2024-11-24, 10:51
  #733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mest korkade åkare genom tiderna?

1. 1 v innan en säsongspremiär börjar det göra ont i ryggen.
2. Calle sätter sig i en bil och kör 32 mil..och sitter i en bil i 4,5 timme..det absolut sämsta för en ond rygg.
3. Calle åker och säger att det gör ont i ryggen.
4. Calle sätter sig i bilen och åker 32 mil hem..och 4,5 timme. Rimligtvis försämras ryggproblemen efter en sådan resa.
5. Missar träning och kanske säsongspremiären i VC.. Äventyrar stora delar av säsongen.
6. Var finns de vuxna runtomkring Calle när han bevisligen..trots sina 35 år.. inte kan fatta vuxna beslut?

Calle är symbolen för det vuxendagis som finns inom längdlandslaget sedan länge. Det saknas tankeverksamhet, saknas ledarskap.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/AvJ54q/varldscuppremiaren-i-ruka-i-fara-for-calle-halfvarsson-vet-inte-om-det-ar-mojligt

Ord och inga visor 🙏
Citera
2024-11-24, 10:51
  #734
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mest korkade åkare genom tiderna?

1. 1 v innan en säsongspremiär börjar det göra ont i ryggen.
2. Calle sätter sig i en bil och kör 32 mil..och sitter i en bil i 4,5 timme..det absolut sämsta för en ond rygg.
3. Calle åker och säger att det gör ont i ryggen.
4. Calle sätter sig i bilen och åker 32 mil hem..och 4,5 timme. Rimligtvis försämras ryggproblemen efter en sådan resa.
5. Missar träning och kanske säsongspremiären i VC.. Äventyrar stora delar av säsongen.
6. Var finns de vuxna runtomkring Calle när han bevisligen..trots sina 35 år.. inte kan fatta vuxna beslut?

Calle är symbolen för det vuxendagis som finns inom längdlandslaget sedan länge. Det saknas tankeverksamhet, saknas ledarskap.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/AvJ54q/varldscuppremiaren-i-ruka-i-fara-for-calle-halfvarsson-vet-inte-om-det-ar-mojligt
Håller helt med. Tyvärr verkar vi vara få klarsynta som inser problemet. Calle är en cancersvulst i landslaget. Det är omöjligt att bedriva en professionell verksamhet med en sådan lallare i ledande ställning. Ledarna är fega och vägrar ta tag i problemet.
Citera
2024-11-24, 10:55
  #735
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mest korkade åkare genom tiderna?

1. 1 v innan en säsongspremiär börjar det göra ont i ryggen.
2. Calle sätter sig i en bil och kör 32 mil..och sitter i en bil i 4,5 timme..det absolut sämsta för en ond rygg.
3. Calle åker och säger att det gör ont i ryggen.
4. Calle sätter sig i bilen och åker 32 mil hem..och 4,5 timme. Rimligtvis försämras ryggproblemen efter en sådan resa.
5. Missar träning och kanske säsongspremiären i VC.. Äventyrar stora delar av säsongen.
6. Var finns de vuxna runtomkring Calle när han bevisligen..trots sina 35 år.. inte kan fatta vuxna beslut?

Calle är symbolen för det vuxendagis som finns inom längdlandslaget sedan länge. Det saknas tankeverksamhet, saknas ledarskap.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/AvJ54q/varldscuppremiaren-i-ruka-i-fara-for-calle-halfvarsson-vet-inte-om-det-ar-mojligt

Jag ser det som positivt, det betyder ju att vi förhoppningsvis slipper se honom nästa vecka och platsen går till bättre behövande.

Jag tror dock inte eventuell start hänger på ryggen utan det handlar nog mer om hans pojkvän Wille kommer åka eller inte.
Citera
2024-11-24, 15:37
  #736
Medlem
Vad säger ni om dagens resultat i Beito då? Johaug slagen med fyra tiondelar och tätare fält, Weng säger att hon slått Johaug på träningen så hon har större självförtroende i år, hon är väll också på gränsen till lastgammal men 33 år är väll när vissa åkare kan göra sina bästa resultat...

