2024-11-22, 16:35
  #85333
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag ser fyra styrelsemedlemmar.

Lol, du ser så mycket konstiga saker
Citera
2024-11-22, 16:54
  #85334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Helt enig... enl dessa står föreningen utan styrelse.
De är de inte, de är bara dolt för allmänheten sedan artikeln om anmälan kom in ifrån Aftonbladet.
Så medlemmar bör således ha tillgång till informationen, men som förening är det mycket de kan dölja för allmänheten, vilket var min poäng ifrån början.

Det är en bra plats för dem att gömma information, och kan således vara en plats de har gjort fiffels och något som kan komma upp i pågående undersökningar.
Citera
2024-11-22, 16:56
  #85335
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Lol, du ser så mycket konstiga saker

Fredag börjar tidigt för vissa Vem är den där "Åsa" som verkar vara kassör på Dumpen och sitter i någon Dumpenförening? Ser ut som en riktigt ful fisk. Har hon behandlats något i denna tråd?
Citera
2024-11-22, 17:03
  #85336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
De är de inte, de är bara dolt för allmänheten sedan artikeln om anmälan kom in ifrån Aftonbladet.
Så medlemmar bör således ha tillgång till informationen, men som förening är det mycket de kan dölja för allmänheten, vilket var min poäng ifrån början.

Det är en bra plats för dem att gömma information, och kan således vara en plats de har gjort fiffels och något som kan komma upp i pågående undersökningar.
Aha. Då går det alltså att dölja information om en förenings styrelse och ansvarig? Det visste jag inte.
Citera
2024-11-22, 17:08
  #85337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Fredag börjar tidigt för vissa Vem är den där "Åsa" som verkar vara kassör på Dumpen och sitter i någon Dumpenförening? Ser ut som en riktigt ful fisk. Har hon behandlats något i denna tråd?
Kan inte hitta något på just henne, men hennes man är förekommande i lexbase, ingen aning om varför för betalar inte för tjänsten.
Så om det är som jag vill minnas att han står som huvudman på föreningen så är det alltså ytterligare en i hela koncernen Dumpen som är potentiellt åtalad.
Men kan också vara att han har varit på andra sidan i ett rättsfall.
Citera
2024-11-22, 17:12
  #85338
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Kan inte hitta något på just henne, men hennes man är förekommande i lexbase, ingen aning om varför för betalar inte för tjänsten.
Så om det är som jag vill minnas att han står som huvudman på föreningen så är det alltså ytterligare en i hela koncernen Dumpen som är potentiellt åtalad.
Men kan också vara att han har varit på andra sidan i ett rättsfall.

Den där föreningen eller tvätteriet är nog ett mer passande namn. Där finns det nog mycket snaskit att gräva i. Sedan känns det som att en kassör i det renommerade bolaget Dumpen borde ha konstant blod på tassarna.
Citera
2024-11-22, 17:44
  #85339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Att polisen gör liknande jobb som dumpen fast istället för konfrontation så grips personerna på plats
Då vill jag att du berättar vilket lagrum de skulle åberopa.
Ser med spänning fram emot ditt svar
Citera
2024-11-22, 17:51
  #85340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Då vill jag att du berättar vilket lagrum de skulle åberopa.
Ser med spänning fram emot ditt svar

Man får naturligtvis skapa det lagrum som behövs så polisen kan göra det jobb dumpen gör idag
Citera
2024-11-22, 18:04
  #85341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Man får naturligtvis skapa det lagrum som behövs så polisen kan göra det jobb dumpen gör idag
Låter mer som att man börjar närma sig en diktatur eller militärstat.
Att ge polisen makt att göra folk skyldiga till brott och sedan gripa dem för det.

Lite som att parkeringsvakter har ett mål att ta så många felparkerade bilar de bara kan för provision.
Kanske något som skulle kunna vara i USA som har andra förutsättningar och annat rättsväsende, landet med flest fångar per capita. Det säger en hel del.

https://www.arbetaren.se/2022/01/25/usa-fortsatter-ha-flest-fangar-i-varlden/
Citera
2024-11-22, 18:12
  #85342
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Man får naturligtvis skapa det lagrum som behövs så polisen kan göra det jobb dumpen gör idag

lol du måste vara helt efterbliven.

Tror du på fullt allvar att poliser skulle sitta och spela sexuellt störda NPF-fjortisar och ragga upp män, i chattar som kan ta upp flera månader bara för att få ut ett halvmongo till en träff. Och sen sätta dit han? Och ge en bot?
HAHAHA.

Humor.

När det gäller kamp mot pedofili har nog polisen viktigare saker för sig än att ragga upp reflexvästar.
__________________
Senast redigerad av GlitchQueen 2024-11-22 kl. 18:19.
Citera
2024-11-22, 18:12
  #85343
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Låter mer som att man börjar närma sig en diktatur eller militärstat.
Att ge polisen makt att göra folk skyldiga till brott och sedan gripa dem för det.

Lite som att parkeringsvakter har ett mål att ta så många felparkerade bilar de bara kan för provision.
Kanske något som skulle kunna vara i USA som har andra förutsättningar och annat rättsväsende, landet med flest fångar per capita. Det säger en hel del.

https://www.arbetaren.se/2022/01/25/usa-fortsatter-ha-flest-fangar-i-varlden/

Brottsprovokation är i vissa fall laglig i USA, ett betydligt mer auktoritärt land än Sverige som dessutom har betydligt mer dödligt våld och ovanpå det fängslar sina invånare mer än något annat land i världen, men rekommenderas inte och i vissa stater används det av försvaret som ett starkt forsvar, enligt Wiki
Citera
2024-11-22, 18:13
  #85344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Låter mer som att man börjar närma sig en diktatur eller militärstat.
Att ge polisen makt att göra folk skyldiga till brott och sedan gripa dem för det.

Lite som att parkeringsvakter har ett mål att ta så många felparkerade bilar de bara kan för provision.
Kanske något som skulle kunna vara i USA som har andra förutsättningar och annat rättsväsende, landet med flest fångar per capita. Det säger en hel del.

https://www.arbetaren.se/2022/01/25/usa-fortsatter-ha-flest-fangar-i-varlden/

Man kan visserligen diskutera under vilka former det ska göras men att dom ska få dom befogenheterna tycker jag absolut

Och har folk så svårt att hålla händerna i styr så fort dom ser ett litet barn eller en förälder som bjuder ut sitt barn så är det nog dags att personen får besök av polisen anser jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in