2024-11-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror politiet er nærmere en løsning enn du tror.

Det er bare fordi du setter det i sammenheng med henleggelsen det.
Citera
2024-11-23, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Det er bare fordi du setter det i sammenheng med henleggelsen det.
Kryptosporet knyttes det store forventninger til.
Citera
2024-11-23, 22:38
Medlem
Citat:

Det må du gjerne ha, selv så er jeg såpass realistisk at jeg tror ikke at det vil føre til annet enn en blindvei.
Citera
2024-11-23, 23:08
Avslutad
Citat:
Det må du gjerne ha, selv så er jeg såpass realistisk at jeg tror ikke at det vil føre til annet enn en blindvei.
Motparten har allerede gjort noen tabber ved å gjenbruke bitcoinadresser, betale en bitcoin-transaksjon direkte fra kryptovalutabørsen Huobi m.m..
Citera
2024-11-23, 23:09
Medlem
Citat:
Ryktene sier TH har brukt mye tid på krypto. Særlig Monero. Dette er såklart tilfeldig
Citera
2024-11-23, 23:11
Medlem
Citat:
Motparten har allerede gjort noen tabber ved å gjenbruke bitcoinadresser, betale en bitcoin-transaksjon direkte fra kryptovalutabørsen Huobi m.m..

So what, det er Monero-sporet de er mest interessert i. Det andre klarer de ikke knekke, ikke engang eposten og det samme skjer om de knekker monero-sporet.
Citera
2024-11-23, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Ryktene sier TH har brukt mye tid på krypto. Særlig Monero. Dette er såklart tilfeldig
Det er ikke bekreftede opplysninger. Det har ikke fremkommet opplysninger om at det var særlig snakk om monero. Vi kan ikke ta hensyn til rykter, det må forventes at det blir rykter etter 6 år. Derfor er det bra at TH nå er ferdig etterforsket og at etterforskningen har vært både langvarig og grundig og således ikke etterlater rimelig tvil. Slipp det nå!
Citera
2024-11-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hun hadde vært oppe i flere timer når dette angrepet på henne fant sted så jeg tror hun var fullt påkledd. Hun hadde jo også hund og har sikkert vært ute med den en tur. Hun hadde vel også hentet avisen. Noen gjør kanskje dette i morgenkåpe sent oktober i grisevær, ikke vet jeg. Har aldri hørt nevnt noen morgenkåpe.

Lampen ble visstnok knust kvelden før om vi skal legge til grunn sønnens forklaring og sms han sendte sin mor. Nå er det ikke gjort kjent hva som stod i sms, men den skal ha omhandlet badekaruhellet og mulig den knuste taklampen.

Jeg tror hun ble angrepet i husets 1 et og dyttet inn i trappa på vei til kjøkkenet og deretter ble hun slept inn på dette toalettrommet. Og jeg tror hun var i live lenge etter angrepet på henne før en annen enn den som overfalt henne kvalte henne.

Politiet mener nå hun ble fjernet fra hjemmet mellom 10.07 og 11.17.
Det betyr at noen, sammen med henne, har oppholdt seg i boligen i lang tid før hun fjernes derfra. Dette, sammen med, THs dna på sentrale deler av åstedet, på hennes klær/eiendeler, at hun er ribbet for noe klær og sine smykker og det at hun er kvalt gjør at jeg ser bort overfallspersonen som hennes drapsmann. Jeg tror, som skrevet til det sikkert kjedsommelige, at TH er hennes drapsmann og at det er han vi ser gående som hettemannen mot SV4 omkring 10.35.

Hennes mobil är klart väldigt intressant när det gäller hennes skrittmönster den dagen samt tidpunkter. Såg att iphonen bara har 2% felmarginal här vilket gör att den är rimligen stabilt pålitlig.

Enligt uppgifter steg hon upp runt 7 så ja ett par timmar i vart fall är hon igång på morgonen. Då gissar jag att hon mycket väl kan ha haft mobilen på sig. I en lomma kanske?
Och att hon kanske passa på att kissa Tassen samtidigt som hon hämta morgontidningen. Precis som man själv gjort i ur och skur

Tror polisen har rätt här: "Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje.

Har sökt tidpunkt när själva trappfallet registreras men hittar inget exakt. Bara lite utdrag av VG uppgifter som
”Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse

Jo det händer nog allt en del konstigheter på S4 efter hennes död. Alla har sina tankar och teorier om det hela. 10.07 tycks framställs i media som en skiljevägg mellan hennes död och bortförelse (kanske är i området runt tiden för fallet jag letar efter). TH har i vart fall haft ganska god tid på sig innan han möter upp med polisen.

Walk and talk kan de flesta.
Citera
2024-11-23, 23:40
Avslutad
Citat:
So what, det er Monero-sporet de er mest interessert i. Det andre klarer de ikke knekke, ikke engang eposten og det samme skjer om de knekker monero-sporet.
Det spørs om motparten har vekslet moneroene, eller deler av andelen..?
Citera
2024-11-23, 23:45
Medlem
Citat:
Det spørs om motparten har vekslet moneroene, eller deler av andelen..?

Tviler jeg på, det jeg tror skjer om de knekker monero er at de får en ip adresse, og så kommer de ikke lenger før de har pc`n til vedkommende som har monero kontoen.

Jeg er ikke ekspert her men det er hva jeg tror.
Citera
2024-11-23, 23:53
Medlem
Citat:
Det er ikke bekreftede opplysninger. Det har ikke fremkommet opplysninger om at det var særlig snakk om monero. Vi kan ikke ta hensyn til rykter, det må forventes at det blir rykter etter 6 år. Derfor er det bra at TH nå er ferdig etterforsket og at etterforskningen har vært både langvarig og grundig og således ikke etterlater rimelig tvil. Slipp det nå!
Å faen, jeg tok feil.

Det var VG som skrev dette.
Citera
2024-11-24, 00:12
Avslutad
Citat:
Tviler jeg på, det jeg tror skjer om de knekker monero er at de får en ip adresse, og så kommer de ikke lenger før de har pc`n til vedkommende som har monero kontoen.

Jeg er ikke ekspert her men det er hva jeg tror.

Ingen oppretter en monero-wallet om den skal gi anonymitet med sporbar ip.

Monero app kan du ha på pc med tails,whonix e.l kryptert op.system.eller på telefon via vpn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in