2024-11-23, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Du er svært uredelig og hopper bukk og sier at TH er ferdig etterforsket, selv om det var noe helt annet jeg svarte på.
Jeg har ikke hoppet bukk over noe som helst. Jeg har begrunnet mitt synspunkt med opplysninger som er gitt.
Citera
2024-11-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Fint du även sammanställde lite av texten då det mesta av VG artiklar är låst material 😊

Har man även gått ut med att de funnit något mer än kokain under skosulorna eller på AEs byxor/sandaler?

Tänker närmast på små glasbitar/glaskross från badrumslampan på etage 2.

Tror det var nevnt en brun masse på sålen på denne skoen med kokain ved dusjen i andre et som ikke er opplyst hva er.

På hennes bukser er det funnet kokain, paracetamol, koffein, et mulig såleavtrykk av samme type som den plassert ved dusjen og THs dna i knehasene.

Under borrelåsen på hennes ene sandal er det funnet dna fra TH.

Ikke lest noe om funn av glassbiter på noe av dette.
Citera
2024-11-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har ikke hoppet bukk over noe som helst. Jeg har begrunnet mitt synspunkt med opplysninger som er gitt.

Nå er det politiet som bestemmer hva skal etterforskes og ikke du.
Citera
2024-11-23, 15:51
Avslutad
Citat:
Det gjelder også deg. Jeg forholder meg til offentlig innformasjon. Politiet har sagt at familien anses som fornærmede i saken, nå som siktelsen mot TH er henlagt og han er fullstendig renvasket har de fullt innsyn i saken. Det betyr også at de kan komme med innspill.
Citera
2024-11-23, 15:54
Medlem
Citat:
Det gjelder også deg. Jeg forholder meg til offentlig innformasjon. Politiet har sagt at familien anses som fornærmede i saken, nå som siktelsen mot TH er henlagt og han er fullstendig renvasket har de fullt innsyn i saken. Det betyr også at de kan komme med innspill.

Nei du forholder deg ikke til offentlig informasjon.

For ikke lenge siden så påstod du at siktelsen mot TH var mediestrategi, er henleggelsen også mediestrategi da?

Du skriver så mye dumt at man kan bli helt matt.
Citera
2024-11-23, 15:55
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Jo, TH er ferdig etterforsket. Og det er ingen andre i familien som er siktet. Politiet etterforsker saken, det er ikke familien som blir etterforsket. Familien er ikke i avhør som mistenkt på noen måte. Politiet kan ikke avhøre noen som er hemmelig siktet heller. Selvfølgelig kan det være nødvendig for etterforskerne å stille spørsmål til familien ifm etterforskningen, da de er offerets pårørende og de som kjente AEH best.

Samme svar til deg som ovenfor.

Jeg tror nok ikke at lille du har noen inngående kjennskap til hvem som er mistenkt eller siktet i denne saken. Hvorfor skulle du vite hvem som er hemmelig mistenkt, når ikke engang den mistenkte vet dette?
Må også minne om at denne "sjekket ut av saken"-boblen som du lever i kan sprekke når som helst, så jeg tror ikke du skal gape så veldig høyt. Siktede/tiltale i Juel-Johannesen-saken ble frikjent og sjekket ut av saken. Lagmannsretten frikjente han, noe som er en sterkere renvaskning enn en 103-henleggelse fra påtalemyndighet.
Han fikk til og med 500.000 i erstatning.
Men så ble han siktet og tiltalt på nytt da, og fikk 13 års fengsel for drap.
Citera
2024-11-23, 15:56
Medlem
Citat:
Jo, TH er ferdig etterforsket. Og det er ingen andre i familien som er siktet. Politiet etterforsker saken, det er ikke familien som blir etterforsket.

