2024-11-24, 10:38
Medlem
Så denna man tyckte hon var lämplig att hjälpa hit till Sverige alltså? Ja, han visar ju ganska direkt hur mycket bra han har för avsikt att tillföra vårt land.

Utvisa båda två, tack.
Invandrare ska inte ens ha möjlighet att ansöka om att ta hit andra invandrare.
Sen sitter invandrare på Migrationsverket och tar slutliga beslutet också...
Citera
2024-11-24, 11:31
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Senare i artikeln: I hans ögon är det bättre att sitta i fängelse i Sverige än att återvända hem.
Det går bra att semestra i sitt hemland men livsfarligt att bli utvisad dit. Buffel och båg!
Han är inte här som flykting utan som arbetskraftsinvandrare.
Det borde du veta om du läst artikeln.
Citera
2024-11-24, 11:33
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Förutom fängelse riskerar han utvisning från Sverige.
Han har alltså förlorat sitt jobb och arbetstillstånd, borde det inte innebära att han måste åka hem automatiskt?
Citera
2024-11-24, 12:00
Medlem
NuBfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Hur låter detta? Från dagens Expressen: När vaktmästaren i början av juni åkte på semester till sitt hemland tog hon chansen.
Senare i artikeln: I hans ögon är det bättre att sitta i fängelse i Sverige än att återvända hem.
Det går bra att semestra i sitt hemland men livsfarligt att bli utvisad dit. Buffel och båg!

LÄS artikeln din IQ-befriade jävla fjant 🤣
Citera
2024-11-24, 21:43
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Förutom fängelse riskerar han utvisning från Sverige.
Han har alltså förlorat sitt jobb och arbetstillstånd, borde det inte innebära att han måste åka hem automatiskt?
Jo, det gör det. Generellt sett har man tre månader på sig att hitta ett nytt jobb, i annat fall så upphör arbetstillståndet. Sen gäller ett arbetstillstånd under de första 24 månaderna endast för den arbetsgivare som är angivet i tillståndet och byter man arbetsgivare så måste man söka ett helt nytt tillstånd.

Så ja, han hade behövt åka hem ändå, varför åklagaren yrkar på utvisning är ju för att han då hindras från att återvända överhuvudtaget, han kan varken söka arbetstillstånd eller turistvisum.
Citera
2024-11-24, 21:48
Medlem
Någon som har FUP och kan dela den här?
Citera
2024-11-25, 19:00
Medlem
Influencer avskedade assistent från hemlandet, blev strypt

"Gråtandes säger hon:

– Han bröt sig in, alltså, jag satt i bilen, och precis när jag skulle stänga dörren så drog han i glaset så att det krossades, och började slå mig.

I ett senare förhör berättar hon mer.

– Han tar tag i min hals och börjar banka mot mitt huvud med knytnäve. Han slår överallt, jag vet inte vart, det var hela kroppen.

Han misstänks också ha tagit stryptag på henne.

Anställdes som vaktmästare

Kvinnan i fråga är en mycket populär influencer med hundratusentals följare."

https://www.expressen.se/noje/ex-anstalld-misstanks-ha-forfoljt-och-plagat-influencer/

Nån som sitter på mer info?
Citera
2024-11-25, 19:26
Medlem
DrOutlaws avatar
"folk tror att jag har det så jävla bra"

komiskt att hon erkänner att hela "influencer"-livsstilen är fejk och tragisk.
Citera
2024-11-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Babbe tar hit okvalificerad low life babbe via fejk-jobb med en väl tilltagen lön så slöddret ska få en fribiljett till Sverige, eftersom "vaktmästare" är inget man kan hitta på den svenska arbetsmarknaden (inte för att han jobbade som vaktmästare either way), sen fick hon själv smaka på det importerade babberiet i första hand.

Oj så synd det är om henne, världens minsta fiol spelar. Rätt åt aset.

Vaktmästare kan man definitivt hitta på svensk arbetsmarknad. Oftast med ansvar för fastighetsskötsel och utrustning i skolor, myndigheter, större företag.
Senast redigerad av STATENS-RESURSER 2024-11-25 kl. 19:43.
Citera
2024-11-25, 19:40
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ja, det borde du också gjort om du orkat söka på forumet.
Fan det hände för snart tre månader sedan.
Influencer jagades och misshandlades – man häktad Stockholm (2024-08-30)
https://www.flashback.org/t3627791
Citera
2024-11-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
"Gråtandes säger hon:

– Han bröt sig in, alltså, jag satt i bilen, och precis när jag skulle stänga dörren så drog han i glaset så att det krossades, och började slå mig.

I ett senare förhör berättar hon mer.

– Han tar tag i min hals och börjar banka mot mitt huvud med knytnäve. Han slår överallt, jag vet inte vart, det var hela kroppen.

Han misstänks också ha tagit stryptag på henne.

Anställdes som vaktmästare

Kvinnan i fråga är en mycket populär influencer med hundratusentals följare."

https://www.expressen.se/noje/ex-anstalld-misstanks-ha-forfoljt-och-plagat-influencer/

Det finns tråd, det är Camilla Hamid som plockade hit sin svåger från Marocko.

(FB) Influencer jagades och misshandlades – man häktad Stockholm (2024-08-30)
Citera
2024-11-25, 20:14
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Vaktmästare kan man definitivt hitta på svensk arbetsmarknad. Oftast med ansvar för fastighetsskötsel och utrustning i skolor, myndigheter, större företag.

Jepp, och den importerade babben fick skruva ihop möbler och hantera post för 30,000 i månaden, ett fejkjobb så han skulle kunna komma till Sverige.

Låter det som en vaktmästare? Eller någon med kompetensen som Sverige behöver importera istället för att rekrytera i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in