Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Hun hadde vært oppe i flere timer når dette angrepet på henne fant sted så jeg tror hun var fullt påkledd. Hun hadde jo også hund og har sikkert vært ute med den en tur. Hun hadde vel også hentet avisen. Noen gjør kanskje dette i morgenkåpe sent oktober i grisevær, ikke vet jeg. Har aldri hørt nevnt noen morgenkåpe.
Lampen ble visstnok knust kvelden før om vi skal legge til grunn sønnens forklaring og sms han sendte sin mor. Nå er det ikke gjort kjent hva som stod i sms, men den skal ha omhandlet badekaruhellet og mulig den knuste taklampen.
Jeg tror hun ble angrepet i husets 1 et og dyttet inn i trappa på vei til kjøkkenet og deretter ble hun slept inn på dette toalettrommet. Og jeg tror hun var i live lenge etter angrepet på henne før en annen enn den som overfalt henne kvalte henne.
Politiet mener nå hun ble fjernet fra hjemmet mellom 10.07 og 11.17.
Det betyr at noen, sammen med henne, har oppholdt seg i boligen i lang tid før hun fjernes derfra. Dette, sammen med, THs dna på sentrale deler av åstedet, på hennes klær/eiendeler, at hun er ribbet for noe klær og sine smykker og det at hun er kvalt gjør at jeg ser bort overfallspersonen som hennes drapsmann. Jeg tror, som skrevet til det sikkert kjedsommelige, at TH er hennes drapsmann og at det er han vi ser gående som hettemannen mot SV4 omkring 10.35.
Hennes mobil är klart väldigt intressant när det gäller hennes skrittmönster den dagen samt tidpunkter. Såg att iphonen bara har 2% felmarginal här vilket gör att den är rimligen stabilt pålitlig.
Enligt uppgifter steg hon upp runt 7 så ja ett par timmar i vart fall är hon igång på morgonen. Då gissar jag att hon mycket väl kan ha haft mobilen på sig. I en lomma kanske?
Och att hon kanske passa på att kissa Tassen samtidigt som hon hämta morgontidningen. Precis som man själv gjort i ur och skur
Tror polisen har rätt här: "Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje.
Har sökt tidpunkt när själva trappfallet registreras men hittar inget exakt. Bara lite utdrag av VG uppgifter som
”Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken
09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse
Jo det händer nog allt en del konstigheter på S4 efter hennes död. Alla har sina tankar och teorier om det hela. 10.07 tycks framställs i media som en skiljevägg mellan hennes död och bortförelse (kanske är i området runt tiden för fallet jag letar efter). TH har i vart fall haft ganska god tid på sig innan han möter upp med polisen.
Walk and talk kan de flesta.