2024-11-23, 00:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Ändå hänvisar du inte till om publicering för brott krävs eller inte utan du svamlar bara.
Det är ingen lag om publicering.
Lagen är att man ska vara skyldig för att kunna dömas.
För att vara skyldig måste man kunna bevisa att ett brott begåtts.

Superenkelt förklarat:
Har rask eller Therese själva lagt upp videon på en porrsida så har inte chrippa begått något brott om han delade den på stream/Discord.

Därför är det relevant vem som la upp videon, eftersom det avgör ifall ett brott begåtts eller ej
Citera
2024-11-23, 00:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du har skrivit det 4 gånger nu. Ett brott kan ändå skett då det handlar om själva spridningen.
Ja, men du verkar ju inte fattar.
Det är inte brottsligt om du tar en sexvideo från en porrsida och delar på stream eller Discord.
Hade chrippa skickat sexvideo till Rasks barn, deras föräldrar, Therese chef och kollegor, eller liknande, då hade det hamnat under det du påstår.
Men att dela en sexvideo från en porrsida på en stream är inte olagligt.

Citera
2024-11-23, 01:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Din dumma jävla hynda, lagen handlar om SPRIDNING, inte PUBLICERING.

Föreställd dig att Pelle sprider en porrvideo med Anna. Domstolen anser att det är hämndporr och dömer Pelle för olaga integritetsintrång.

Tror du att porrfilmen är fri att sprida, i nästa steg, av Olle..?

Du kan också tänka i termer av upphovsskydd: Pelle laddar upp en film med copyright på ThePirateBay. Anna laddar ner filmen, men nedladdningsprogrammet ser till att Anna samtidigt delar filmen till flera nya användare.

Tror du inte Anna begår brott?
Din dumma jävla hynda, jag pratar inte om spridning eller publicering.
Jag pratar att bevisa att en brott begåtts.
Du vet att man behöver bevisa att ett brott begåtts innan någon blir dömd för ett brott?
Citera
2024-11-23, 01:27
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du vet att man behöver bevisa att ett brott begåtts innan någon blir dömd för ett brott?

Ett brott kan väl begåtts då det handlar om spridningen?

Gå och lägg dig nu. Jag förstår varför dina föräldrar adopterade bort dig.
Senast redigerad av Pinto87 2024-11-23 kl. 01:30.
Citera
2024-11-23, 01:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
På den sida där filmen ska ha laddats upp, hur ser användarvillkoren ut? Skyddas materialet av upphovsrättslagen?

.
Jag vet inte, jag tänker inte kolla rasks sexvideo, så vet inte ens vilken sida/sidor den ligger på. Du kanske kan kolla vad som står på sidan?
Citera
2024-11-23, 01:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ett brott kan väl begåtts då det handlar om spridningen?

Gå och lägg dig nu.
Inte om ägaren till video själv orsakade spridningen.
Jocke laddar upp en video på Youtube, jag delar den, jag är inte skyldig till spridning.
Rask/Therese laddar självaste upp en sexvideo, jag delar den, jag är inte skyldig till spridning
(Jag har dock i tidigare inlägget förklarat mer gällande skillnad emellan olika typer av spridning)
Senast redigerad av Dopy 2024-11-23 kl. 01:36.
Citera
2024-11-23, 01:38
Medlem
Citat:
Ingen stream under kvällen. Vi alla vet att det festas och knarkas på fredagen sedan är lördagen och söndagen bakis/sjuk. Samma visa varje helg. Frågan är alltid hur mycket bråk det blir denna helg. Kommer Jocke få sova ifred utan att Linnea ringer? Hur många gånger kommer polisen? Får Christofer åka taxi till pappa?

De har legat lågt sen Anjos video?
Citera
2024-11-23, 02:15
Medlem
Citat:

Det är för fan inte det som pinto försökt diskutera med dig under ett par sidor av tråden.

Ibland låser sig huvet på dig helt - som när du bara inte kunde ta in att kräket bara häktades för misshandel av normalgraden trots att ett dussin användare bokstaverade sig igen protokollet med dig så dröjde det ett halvår innan det gick in.