Så lenge saken etterforskes kan det selvfølgelig under dette arbeidet dukke opp/allerede ha dukket opp noe som gjør både TH, familiemedlemmer, businesspartnerne og andre aktuelle som kandidater til å ha medvirket i dette drapet. Et gjennombrudd kan komme når som helst. Eller ikke komme. Eller delvis ha kommet.
Citera
2024-11-23, 15:56
Avslutad
Citat:
Litt uvesentlig kommentar, når resultatet av rekonstruksjonen av badekaruhellet er offentliggjort. Da er jo badekaruhellet åpenbart allerede etterforsket.
Citera
2024-11-23, 15:57
Medlem
Citat:
TEH blir ikke hemmelig etterforsket, badekaruhellet er ferdig etterforsket, så det er ingen hemmelighet at politiet har gjort undersøkelser. De har laget en rekonstruksjon av badekarhistorien. 6 år har gått, det er urimelig å tro at det pågår en hemmelig etterforskning av TEH eller noen andre i familien nå. Vi må tro på politiet når de sier at de er opptatt av å få et godt samarbeid med familien i fremtiden. TH og nærmeste familie har vært under politiets lupe i 6 år, resultatene må tas på alvor. Det samme har THs forretningsforbindelser, venner og øvrige familie. Politiet etterforsker nye tema nå. Temaene dreier seg neppe om de som allerede er etterforsket i 6 år og nå sjekket ut av saken.

Hvordan vet du hvem som blir hemmelig etterforsket, og at badekaruhellet er ferdig etterforsket? Jeg tror ikke du har mer dekning for påstandene dine enn Troverdig hadde da han kom med skråsikre påstander om at rettsak var like rundt hjørnet, og at politiet satt på en haug med beviser mot TH.
Citera
2024-11-23, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsland
Jeg tror nok ikke at lille du har noen inngående kjennskap til hvem som er mistenkt eller siktet i denne saken. Hvorfor skulle du vite hvem som er hemmelig mistenkt, når ikke engang den mistenkte vet dette?
Må også minne om at denne "sjekket ut av saken"-boblen som du lever i kan sprekke når som helst, så jeg tror ikke du skal gape så veldig høyt. Siktede/tiltale i Juel-Johannesen-saken ble frikjent og sjekket ut av saken. Lagmannsretten frikjente han, noe som er en sterkere renvaskning enn en 103-henleggelse fra påtalemyndighet.
Han fikk til og med 500.000 i erstatning.
Men så ble han siktet og tiltalt på nytt da, og fikk 13 års fengsel for drap.
Har du allerede mistet besinnelsen etter 28 innlegg!? Jeg gaper ikke høyt i det hele tatt. Det er Riksadvokaten som har uttalt det som er uttalt om henleggelsen av saken mot TH. Og det er politiet som har sagt at familien er å anse som fornærmede i saken. Når det gjelder hemmelige siktelser og siktelser generelt, så er det norsk lov som bestemmer hva som er mulig. Nå når ingen i familien er mistenkt har familien innsyn i saken.
Citera
2024-11-23, 16:19
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Har du allerede mistet besinnelsen etter 28 innlegg!? Jeg gaper ikke høyt i det hele tatt. Det er Riksadvokaten som har uttalt det som er uttalt om henleggelsen av saken mot TH. Og det er politiet som har sagt at familien er å anse som fornærmede i saken. Når det gjelder hemmelige siktelser og siktelser generelt, så er det norsk lov som bestemmer hva som er mulig. Nå når ingen i familien er mistenkt har familien innsyn i saken.

Du gaper vel høyt når du har sagt det samme kanskje 1000 ganger nå.
Jeg vet at det er Riksadvokaten, og ikke du, som har henlagt saken. Jeg bare påpeker hvordan det gikk i Juel-Johannesen-saken.
TH var vel også ansett som fornærmet i saken, og hadde bistandsadvokat. Parallelt hadde han en skygge-forsvarsadvokat siden han var mistenkt for drap.
Du prater veldig mye, det skal du ha, men.. det er nok ikke alt som gir mening.
Citera
2024-11-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tror det var nevnt en brun masse på sålen på denne skoen med kokain ved dusjen i andre et som ikke er opplyst hva er.

På hennes bukser er det funnet kokain, paracetamol, koffein, et mulig såleavtrykk av samme type som den plassert ved dusjen og THs dna i knehasene.

Under borrelåsen på hennes ene sandal er det funnet dna fra TH.

Ikke lest noe om funn av glassbiter på noe av dette.

Nej jag tycker inte mig heller sett något om detta när jag använt sökfunktionen.
Det är ändå en ganska begränsad mängd spår på byxorna om de substanserna och THs DNA spår var allt.

Har märkligt nog inte heller hittat något om var AEs eget DNA fanns på byxorna. Insidan?
Om inte var de kanske nytvättade och oanvända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in