2024-11-24, 08:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Sv: Varning
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Hur mycket är ni redo att offra för ”Ukraina”?

Antal inlägg: 2.
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför åker du inte ner till fronten och krigar där då? Du hade gjort större nytta där än att internetkriga på Flashback.
Citat:
Du behöver ingen order för att åka ner till Ukraina. Du kan göra det redan idag utan att någon stoppar dig. Så kom igen nu tuffing. Åk bara.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk
… [ Visa mindre ]

Va? Hur är det OT? Ämnet var hur mycket man är beredd att offra för Ukraina. Den första skribenten säger att han är beredd att offra både hem och liv och jag frågar då logiskt varför han inte själv åker ner till fronten och krigar eftersom han gör mycket större nytta där.

Den andra skribenten säger att han är beredd att kriga i Ukraina, men att han vill göra det med Sveriges goda minne eller bli beordrad dit. Även han säger att han är beredd att offra livet om nödvändigt. Jag förklarar då att han inte behöver någon order utan att han kan åka direkt utan att någon stoppar honom. Båda mina inlägg var inom trådens ämne och ej OT.

Återigen ett typiskt exempel på åsiktsmoderering i Ukraina/Ryssland-forumet. Vf vägrar svara på PM, föga förvånande.
Citera
2024-11-24, 08:42
Medlem
Har också väldigt svårt för hans arrogans. En mod ska hålla en neutral ton.
Citera
2024-11-24, 08:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Återigen ett typiskt exempel på åsiktsmoderering i Ukraina/Ryssland-forumet. Vf vägrar svara på PM, föga förvånande.

Kanske för att du skrev en 'personlig fråga'?
(Varför åker du inte ner till fronten och krigar där då?)

/VV
Citera
2024-11-24, 08:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kanske för att du skrev en 'personlig fråga'?
(Varför åker du inte ner till fronten och krigar där då?)

/VV

Sedan när är personliga frågor förbjudna? Sitter man och säger att man är beredd att offra både livet och hemmet så tycker jag det är en fullt rimlig frågeställning, såvida det inte är så att man bara är tuff på internet.
Citera
2024-11-24, 09:11
Medlem
LKKINGENs avatar
Yttrandefrihet på riktigt är borta och glömt sen länge, Flashback är ingen demokrati och har total makt över dina inlägg.
Har själv fått lära mig detta genom massor av varningar och ett gäng avstängningar samt att jag finner en del av mina inlägg borttagna ur trådar lite nu och då, antagligen för att det inte passar en mod personligen för får man ingen varning så kan jag inte tolka det på annat sätt.
Citera
2024-11-24, 09:12
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:

När skrev du till vf? Har han fått sina 24 timmar på sig att svara?
Citera
2024-11-24, 09:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
När skrev du till vf? Har han fått sina 24 timmar på sig att svara?

Så fort jag upptäckte varningen. Runt 4 igårmorse. Så ja. Han har även varit online och postat inlägg sedan dess.
Citera
2024-11-24, 09:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är ingen åsiktsmoderering. Du skriver bara till och om användarna vilket alltid är off topic.
Citera
2024-11-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ingen åsiktsmoderering. Du skriver bara till och om användarna vilket alltid är off topic.

Är beredd att hålla med här. Vad har det ens med Ukraina-Ryssland-kriget att göra? Håll dig till själva kriget, inte att kasta skit på andra användare eller leka tuff. Finns väl inget som tillförs i trådens topic när du skriver till/om användare? Jag är beredd att bli rättad om det är fel tolkning, speciellt eftersom det finns bra många exempel av just detta beteende som inte modererats. Dock kanske det är svårt att göra det eftersom hälften av FB verkar gilla just denna aktivitet.
Citera
2024-11-24, 11:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Är beredd att hålla med här. Vad har det ens med Ukraina-Ryssland-kriget att göra? Håll dig till själva kriget, inte att kasta skit på andra användare eller leka tuff. Finns väl inget som tillförs i trådens topic när du skriver till/om användare? Jag är beredd att bli rättad om det är fel tolkning, speciellt eftersom det finns bra många exempel av just detta beteende som inte modererats. Dock kanske det är svårt att göra det eftersom hälften av FB verkar gilla just denna aktivitet.

Såg du trådens rubrik?
Citera
2024-11-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Såg du trådens rubrik?

Ja, det gjorde jag. Vad är din poäng? Skriv gärna fler meningar om du vill kommunicera utan att det blir en chat av det hela. Jag kan inte läsa dina tankar om vad du anser vara fel i det jag skrev.
Citera
2024-11-24, 11:22
Moderator
vfs avatar
Håller med TS här. Lite tufft med varning. Jag tar bort den. Radering kvarstår dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in