Citat:
Ursprungligen postat av
Springaekul
Vad säger ni om dagens resultat i Beito då? Johaug slagen med fyra tiondelar och tätare fält, Weng säger att hon slått Johaug på träningen så hon har större självförtroende i år, hon är väll också på gränsen till lastgammal men 33 år är väll när vissa åkare kan göra sina bästa resultat...
Känns bra ur ett Svenskt perspektiv? Eller vad säger ni? Kommer Weng slå Frida och Ebba nästa helg?
Det stavas "väl" inte "väll".
33 år är gammalt för en kvinna inom alla idrotter förutom typ curling.
Weng är slut och har så varit senaste åren.
Johaug kan såklart inte göra bra tävlingar hela tiden när hon varit borta i nåt år, och jag har svårt att se att varken Frida eller ebba har nån särskilt stor chans mot henne.
Samma säsong som hon la av gick hon ifrån fältet efter 1 km och åkte ensam resterande 9km.
Johaugs motor är inte borta utan det ko mer vara samma höga tempo som förut.