2022-12-16, 16:23
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/O8y923/att-bli-tilltalad-med-ett-du-ar-inte-langre-sjalvklart

En kamrat som hela sitt liv undergrävt respekten före äldre skördar nu frukterna av sitt arbete.

Avskaffa du-reformen helt så slipper vi den låtsade intimitet som kommunisterna skapade 68.
Citera
2023-02-05, 00:49
Avslutad
Åsa Linderborg röst i kanal 5 om Kungen med två ansikten är underbar. Underbar röst hon har. Blir nästan erotisk av att höra hennes röst. Men sådan är jag.
Senast redigerad av BMH 2023-02-05 kl. 01:08.
Citera
2023-02-05, 10:03
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuntAugusta
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/O8y923/att-bli-tilltalad-med-ett-du-ar-inte-langre-sjalvklart

En kamrat som hela sitt liv undergrävt respekten före äldre skördar nu frukterna av sitt arbete.

Avskaffa du-reformen helt så slipper vi den låtsade intimitet som kommunisterna skapade 68.

Den sämsta reformen under 1900-talet. Tillbaka till ni, herr, frun och fröken.
Citera
2023-03-24, 08:16
Avslutad
Hon klev precis av staketet och gjorde en JK Rowlings tamejf-n.

kanske kan rekrytera hem Cissi det vore den roligaste plot twisten av alla om Cissi började skriva kultur på AB.

Nä men iaf, de här insikterna om transfrågan hade Åsa aldrig vågat tänka om sossarna hade haft en mandatperiod till.

Hon vet att SD har diverse HBT personer i sina led och hon accepterar det och kan lyfta frågan till nästa plan.

Hon är ganska fit i huvudet måste jag nog säga för en 50årig tant. Undrar vad hon använder för parfym?
Citera
2023-07-07, 20:01
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tyckte om och höll med om det mesta i hennes senaste krönika om koranbrännartjafset.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AP55xx/forbjuder-vi-koranbranningar-forbjuder-vi-snart-nagot-annat

Lite kul att hennes beskrivning utav vänsterliberaler passar in på många av Flashbacks koranbrännarkritiker som i vanliga fall uttrycker sig som ultrahöger.
Upp och ned vända världen.
Citera
2023-11-26, 00:04
Medlem
Nadishodans avatar
Åsa Linderborg har gift sig med författaren och DN-krönikören Benkt Ohlsson verkar det som.
Citera
2023-11-26, 10:45
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Åsa Linderborg har gift sig med författaren och DN-krönikören Benkt Ohlsson verkar det som.
Och etablissemangets inavel går vidare...
Citera
2024-04-30, 22:57
Medlem
Ograsts avatar
Åsa är alltid på fel sida av historien! Först benhård kommunist som bor i Ungern under kalla krigets slutskede. Hatar därefter aktivt USA och Nato, som utmålar som en större säkerhetsrisk än Ryssland. Förmodligen också antisemit, tvi vale!
Citera
2024-07-26, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Åsa är alltid på fel sida av historien! Först benhård kommunist som bor i Ungern under kalla krigets slutskede. Hatar därefter aktivt USA och Nato, som utHmålar som en större säkerhetsrisk än Ryssland. Förmodligen också antisemit, tvi vale!
Åsa verkar ogilla Kamala också.
Lite Benny Fredriksson hat, Jag tror Kamala är tuffare dock...
Citera
2024-11-15, 07:08
Medlem
Tycker hon verkar rätt skärpt. En av få kvinnliga skribenter jag kan respektera.
Det jag inte förstår är hur aftonbladet kan låta henne hållas. Hon går ju hela tiden emot programmet.
Senast redigerad av Skrapad 2024-11-15 kl. 07:15.
Citera
2024-11-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Tycker hon verkar rätt skärpt. En av få kvinnliga skribenter jag kan respektera.
Det jag inte förstår är hur aftonbladet kan låta henne hållas. Hon går ju hela tiden emot programmet.

Hon är skärpt och en duktig skribent. Samt ser ganska bra ut. Sen är hon också totalt samvetlös, antidemokrat, tokkommunist, hycklare av rang, lögnare och Putinkramare.
Citera
2024-11-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Hon är skärpt och en duktig skribent. Samt ser ganska bra ut. Sen är hon också totalt samvetlös, antidemokrat, tokkommunist, hycklare av rang, lögnare och Putinkramare.

Tokkommunist? Jag tror för min del inte att Linderborg är kommunist idag, om hon ens var det tidigare. Än mindre "tokkommunist", om du med det menar kpmlr eller vad de nu kan kalla sig idag.
Putinkramare? Kallas alla som avviker det minsta lilla från konsensus om det här kriget. Putin är inte kommunist. Den enda svenska vänster som kan sägas stödja honom är en liten spillra myrdalvänster. Samma som stödjer Assad. Det har invecklade geopolitiska orsaker som har mycket lite med kommunism att göra.

Året med tretton månader är skriven av en person som tappat sin politiska kompass. Vilse i mediepannkakan. Hon körde ju i diket flera gånger i rad (Benny Fredrikssonaffären var väl det mest tragiska exemplet - fel och slirigt att skylla det på metoorörelsen. Klassisk drevjournalistik, kvällstidningarna som får vittring på ett villebråd).

Hycklare? Samvetslös? Svårt att veta vad Linderborg tycker idag. Men nog osar det av något oärligt i hennes artiklar. Vore intressant att höra hur de politiska diskussionerna går mellan henne och maken, Bengt Ohlsson. Om de nu inte undviker politik vid middagsbordet.

Skärpt och ser bra ut - ja. Det senare har man fått lära sig att bortse ifrån. Inte svårt då det rör sig om att bedöma texter. I TV är utseendet huvudsaken. Men det är inte särskilt svårt att bortse från heller, koncentrera sig på att lyssna och höra vad hon egentligen säger.

Skärpt - absolut. Men inte så ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in