2024-11-22, 15:05
  #85309
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det är svårt att se vad du vill ha sagt med detta? Försöker du säga att PruttSara och DaddyPutte tar pengar ur sin egna ficka och betalar allt detta för det är enbart för baaaaarnens skull? Vilken ficka då? Ingen av dom har någonsin haft någon fast anställning.

Om du inte ens har den grundläggande infon om hur dumpen fungerar, varför sitter du här och lipar då?
Citera
2024-11-22, 15:07
  #85310
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Skinnhuvudet som skriker om att inte kasta den första stenen om inte man själv är utan synd lmao...statistik på självmord bland barn som är offer för pedofiler tack.
https://nyheter.ki.se/kraftigt-okad-risk-for-sjalvmordsforsok-hos-flickor-efter-sexuella-overgrepp
https://barnahuslinkoping.se/for-dig-som-ar-foralder/sexuella-overgrepp/
https://socialmedicinsktidskrift.se/index.php/smt/article/download/1161/953
https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2015-6-55.pdf
Du får en bonus också, som du behöver läsa fast den inte direkt korrelerar självmord och övergrepp som de andra.
https://www.bup.se/diagnoser/andra-svarigheter/sexuella-overgrepp/hur-du-paverkas-av-overgrepp/
Citera
2024-11-22, 15:08
  #85311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det ser inte ut som någon punkt i deras AB redovisning.
De säger väl själva att det är via föreningen som ÅSAs man står på som skall göra sådant.

https://www.allabolag.se/foretag/f%C3%B6reningen-dumpen/-/f%C3%B6reningar/3OQ49IMI63IGG
https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Nu är uppgifterna låsta, när jag kollade för någon månad sedan så stod det att Åsas man stod i styrelsen.
Föreningen har man ingen insyn i och de ända intäkter är vad som sägs komma ifrån medlemskap.
Tror de försökt tajta åt föreningen än mer då all fiffel gått där igenom då de kunnat dölja allt lite mer.
Det stod inget i ÅR om bidrag till föreningen och fritt EK delades ut till Patriks ägarbolag, 242. I det bolagets ÅR framgår inget som indikerar kapitalflyt till föreningen i någon form.
På Ratsit finns inga uppgifter om ansvarig, styrelse eller huvudman i Föreningen.
Citera
2024-11-22, 15:10
  #85312
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Enligt denna kanadensiska studie så är siffran betydligt lägre
Och det är dessutom så att mycket pekar på att många av dessa som hävdar det ljuger för att själva framstå som mindre skyldiga

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2082860/

Studien jag läste säger också att det är mycket svårt att mäta, men det står inget om att de ljuger för att framstå som mindre skyldiga i din länk. Det är ju helt frivilligt att ställa upp i studien.

Citat:
Further analysis demonstrated, however, that pedophiles who admitted having an erotic interest in children significantly more often claimed that they had been sexually abused as children than pedophiles who did not admit having such feelings. This interdependence renders the reliability of these self-reports questionable.

Men jag tycker att det är svårt att först vad de menar med interdependence - ömsesidigt beroende. Kanske menar de att skillnaden är så stor att de tycker det finns anledning att inte lita blint på siffrorna. Eller snarare, rent grammatiskt så innebär det att vissa pedofiler inte har ett erotiskt intresse av barn, vilket är märkligt:

Citat:
pedophiles who admitted having an erotic interest in children (...) than pedophiles who did not admit having such feelings.

Anser de att det finns en grupp pedofiler som agerar pga andra orsaker än ett erotiskt intresse? Makt osv? Den meningen innebär att bland de pedofiler som har ett erotiskt intresse anger fler att de själva utsattes än i den gruppen pedofiler som anger att de inte har ett erotiskt intresse.

