2024-11-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Låter mer som att man börjar närma sig en diktatur eller militärstat.
Att ge polisen makt att göra folk skyldiga till brott och sedan gripa dem för det.

Lite som att parkeringsvakter har ett mål att ta så många felparkerade bilar de bara kan för provision.
Kanske något som skulle kunna vara i USA som har andra förutsättningar och annat rättsväsende, landet med flest fångar per capita. Det säger en hel del.

https://www.arbetaren.se/2022/01/25/usa-fortsatter-ha-flest-fangar-i-varlden/

Man kan visserligen diskutera under vilka former det ska göras men att dom ska få dom befogenheterna tycker jag absolut

Och har folk så svårt att hålla händerna i styr så fort dom ser ett litet barn eller en förälder som bjuder ut sitt barn så är det nog dags att personen får besök av polisen anser jag
Citera
2024-11-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Härliga vanisinnesföreställningar en del har😂 HUR kan man vara så jävulskt pantad att man verkligen tror att detta är ett utpressningsupplägg? Det måste vara tidernas sämsta upplägg isåfall. Varfö skulle man ”ta skydd” bakom impulskollen, dessutom för småsummor jämfört med om man ägnat sig åt riktig utpressning, och dessutom så får man en bråkdel av det ”intjänade” genom det som sipprar tillbaks till dumpen via reklam.
Ni som har dessa vanföreställningar, ni kanske skulle ta och faktiskt lyssna på vad Sara och Patrik själva säger om saken via tex deras podd. Det är så jävla idiotiskt så hälften hade räckt 😂
Utöver detta så kommer ingen jävel att finna några som helst transaktioner eller bevis i saken. Det är väl toppen nu när allting kommer att skrutineras i minsta detalj, vad skall ni sitta och fantisera om när saken är helt utredd? Det skall bli spännande! Jag laddar med popcorn.

1. Med tanke på att de är 2 pundare de handlar om så borde de väll snarare vara mer sannolikt att upplägget är just "tidernas sämsta upplägg", snarare än helt briljant?

2. Ja för de är ju helt OMÖJLIGT att tänka tanken att utpressningspengarna skulle komma in på annat sätt än allt på ett bräde?

Vad ser mest suspekt ut, en mindre summa som betalas in månadsvis över lång tid förklätt som "reklam"?
Eller en stor engångsbetalning på 700 000kr som det saknas rimlig förklaring till i bokföringen?

Utöver de så finns en uträkning längre bak i tråden på att dessa "reklampengar" fortfarande är ca 5 gånger högre månadsvis än vad övriga sponsorer betalat om vi går på deras egna siffra om 30k/månad, som dom för övrigt själva visade va bullshit när dom la upp bild på sina fakturor.
Citera
2024-11-22, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Brottsprovokation är i vissa fall laglig i USA men rekommenderas inte och i vissa stater används det av försvaret som ett starkt forsvar, enligt Wiki

Och brottsprovokation används inte i USA som dumpen håller på.
Det handlar inte om att lägga ut nät och ta random folk som man provocerat att begå brott.
Dom har ju misstankar redan när det används.

Fan jag blir lite störd när polisiärt arbete jämförs med Dumpens jävla fjanterier på kik.
Citera
2024-11-22, 18:16
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Och brottsprovokation används inte i USA som dumpen håller på.
Det handlar inte om att lägga ut nät och ta random folk som man provocerat att begå brott.
Dom har ju misstankar redan när det används.

Fan jag blir lite störd när polisiärt arbete jämförs med Dumpens jävla fjanterier på kik.

Ja. Och även när det används där så slår det ofta tillbaka senare i rättssalen
Citera
2024-11-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
1. Man kan visserligen diskutera under vilka former det ska göras men att dom ska få dom befogenheterna tycker jag absolut

2. Och har folk så svårt att hålla händerna i styr så fort dom ser ett litet barn eller en förälder som bjuder ut sitt barn så är det nog dags att personen får besök av polisen anser jag
1. Man kan diskutera saker hit och dit, troligen lär polisen behöva ha in ett ärende redan för att ens påbörja något sådant här. Då är vi där vi är idag och polisen kommer inte lägga ner resurser på det.
Dess utom så bör den diskussionen ske av folk som är mer bildade och ämnade för den saken, än personer som vill se folk lida. Typ som Polis, Åklagare, Domare möjligen politiker då de bestämmer lagar.

Att de inte ens tagit upp något sådant eller proklamerar att de behövs något sådant säger ju en del kan man ju tycka.

2. Det låter som du sett på för mycket Maffia filmer, men scenariot du beskriver låter redan som något som är olagligt så då behövs ingen ändring utav någon lag.
Citera
2024-11-22, 19:20
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Lol, du ser så mycket konstiga saker
Så du ser helt seriöst inte de fyra i styrelsen? Ge dig.
Citera
2024-11-22, 19:21
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN#ansvariga

Jag ser 0...
För att du kolla på föreningen din åsna, inte bolaget!
Citera
2024-11-22, 19:22
Medlem
Tortellis avatar
Går inte att skriva i 2 tråden så skriver här. Sara säger i senaste podden att inga brott har begåtts av dumpen! Tex så har inga pengar kommit in på Saras privata konto och inte på Patrik sjöbergs konto heller. För att använda bulvaner med konton skulle naturligtvis Aaldrig dom göra. Jag säger inte att dessa 2 är skyldiga! Men naiveteten hos Dumpen följarna är otrolig. Det märks att Sara och Patrik har blivit stora hos Dumpen älskarna. Dom kan säga vad som helst och alla köper det. Obs jag säger inte att dom är skyldiga, jag spekulerar.
Citera
2024-11-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Fast vi pratade ju om föreningen inte om bolaget, så det är du som är ute och snurrar...
Föreningens styrelse har dolts, bolaget kan inte dölja sin. Tidigare stod Åsas man som styrelse ledare på föreningen nu har de dolts.
Citera
2024-11-22, 19:27
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Fast vi pratade ju om föreningen inte om bolaget, så det är du som är ute och snurrar...
Föreningens styrelse har dolts, bolaget kan inte dölja sin. Tidigare stod Åsas man som styrelse ledare på föreningen nu har de dolts.
På föreningen står en Åsa från Ugglarp, är det vad du avser? Finns hur tydligt som helst.
Citera
2024-11-22, 20:02
Medlem
Citat:
För att det är föreningen vi diskuterar, inte bolaget...
Ytterligare kommentar eller petsnlig fötolämpning behövs inte. Det skötte du utmärkt själv.
Citera
2024-11-22, 20:03
Medlem
Citat:
På föreningen står en Åsa från Ugglarp, är det vad du avser? Finns hur tydligt som helst.
C/O adress ja haha
Nu briljerar du verkligen här haha. Helt klart rekord i att skämma ut sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in