Och, nej, det är inte alltid lagligt att ge vidare spridning åt en porrfilm. Det KAN vara helt jävla ovidkommande vem som står för ett första publicerande.
Citera
2024-11-23, 02:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du är verkligen helt inskränkt.

Begriper du inte att StorTuffBiker varje dag gör sig skyldig till brott när han laddar upp Rasks videor till en nya sida för att minska Rasks inkomster? Det är OLAGLIGT varje gång han gör det.
Laddade Chrippa upp rasks porrfilm på en annan sida?
annars undrar jag varför du ens drar upp den jämförelsen?
Citera
2024-11-23, 02:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är för fan inte det som pinto försökt diskutera med dig under ett par sidor av tråden.

Ibland låser sig huvet på dig helt - som när du bara inte kunde ta in att kräket bara häktades för misshandel av normalgraden trots att ett dussin användare bokstaverade sig igen protokollet med dig så dröjde det ett halvår innan det gick in.

Och, nej, det är inte alltid lagligt att ge vidare spridning åt en porrfilm. Det KAN vara helt jävla ovidkommande vem som står för ett första publicerande.
Jag har en diskussion med StorTuffBiker, Urtavlan och Crabby88 gällande att vem som laddade upp videon är viktigt ifall det är brottsligt eller ej.
Jag diskuterade inte ens med Pinto.

Men som vanligt dyker Pinto upp som gubben i lådan och börjar skrika om lagar och publicering. När jag inte ens har pratat om det, utan jag har diskuterat något helt annat.

Och jag försöker i många svar förklara för Pinto att det inte handlar om publicering, det handlar om att ifall Rask och Therese själv har lagt upp det har dem själv spridit det. Att det inte är olagligt att dela en sexvideo från en porrsida på stream eller discord.

Att det är viktigt att kunna bevisa att Rask och Therese inte la upp videon för att kunna ta det till åtal.
Och jag har även nämnt att det ännu saknas offentliga bevis för att Chrippa spridit videon, men utredningen kan ju sitta på information som inte delats offentligt.

Undra dock hur utredarna ställer sig till att Rask själv spred sin andra sexvideo till Chrippa.
Citera
2024-11-23, 02:37
Medlem
Citat:
Laddade Chrippa upp rasks porrfilm på en annan sida?
annars undrar jag varför du ens drar upp den jämförelsen?

Det är ett av flera försök att få dig att begripa att du har fel och fullständigt okunnig.

Skabbe spred en porrfilm som, enligt Therese Rasks polisanmälan, är integritetsskadande. Enligt henne så ville hon inte ha en bred spridning av sitt underliv. Om maken laddat upp den filmen i fråga gör inte att vemsomhelst får göra vadsomhelst med filmen. När en av landets största influenser sprider filmen så kan det vara ett brott mot Therese Rask.
Citera
2024-11-23, 02:41
Medlem
Citat:
Jag har en diskussion med StorTuffBiker, Urtavlan och Crabby88 gällande att vem som laddade upp videon är viktigt ifall det är brottsligt eller ej.
Jag diskuterade inte ens med Pinto.

Men som vanligt dyker Pinto upp som gubben i lådan och börjar skrika om lagar och publicering. När jag inte ens har pratat om det, utan jag har diskuterat något helt annat.

Och jag försöker i många svar förklara för Pinto att det inte handlar om publicering, det handlar om att ifall Rask och Therese själv har lagt upp det har dem själv spridit det. Att det inte är olagligt att dela en sexvideo från en porrsida på stream eller discord.

Att det är viktigt att kunna bevisa att Rask och Therese inte la upp videon för att kunna ta det till åtal.
Och jag har även nämnt att det ännu saknas offentliga bevis för att Chrippa spridit videon, men utredningen kan ju sitta på information som inte delats offentligt.

Undra dock hur utredarna ställer sig till att Rask själv spred sin andra sexvideo till Chrippa.

Nu måste du ju trolla...

Nej, det behöver inte vara av betydelse vem som stod för den ursprungliga publiceringen. Det är dess SPRIDNING som är nyckelfrågan om ett integritetsbrott skett eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in