Känns bra ur ett Svenskt perspektiv? Eller vad säger ni? Kommer Weng slå Frida och Ebba nästa helg?
Citera
2024-11-24, 15:53
  #737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mest korkade åkare genom tiderna?

1. 1 v innan en säsongspremiär börjar det göra ont i ryggen.
2. Calle sätter sig i en bil och kör 32 mil..och sitter i en bil i 4,5 timme..det absolut sämsta för en ond rygg.
3. Calle åker och säger att det gör ont i ryggen.
4. Calle sätter sig i bilen och åker 32 mil hem..och 4,5 timme. Rimligtvis försämras ryggproblemen efter en sådan resa.
5. Missar träning och kanske säsongspremiären i VC.. Äventyrar stora delar av säsongen.
6. Var finns de vuxna runtomkring Calle när han bevisligen..trots sina 35 år.. inte kan fatta vuxna beslut?

Calle är symbolen för det vuxendagis som finns inom längdlandslaget sedan länge. Det saknas tankeverksamhet, saknas ledarskap.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/AvJ54q/varldscuppremiaren-i-ruka-i-fara-for-calle-halfvarsson-vet-inte-om-det-ar-mojligt
Calle har väl alltid varit lite snälldum och representerar tillsammans med Marcus Hellner och Charlotte Kalla en typ av åkare som helt saknar taktisk hjärnan och drar hela hela lopp bara för att bli omåkta på slutet.

Lyckligtvis har vi intelligentare åkare bland de aktiva damerna, framför allt sprintåkararna, samt de unga herråkarna.
Citera
2024-11-24, 15:55
  #738
Medlem
Jaha, hela herrlandslaget slagen av en helt okänd 23-årig fransman, blir nog inte många medaljer på herrsidan den här säsongen.
Citera
2024-11-24, 15:57
  #739
Medlem
Det känns väldigt ovisst. Jag är iallfall glad att Ebba är en minut före Maja, och att hon i sin tur är rätt långt före resten av svenskorna. Bägge två är någorlunda i fas med där de bör vara, sen kan Johaug ändå vara en halvminut före i Ruka. Dock ser det kanske ut som att Johaug har fokuserat på det klassiska.
Citera
2024-11-24, 16:07
  #740
Medlem
Några tankar om Bruksvallarna och uttagningar till Ruka.

Damer sprint: Den tänkta VM-kvintetten stärkte sina platser och bland utmanarna var det ingen som slog Ilar och Andersson. Jag känner en viss oro om alla i 94-99 gänget slutar efter Falun-VM, lite som hela herrlaget försvann kort efter förra Falun-VM. Sjätte platsen till Karlsson om hon vill, annars till Lundgren.

Till Ruka: Sundling, Svahn, Dahlqvist, Ribom, Hagström, Karlsson

Reserver: Lundgren, Andersson



Damer distans: Stabilt av Andersson, bättre än befarat av Karlsson. Lite handbroms på Svahn, men inget som oroar på sikt. Får väl se hur många lopp sprintarna vill åka, kan öppna upp för Rosenberg och/eller Lindström också.

Till Ruka: Andersson, Karlsson, Sundling, Ribom (k), Svahn (k), Ilar, Dahlqvist (f), Lundgren (f)

Reserver: Rosenberg, Lindström





Herrar sprint: Sju man om sex platser där bara Anger kan känna sig säker. Kanske löser Halfvarssons rygg ekvationen, annars plockar jag motvilligt bort Skoglund. Jag utesluter inte heller att landslagsledningen helt uteslutit Svensson heller. Plus till junioren Lindberg också medan Erssons fina sommar inte gav någonting.

Till Ruka: Anger, Grate, Danielsson, Halfvarsson, Grahn, Häggström

Reserver: Skoglund, Svensson



Herrar distans: Stabil seger för Anger igår och plus till tvåan Gisselmann båda dagarna. Men jakten på en stabil tredjesträcka på VM-stafetten gav inga utropstecken, vi får hoppas Poromaa snabbt blir frisk och gör det bättre än i Planica. Halfvarssons rygg har nog inte krånglat för sista gången medan Burman åtminstone startar bättre än på fem år. Stora minus till andrasorteringen Berglund, Johansson och Rosjö. Plockar in pojken också, mest för att Kvarnbrink som en bra dag möjligen kan bli 34:a inte känns direkt upphetsande. Sparar Anger från fristilen vilket lämnar fältet öppet till lite vem fan som helst.

