2024-11-23, 02:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är ett av flera försök att få dig att begripa att du har fel och fullständigt okunnig.

Skabbe spred en porrfilm som, enligt Therese Rasks polisanmälan, är integritetsskadande. Enligt henne så ville hon inte ha en bred spridning av sitt underliv. Om maken laddat upp den filmen i fråga gör inte att vemsomhelst får göra vadsomhelst med filmen. När en av landets största influenser sprider filmen så kan det vara ett brott mot Therese Rask.
Fast det är en dålig jämförelse.
En mer rimlig jämförelse är tex
StorTuffBiker laddar ner rasks videos och laddar upp dem på en annan sida.
SWE INFLUENCER laddar ner Chrippas stream och laddar upp det på sin youtube kanal.

Men jag antar att du också har problem med att SWE INFLUENCER laddar ner chrippas streams och laddar upp hans youtube kanal?
Citera
2024-11-23, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag vet inte, jag tänker inte kolla rasks sexvideo, så vet inte ens vilken sida/sidor den ligger på. Du kanske kan kolla vad som står på sidan?

Jag skrev inte att du ska titta på filmen.
Jag nämnde användarvillkoren eftersom de är relevanta för det du skriver. Oavsett om filmen laddades upp av dem eller inte, finns det fortfarande viktiga faktorer att beakta, som användarvillkoren på sidan, upphovsrättslagen och integritetslagen.
Eftersom Rask ska ha uttryckt att de inte vill att filmen sprids, kan delning utan deras samtycke leda till rättsliga konsekvenser.

Jag vet inte vart den laddats upp och har inget behov att ta reda på vad som står på sidan.
Citera
2024-11-23, 02:47
Medlem
Citat:
Fast det är en dålig jämförelse.
En mer rimlig jämförelse är tex
StorTuffBiker laddar ner rasks videos och laddar upp dem på en annan sida.
SWE INFLUENCER laddar ner Chrippas stream och laddar upp det på sin youtube kanal.

Men jag antar att du också har problem med att SWE INFLUENCER laddar ner chrippas streams och laddar upp hans youtube kanal?

Det är självfallet olagligt också. Likaså gör jag mig skyldig till brott när jag laddar ner och sprider hans stram här på FB.

Det är fanimig helt omöjligt för dig att ha två tankar samtidigt i huvudet.
Citera
2024-11-23, 02:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nu måste du ju trolla...

Nej, det behöver inte vara av betydelse vem som stod för den ursprungliga publiceringen. Det är dess SPRIDNING som är nyckelfrågan om ett integritetsbrott skett eller ej.
Fast om Rask och Therese själva spred den så är inte Chrippa skyldig till spridning genom att dela den på sin stream eller discord.
Om Chrippa däremot hade skickat videon till rasks barn, deras föräldrar och släktingar, Thereses chef och kollegor, eller liknande, då hade han gjort sig skyldig till förtal (lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning)

Att Chrippa pratar om videon är lika mycket förtal som alla youtubers som har "analyserat" alla Chrippas videos.
Citera
2024-11-23, 02:50
Medlem
Citat:
Fast om Rask och Therese själva spred den så är inte Chrippa skyldig till spridning genom att dela den på sin stream eller discord.
Om Chrippa däremot hade skickat videon till rasks barn, deras föräldrar och släktingar, Thereses chef och kollegor, eller liknande, då hade han gjort sig skyldig till förtal (lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning)

Att Chrippa pratar om videon är lika mycket förtal som alla youtubers som har "analyserat" alla Chrippas videos.

Ja, just precis det. Gick det upp ett ljus nu...? Kräket får se till att anmäla eftersom just förtal inte faller under allmänt åtal.
Citera
2024-11-23, 02:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är självfallet olagligt också. Likaså gör jag mig skyldig till brott när jag laddar ner och sprider hans stram här på FB.

Det är fanimig helt omöjligt för dig att ha två tankar samtidigt i huvudet.
Nej, problemet är nog snarare att jag skiter i om StorTuffBiker laddar ner rasks videos och laddar upp dem på en annan sida eller om SWE INFLUENCER laddar ner Chrippas stream och laddar upp det på sin youtube kanal. Har Rask och Chrippa problem med det får dem väl hantera det själva.

Jag tyckte bara att att ta någon annans video och ladda upp på sin egen sida vs att dela en länk till videon var en dålig jämförelse.

Men det känns som vi inte kommer komma längre i denna diskussion.
Citera
2024-11-23, 02:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja, just precis det. Gick det upp ett ljus nu...? Kräket får se till att anmäla eftersom just förtal inte faller under allmänt åtal.
Så du tycker att Anjo, Rask, Motvikt och vad är problemet har förtalat Chrippa?
Citera
2024-11-23, 02:55
Medlem
Citat:

Och, jo, kräket spred den filmen mot Therese önskan: hon har ju polisanmält honom för olaga integritetsintrång. Vem som publicerade är inte viktigt. En ny stor publik som Therese inte ville skulle ta del av hennes underliv kunde efter Skabbes spridning just ta del av det..
Citera
2024-11-23, 02:55
Medlem
Citat:
Så du tror att Anjo, Rask, Motvikt och vad är problemet har förtalat Chrippa?

Självfallet.
Citera
2024-11-23, 02:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Självfallet.
Jag tror inte det.
Anjo har absolut förtalat Chrippa eftersom han har spridit privat information, och gjort det i syfte att "utpekar någon annan såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning"

Rask, Motvikt och vad är problemet har dock reagerat på saker som Chrippa själv lagt ut, som Chrippa själv spridit offentligt, då krävs det ganska mycket mer för att det ska klassas som förtal.
Citera
2024-11-23, 03:04
Medlem
Citat:
Jag tror inte det.
Anjo har absolut förtalat Chrippa eftersom han har spridit privat information, och gjort det i syfte att "utpekar någon annan såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning"

Rask, Motvikt och vad är problemet har dock reagerat på saker som Chrippa själv lagt ut, som Chrippa själv spridit offentligt, då krävs det ganska mycket mer för att det ska klassas som förtal.

Byt samtalsämne när du står naken, ja....

Varför har de "reagerat" på kräkets videor? För att putsa på Skabbes kungakrona...? För att Skabbe ska framstå som en god och klok människa...?

Deras syfte, utöver att tjäna pengar, har varit just "ägnad att utsätta personen för andras missaktning".
Citera
2024-11-23, 03:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Din förkrympta, inavlade jävla apa: THERESE RASK har ett problem med spridningen, därför är det polisanmält.

Det finns ett brottsoffer till spridningen.
Jag förstår att Therese (och barnen) är offret i detta.
Men om det visar sig att det är Rask som laddat upp videorna, då är det rask, och inte chrippa, som utsatt Therese (och barnen) för detta.
Då är det Rask, och inte Chrippa, som måste ta ansvar för sitt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in