2024-11-23, 10:22
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du mäter i bitcoin, eller? Om man mäter i fiat är det nästan oundvikligt att ligga på vinst i den här marknaden.

För övrigt tror jag att detta kan bli en "altweekend". Det behöver komma in vardagskapital för att käka upp säljväggen vid 100k.

Jag loggar ut och tittar in igen på måndag.

I och med att jag använder hävstång går det bra att mäta både i btc samt fiatutvecklingen på spot.
Citera
2024-11-23, 10:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Det har jag väl i allra högsta grad gjort i det här fallet? Det är glasklart exakt vart jag gick lång och hur jag har reflekterat sedan dess. Det är bara att backa och läsa innantill.

Hursomhelt har jag börjat att inse att det här förmodligen inte är rätt forum för mig och det kan hända att jag helt upphör med postandet inom en snar framtid, har inget som helst intresse av att göra mig ett namn på ett anonymt onlineforum. Inte i verkligheten heller för den delen.

Mitt postande har mest motiverats av ett genuint intresse för prisutvecklingen och mina egna ambitioner att försöka navigera densamma.

Att hålla på att tradea under en period då ett pris rör sig sidledes i en range på 2-3 procent är lönlöst och den som säger annat har jag svårt att tro på om bevis för det inte levereras. Punkt.
Det hade varit imponerande om någon gjort ett antal trades de 2 senaste dygnen och gått vinnande ur dom när courtage och avgifter är borträknade.
Att säga att man kör med hävstång för att kompensera att priset går sidledes gör bara saken värre enligt mig.

Det som är intressant är att signalera en trade man gör INNAN priset rör sig 5 procent eller mer, vart man tar hem vinster och vart man har sina stop loss.
Citera
2024-11-23, 10:35
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Att hålla på att tradea under en period då ett pris rör sig sidledes i en range på 2-3 procent är lönlöst och den som säger annat har jag svårt att tro på om bevis för det inte levereras. Punkt.
Det hade varit imponerande om någon gjort ett antal trades de 2 senaste dygnen och gått vinnande ur dom när courtage och avgifter är borträknade.
Att säga att man kör med hävstång för att kompensera att priset går sidledes gör bara saken värre enligt mig.

Det som är intressant är att signalera en trade man gör INNAN priset rör sig 5 procent eller mer, vart man tar hem vinster och vart man har sina stop loss.

Jag öppnade det här trade:et på 90,3k. Det är dokumenterat i tråden 18/11. Priset är upp mer än 8% sedan dess.
Citera
2024-11-23, 10:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag öppnade det här trade:et på 90,3k. Det är dokumenterat i tråden 18/11. Priset är upp mer än 8% sedan dess.
Ok, den infon försvinner ju lätt i bruset på forumet.
En sak du kan göra tydligare i dina grafer är då att märka ut vart du gick in, ifall man missade något inlägg för några veckor sedan.
Citera
2024-11-23, 10:55
Medlem
Facebacks avatar
Enligt mina egna hemmasnickrade uträkningar kommer bitcoin toppa runt 240K och sen falla till runt 60K i nästa nedgång.
Citera
2024-11-23, 11:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Citat:
Ok, den infon försvinner ju lätt i bruset på forumet.
En sak du kan göra tydligare i dina grafer är då att märka ut vart du gick in, ifall man missade något inlägg för några veckor sedan.

Ser nu att du har signalerat det genom din runda gröna ring i grafen? Jag missade inlägget och förstod sedan inte vad ringen betydde.
Då är det mycket lättare att förstå. Du gick det att låta som att du köpte/sålde så fort den passerade någon alla dina linjer, men fattar nu att det inte var så man skall tolka det.

Kudos till dig hazenectar.
Citera
2024-11-23, 11:11
Medlem
Hela poängen med bitcoin är ju att tjäna pengar, vad händer när alla ska casha ut, priset kommer väl rasa
Citera
2024-11-23, 11:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChimChim
Hela poängen med bitcoin är ju att tjäna pengar, vad händer när alla ska casha ut, priset kommer väl rasa
Vad händer när alla cashar ut från börsen?

Fördelen med Bitcoin tror jag kommer vara att man inte behöver casha ut iframtiden. Man kommer hellre ta lån på sina Bitcoin än att ge dem till någon annan.
Citera
2024-11-23, 11:15
Medlem
Citat:
Vad händer när alla försöker casha ut från en grekisk bank?
Citera
2024-11-23, 12:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Jag har en del på börsen i övrigt och detta är något jag tänker en hel del kring, speciellt fondmarknaden... snacka om proppen ur om den dagen kommer.
Citera
2024-11-23, 13:13
Medlem
Grejen är väl den att så länge som fiat påverkas av inflation så kommer det aldrig komma någon dag där folk vill casha ut.

Givetvis vill man casha ut lite då och då. T.ex. om man ska göra något större köp. Eller om man har gått i pension och behöver ta ut pengar månadsvis / årsvis.

Men faktum är ju att man måste förvara sina pengar någonstans. Så var förvarar man dem om inte i aktier/fonder/bitcoin?
Citera
2024-11-23, 13:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ser nu att du har signalerat det genom din runda gröna ring i grafen? Jag missade inlägget och förstod sedan inte vad ringen betydde.
Då är det mycket lättare att förstå. Du gick det att låta som att du köpte/sålde så fort den passerade någon alla dina linjer, men fattar nu att det inte var så man skall tolka det.

Kudos till dig hazenectar.

Ja precis, men kan också tycka att det kanske blev otydligt, ska köra en annan färg nästa gång så att ringen inte försvinner bland ljuskropparna lika lätt. Håller på och laborerar löpande med olika sätt att illustrera hur jag läser grafen. Vanligtvis använder jag inga färgade områden eller olika färgade streck utan jag brukar lyckas hålla koll på myrstacken ändå, - men förstår ju att att när någon utomstående tittar på det så ser det kanske mest ut som ett virrvar eller ett plockepinn.

Tack Leaston, uppskattar erkännandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in