Till Ruka: Poromaa, Burman, Anger (k), Halfvarsson, Gisselmann, Myhlback (k), Ekberg, Skoglund

Reserver: Kvarnbrink (k), Eriksson (f)
Citera
2024-11-24, 16:18
  #741
Medlem
Nicket "TenBagger69" skriver HELA tiden om hur korrumperat det Svenska vallateamet är.

Kan Han eller någon annan beskriva hur detta går till?
Är det någon som betalar någon annan för att göra vallamissar?
Vem isf är det som betalar och vilka är det som får betalt?

Vilken eller vilka vallare vill INTE se sina åkare vinna och vilka vallare vill riskera sina "karriärer" som vallare genom att medvetet göra dessa vallamissar?

Sedan var det någon som skrev att vallning inte är svårt............
Nä, det är det väl inte när det är perfekta förhållanden men hur ofta är det så?

Att få fram dom bästa skidorna ÄR(ofta) ett mycket svårt jobb där man ska hitta rätt på *många* parametrar.
Citera
2024-11-24, 16:18
  #742
Medlem
Svårt att säga. Jag tror att fristilsloppet är en masstart och där är Weng bra, hon brukar ha en stark avslutning där hon kan slå många åkare när hon är i form. Men där är nog några av de andra svenskorna med sprintkvalitet kanske större favoriter än Ebba och Frida. Det brukar vara svårt att åka från klungan i
Ruka, men få se om Ebba, Frida och Johaug lyckas med det... I klassisk åkning tror jag inte att Weng slår Frida och Ebba.
Citat:
Ursprungligen postat av Springaekul
Vad säger ni om dagens resultat i Beito då? Johaug slagen med fyra tiondelar och tätare fält, Weng säger att hon slått Johaug på träningen så hon har större självförtroende i år, hon är väll också på gränsen till lastgammal men 33 år är väll när vissa åkare kan göra sina bästa resultat...

Känns bra ur ett Svenskt perspektiv? Eller vad säger ni? Kommer Weng slå Frida och Ebba nästa helg?
Citera
2024-11-24, 16:41
  #743
Medlem
Besviken på Myhlback.
Hade anger, porroma, och halvarsson varit med hade han varit ännu längre bak.

Hade förväntat mig att han skulle tagit ännu ett kliv uppåt denna säsong.

VM kan vi iaf räkna bort för hans del, finns inte en chans han kommer med om han inte ens kommer med i världscupen och han hela tiden håller en nivå där han knappt är topp 10 i Sverige.

Är fullt möjligt att han är en sådan som utvecklats tidigt men sen kring 20 års åldern händer det inget mer.
Citera
2024-11-24, 17:17
  #744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springaekul
Vad säger ni om dagens resultat i Beito då? Johaug slagen med fyra tiondelar och tätare fält, Weng säger att hon slått Johaug på träningen så hon har större självförtroende i år, hon är väll också på gränsen till lastgammal men 33 år är väll när vissa åkare kan göra sina bästa resultat...

Känns bra ur ett Svenskt perspektiv? Eller vad säger ni? Kommer Weng slå Frida och Ebba nästa helg?

Det stavas "väl" inte "väll".

33 år är gammalt för en kvinna inom alla idrotter förutom typ curling.
Weng är slut och har så varit senaste åren.
Johaug kan såklart inte göra bra tävlingar hela tiden när hon varit borta i nåt år, och jag har svårt att se att varken Frida eller ebba har nån särskilt stor chans mot henne.
Samma säsong som hon la av gick hon ifrån fältet efter 1 km och åkte ensam resterande 9km.
Johaugs motor är inte borta utan det ko mer vara samma höga tempo som förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in