man pratar om innan man sprider saker som sanning.
Om du kollar så ser du hur användare kommenterade hemska och elaka saker baserat på pintos information i flera sidor, ibland t.o.m dagar. Och när det visade sig inte vara sant kom inte pinto ut och sa förlåt eller sa att han hade fel, han hoppade på nästa lögn och fortsatte som ingenting.
Han försöker inte ens rätta folk som fortfarande säger att chrippa blivit gripen.
Jag har varit likadan sen start, jag har alltid stört mig på lögner som försöker spridas som sanning, som man sen vägrar bevisa, jag har några dagar gjort en lista på alla pintos påståenden och bett honom bevisa dem, vilket han aldrig kan. Det är tröttsamt att han får fortsätta sprida lögner, och att folk pratar om det som att det vore sanning.
Pinto borde kanske lära sig att enbart sprida det han faktiskt vet, och sluta gissa och sprida vad han tror som sanning, eftersom han nu flera gånger har haft fel.