Aha - förmodligen betyder det att den senare gruppen med färre som uppger att de själva varit offer inte är tillförlitlig eftersom de även anger att de inte har ett erotiskt intresse, vilket forskarna tycker är tveksamt
__________________
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-22 kl. 15:24.
Citera
2024-11-22, 15:11
  #85313
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
https://nyheter.ki.se/kraftigt-okad-risk-for-sjalvmordsforsok-hos-flickor-efter-sexuella-overgrepp
https://barnahuslinkoping.se/for-dig-som-ar-foralder/sexuella-overgrepp/
https://socialmedicinsktidskrift.se/index.php/smt/article/download/1161/953
https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2015-6-55.pdf
Du får en bonus också, som du behöver läsa fast den inte direkt korrelerar självmord och övergrepp som de andra.
https://www.bup.se/diagnoser/andra-svarigheter/sexuella-overgrepp/hur-du-paverkas-av-overgrepp/

Tack, jag kollade själv efter att ha bett om det, men tack i alla fall.
Citera
2024-11-22, 15:17
  #85314
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Om du inte ens har den grundläggande infon om hur dumpen fungerar, varför sitter du här och lipar då?

Jahaja. Du försökte alltså förklara hur Dumpen AB's affärsmodell är upplagd?! Det lät ungefär som PruttSara's dramadeckare. Fast det är ju bra att du delar med dig av dina kunskaper. En sista fråga angående dom ädla barnriddarna. Det berör framförallt DaddyPutte.
Hur och med vilka medel finansieras DaddyPutte's etagelägenhet i centrala Göteborg? Med tanke på alla utlägg från egen ficka som går åt till att rädda barn när duon åker runt i PimpDaddybil, så blir man ju fundersam.

Känns som att panten på ölburkarna från hotellnätterna inte riktigt kan täcka upp den månadskostnaden.
Citera
2024-11-22, 15:24
  #85315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Studien jag läste säger också att det är mycket svårt att mäta, men det står inget om att de ljuger för att framstå som mindre skyldiga i din länk. Det är ju helt frivilligt att ställa upp i studien.



Men jag tycker att det är svårt att först vad de menar med interdependence - ömsesidigt beroende. Kanske menar de att skillnaden är så stor att de tycker det finns anledning att inte lita blint på siffrorna. Eller snarare, rent grammatiskt så innebär det att vissa pedofiler inte har ett erotiskt intresse av barn, vilket är märkligt:



Anser de att det finns en grupp pedofiler som agerar pga andra orsaker än ett erotiskt intresse? Makt osv?

Om jag minns rätt så stod det i studien att bland dessa som själva påstått att dom blivit utsatta som barn så var det flera av dom som tog tillbaka sitt påstående när dom ville ställa samma frågor där personen skulle va kopplad till en lögndetektor vilket gör dom mindre tillförlitliga

Dom flesta som förgriper sig på barn är inte pedofiler och dom flesta pedofiler förgriper sig inte på barn, exempelvis sexmissbrukare
Citera
2024-11-22, 15:26
  #85316
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Om jag minns rätt så stod det i studien att bland dessa som själva påstått att dom blivit utsatta som barn så var det flera av dom som tog tillbaka sitt påstående när dom ville ställa samma frågor där personen skulle va kopplad till en lögndetektor vilket gör dom mindre tillförlitliga

Dom flesta som förgriper sig på barn är inte pedofiler och dom flesta pedofiler förgriper sig inte på barn, exempelvis sexmissbrukare

Har aldrig påstått att de flesta är det utan att risken för en sådan sexuell störning ökar. Din studie verkar visa att den grupp med färre som uppger att de varit offer är mindre tillförlitlig eftersom de även påstår att de inte har ett erotiskt intresse av barn

Dessutom har de alltså mätt grupper som inte alls misstänks för att vara pedofiler. Mycket märkligt.

Citat:
51 nonpedophilic sex offenders against children, 36 sex offenders against physically mature females, 75 heterosexual paid volunteers who erotically preferred mature females, and 51 homosexual clients who preferred mature males.

Abstraktet räcker inte här, för att förstå vad de är ute efter i studien behöver man läsa mer. De verkar ha velat mäta vilka, bland alla olika typer av sexualbrott, har varit offer för pedofili i sin barndom.

Men det står

Citat:
confirmed that the proportion of pedophiles who report having been sexually abused in childhood by mature persons is larger than that of men who were not charged for or accused of a sex offense against a child though the difference is relatively small (28.6 vs. 13.9 (...) and 25.9 vs. 11.8% for the homosexual pedophiles and androphiles

Dubbelt så många ungefär. Dubbelt så många är en ökning med 100 %.

