2024-11-22, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Mer än 80% av världens befolkning identifierar sig med en religion.

Trist. Men de flesta ateister finns åtminstone i de länder som har något att säga till om.
Citera
2024-11-22, 16:07
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att kompletta nihilister är en fara för sin omgivning och bör spärras in är ingen nyhet direkt.

Du har redan "rätten" att välja om du vill leva eller inte. Det är bara att ta fram repet. Staten ska absolut inte syssla med någon form av dödshjälp för befolkningen av det simpla skälet att staten enbart ser till sitt eget bästa och hade använt detta verktyg för att döda alla människor som inte är till någon nytta för staten - det vill säga sjuka och äldre. Det kan vi se exempel på i Kanada. Det kostar pengar och resurser för staten att vårda en sjuk eller äldre människa så ur statens synpunkt är det bättre att erbjuda avlivning istället för vård.

Men för att förstå sådana här saker så krävs det att man inte bara betraktar människan som något sorts djur som det är bättre att avliva och att man har någon sorts moral, vilket är något ni antinatalister saknar. Andelen sociopater inom antinatalism lär vara skyhög i jämförelse med övriga befolkningen.

Du kan utplåna dig själv när du vill men istället fantiserar du om att få mörda så många andra som möjligt. Det säger allt man behöver veta om er.

Alla vill inte dö genom att knäcka nacken eller slänga sig från ett stup. Det är inte enkelt att begå ett bekvämligt självmord. En fet heroindos är enda metoden jag kan komma på.

Det jag sade var att det är svårt att vidta fungerande åtgärder utifrån antinatalism utan det enda man åstakommer med det är en massa tyckomål.
Kärnvapen var det bästa jag kom på om ens intention är att utrota mänskligheten men inte ens det hade fungerat fullständigt.
Citera
2024-11-22, 16:11
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Trist. Men de flesta ateister finns åtminstone i de länder som har något att säga till om.

Ateism är inte samma sak som antinatalism.
Och man kan tro att livet har en mening även fast man inte är gudstroende.
Ren nihlism är väldigt ovanligt.
Citera
2024-11-22, 16:15
Bannlyst
Citat:
Alla vill inte dö genom att knäcka nacken eller slänga sig från ett stup. Det är inte enkelt att begå ett bekvämligt självmord. En fet heroindos är enda metoden jag kan komma på.

Det jag sade var att det är svårt att vidta fungerande åtgärder utifrån antinatalism utan det enda man åstakommer med det är en massa tyckomål.
Kärnvapen var det bästa jag kom på om ens intention är att utrota mänskligheten men inte ens det hade fungerat fullständigt.

Skjutvapen eller sprängämnen är väldigt säkert men inte trevligt. Skjutvapen är svåra att få tag på i fega Sverige, om man inte är gängkriminell, men sprängämnen kan faktiskt alla med åtminstone genomsnittlig intelligens göra hemma i köket. Ingen överlever t.ex. att smälla av en cigarrtub med HMTD i munnen. Däremot är det förstås väldigt våldsamt och inte ett trevligt sätt att sluta sitt liv på.
Citera
2024-11-22, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ateism är inte samma sak som antinatalism.
Och man kan tro att livet har en mening även fast man inte är gudstroende.
Ren nihlism är väldigt ovanligt.

En något trösterik video: The Emptiness of All Things

Också en transperson men "något" djupare än Tone Sekelius...
Citera
2024-11-22, 16:18
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Skjutvapen eller sprängämnen är väldigt säkert men inte trevligt. Skjutvapen är svåra att få tag på i fega Sverige, om man inte är gängkriminell, men sprängämnen kan faktiskt alla med åtminstone genomsnittlig intelligens göra hemma i köket. Ingen överlever t.ex. att smälla av en cigarrtub med HMTD i munnen. Däremot är det förstås väldigt våldsamt och inte ett trevligt sätt att sluta sitt liv på.

Hinner man känna något av det?
Citera
2024-11-22, 16:22
Bannlyst
Citat:
Hinner man känna något av det?

Nja...du kanske hinner uppfatta att det smäller, men det borde inte göra ont.
Citera
2024-11-22, 17:04
Bannlyst
Non-existence would be better than this

Welcome back to da channel. Welcome back to da prison called life. I hope you all are good in da prison called life!
Citera
2024-11-22, 17:50
Medlem
Citat:

Ett "bekvämt" självmord. Utplåna dig själv på vilket sätt du vill - det står dig fritt. Men det kommer du inte göra, förstås, utan istället handlar allt om hur ni ska döda andra. Det är bekvämt, och ännu bekvämare är det att låtsas att antinatalismen bara handlar om att inte skaffa barn, men så är förstås inte fallet, för om det hade varit så hade ni bara gjort ett personligt val att inte skaffa barn istället för att ständigt fantisera om hur man ska döda andra.

Citat:

Du kan börja med att utplåna dig själv.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-22 kl. 18:00.
Citera
2024-11-22, 17:52
Medlem
Citat:
Det är ju just det som är halmgubben. Du får det att framstå som att vi skulle kunna lemlästa eller mörda någon när som helst, medan vi i själva verket är fredligare än de flesta. Senast jag använde ordentligt fysiskt våld mot någon var runt 1990...

Ja, för att du är en fegis. Det är ändå talande att ni antinatalister alltid gång på gång återkommer till det centrala i er psykiska sjukdom: fantasier om att döda andra.

Har du sökt hjälp för dina psykiska problem för övrigt? Du har ju själv erkänt att roten till allt ditt lidande är dig själv.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-22 kl. 17:56.
Citera
2024-11-22, 20:15
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ett "bekvämt" självmord. Utplåna dig själv på vilket sätt du vill - det står dig fritt. Men det kommer du inte göra, förstås, utan istället handlar allt om hur ni ska döda andra. Det är bekvämt, och ännu bekvämare är det att låtsas att antinatalismen bara handlar om att inte skaffa barn, men så är förstås inte fallet, för om det hade varit så hade ni bara gjort ett personligt val att inte skaffa barn istället för att ständigt fantisera om hur man ska döda andra.

Du kan börja med att utplåna dig själv.

Fråga du dig vem det är som har en dålig attityd.
Citera
2024-11-22, 20:29
Bannlyst
Citat:
Fråga du dig vem det är som har en dålig attityd.

Jävla femåringsmentalitet har han. Först säger han att jag är farlig för allmänheten, och när jag då skriver att jag aldrig skulle ge mig på någon (utom i nödvärn) såvida jag inte skulle komma åt massförstörelsevapen, så jag kunde döda människor på global skala, säger idioten att jag är en mes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in