Jag ser i ett annat abstrakt på den sidan att en grupp består av folk som helst vill ha sex med vuxna men kan ha sex med barn om de inte får napp hos vuxna - de räknas inte som pedofiler kliniskt, tydligen. Sedan finns det en annan grupp som inte vill ha sex med barn men som föredrar att "gosa" eller "consist only of fondling" med dom på ett, förmodligen, osunt sätt. Det hela är ett minfält.
__________________
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-22 kl. 15:49.
Citera
2024-11-22, 15:28
  #85317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
hahaha vilka fifflare dom är.

Jag fattade direkt att detta med "vård åt utsatta" bara var bluff.
Dom känner väl inte ens några riktiga offer för riktiga övergrepp.

Dom borde förresten hjälpa sin fiktiva fjortis att slå på auto correct i luren.
Så blir det lite mer verklighetstroget. Fjortisar kan stava idag. Alla kan det.
Och skriver man med en äldre så skriver man inte fjortisspråk.
Det är nåt fiskarna har fantiserat ihop.

Det är i Saras fiskeskola blivande rekryter blir skolade i hur man agerar fjortis online och får napp.

Enklaste sättet är att överösa feta och förståndshandikappade i chatten med hur snygga dom är och spela extremt desperat med att vilja bli av med oskulden på momangen.
Bästa tid för napp är fredag- och lördagskvällar då gäddorna krökar. Det sistnämnda har dom dessutom erkänt helt öppet.

Om det är seriös journalistik låter jag vara osagt men män som aldrig nånsin skulle kunna komma i kontakt med fjortisar hamnar på kroken och kvantitet före kvalitet är tyvärr Dumpens signum.

Nån riktigt ful fisk fångar dom inbland så klart men oftast bottennapp.

A+ i underhållning i alla fall.
Citera
2024-11-22, 15:42
  #85318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det stod inget i ÅR om bidrag till föreningen och fritt EK delades ut till Patriks ägarbolag, 242. I det bolagets ÅR framgår inget som indikerar kapitalflyt till föreningen i någon form.
På Ratsit finns inga uppgifter om ansvarig, styrelse eller huvudman i Föreningen.
Har du fått se årets? Jag går bara efter förra årets.
Japp, han både flyttade upp pengar och tog ut.

Föreningen blev låst nyligen, för sist jag kollade så var det Åsas man som stod skriven i styrelsen, tyckte det var märkligt då de pratat om åsa konstant.
Tror de Låst uppgifterna i samband med granskningarna som kommer nu.
Citera
2024-11-22, 15:45
  #85319
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det ser inte ut som någon punkt i deras AB redovisning.
De säger väl själva att det är via föreningen som ÅSAs man står på som skall göra sådant.

https://www.allabolag.se/foretag/f%C3%B6reningen-dumpen/-/f%C3%B6reningar/3OQ49IMI63IGG
https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Nu är uppgifterna låsta, när jag kollade för någon månad sedan så stod det att Åsas man stod i styrelsen.
Föreningen har man ingen insyn i och de ända intäkter är vad som sägs komma ifrån medlemskap.
Tror de försökt tajta åt föreningen än mer då all fiffel gått där igenom då de kunnat dölja allt lite mer.

När man får bara en liten uns av insikt i koncernen Dumpen AB's affärsupplägg. Så inser man att de gamla hederliga pyramidspelsuppläggen skulle bli gröna av avund.

Kan mycket väl bli nästa projekt för duon efter blivit "färdigbehandlade" på kommande internering. De tar nya tag när dom fått blodad tand på upplägget. Något lotteri med pyramidspelsupplägg?!
Citera
2024-11-22, 15:46
  #85320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Jahaja. Du försökte alltså förklara hur Dumpen AB's affärsmodell är upplagd?! Det lät ungefär som PruttSara's dramadeckare. Fast det är ju bra att du delar med dig av dina kunskaper. En sista fråga angående dom ädla barnriddarna. Det berör framförallt DaddyPutte.
Hur och med vilka medel finansieras DaddyPutte's etagelägenhet i centrala Göteborg? Med tanke på alla utlägg från egen ficka som går åt till att rädda barn när duon åker runt i PimpDaddybil, så blir man ju fundersam.

Känns som att panten på ölburkarna från hotellnätterna inte riktigt kan täcka upp den månadskostnaden.
Eller en mini lön på ynka 18 i månaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in