2024-11-22, 13:37
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Att du lägger så mkt energi på vad den ena eller den andre skriver i någon privat grupp på Telegram

Dumpen jobbar för barnen och överlevare för sexuella övergrepp
Hur gäddorna mår är inte något dom prioriterar

Och "gäddor" som blev "gäddor" efter att de förgreps som barn, enligt den tidigare nämnda amerikanska studien som visar att chansen att bli pedofil ökar med 50 % om de varit utsatta för sexuella övergrepp som barn enligt ungefär samma mekanism som småflickor som regelbundet misshandlats av sin pappa eller sett sin mamma regelbundet misshandlas kan dras till män som misshandlar dem senare i livet?
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-22 kl. 13:42.
Citera
2024-11-22, 13:43
Avslutad
Nån som har koll på vad för "vård" Dumpen köpt till påstådda "överlevare" och för hur mycket.

Dom säger ju att överskottet går till "vård".

Är vården att prata väder och vind med obehagliga Stella?
Citera
2024-11-22, 13:47
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Nån som har koll på vad för "vård" Dumpen köpt till påstådda "överlevare" och för hur mycket.

Snubben som drev IK kallade sina "klienter" för äckel, enligt en artikel. Riktigt seriöst.
Citera
2024-11-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Måste säga att jag skiter fullständigt i om dumpens dårar har empati eller inte, vi har det samhälle vi förtjänar. Men dumpens metoder är vidriga, jag känner inget speciellt när dessa äckel tar livet av sig, ska jag erkänna. Jag stör mig bara på att Dumpen snor massa utrymme, vilseleder massa puckon och underminerar rättssamhället.

Jag har noterat att många här i tråden nämner empati i samma mening som massa personangrepp, hyckleri är det Dumpen pysslar med, det är fan vidrigt.

Inget riktat mot dig Alla Helgon, mer generellt.
Empati är väl grunden till deras utförande. Utan empati skiter de i de de hänger ut. Utan empati kan de inte visa empati emot andra offer och ge dem rätt vård, vilket de påstår sig göra. Utan empati skiter de i rättssamhället.

Jag ser mer gärna en person med empati i grunden att jobba för barnens bästa. Någon som värnar om alla. Det är ju uppenbart att Dumpen skiter i de som blir påverkade runt om uthängningen. Så som Familj, Fru/sambo, Barn, Föräldrar, syskon, barnbarn, mor och farföräldrar med mera.

Empati ligger till grunden i mycket för att i detta fall utföra ett arbete som hjälper många inblandade.

Deras empatilöshet riskerar att skada så många mer.
Typ vi bombar en hel stad för att någonstans i den staden gömmer sig en mördare, men jag skiter fullständigt i övriga 99 999 människor för de påverkar inte mig, de skulle kastat ut mördaren de inte visste av.
Citera
2024-11-22, 14:02
Medlem
Citat:
nej, det är du som är blåst.
Det enda du vill se är uthängningar. Möjligen är du en självhatande pedofil, men det behöver inte vara så.

Vissa gäddor ska Dumpen ha beröm för. Jag tänker t ex på politikern i Norrland. En vidrig jävel som satt med i LVU-mål och samtidigt ville knulla på en liten LVU-brud. USCH.
Han borde Dumpen gett till media , för media hade garanterat hängt ut han. Så hade Dumpen sluppit.

Sen tänker jag på den snåla rektorn som ville köpa en avsugning på extrapris av en högstadietjej. En sån jävel ska offentliggöras. USCH.
500 kr för ett blow job är ett hån. Jag tar 2000 kr.

Så offentliga personer eller persorner med t ex lärarjobb eller liknande kan dom gärna hänga ut.

Men den stora massan av alla 500 gäddor är ju bara missanpassade gubbar som Dumpen raggat upp på ett ganska fult sätt med hjälp av riktiga pedofiler och hebefiler (fiskarna är inte friska).
Dom som hängdes ut i helgen var ju fan halvmongon som dom raggat upp.
Där tycker jag inte att livslång uthängning är OK. Det är tvärtom för jävla fult gjort att hänga ut dom.
Men jag fattar ju såklart att det finns pengar i det.

Dom flesta av de 500 uthängda är helt ofarliga och skulle troligen aldrig ens knulla om det dök upp en 14-åring. Du verkar hispig och livrädd. Slappna av. Dumpen är ett digitalt konstverk. Det står ju som underrubrik på deras blogg ju för fan.
Dumpen har skapat en fantasivärld designad för att uppröra kärringar som dig. Det är din swish dom vill ha. Inget annat.
Sen fattar jag inte hur ni Dumpen-tanter får ihop ekvationen. Först gapar ni hur vidriga gubbarna är och hur dom ens kan TRO att nån tjej skulle vilja ta i dom med tång. Sen menar ni dom säkert har knullat hundratals fjortisar redan. Hur går det ihop?

Dumpen pekar inte alls finger åt media. Sara tjuter ju för fan och beter sig som en barnunge när journalister ställer frågor. Det är inte att peka finger.

Och att anonymisera hade haft bättre effekt. Dels hade dina idoler inte riskerat fängelse och troligen hade dom inte samarbetat med ett blufföretag.

Inse vilket jävla skit du sitter och stödjer. Det räddar inga fjortisar. Ska jag behöva banka in det i huvet på dig, kärringjävel?

Dumpen har traumatiserat mer barn än dom "räddat".

Du har blivit scammad helt enkelt.

Du bankar huvudet på spiken, Sara och Patrik skiter fullständigt i övriga, de bryr sig i sig själva.
De tar ut sina obehandlade trauman och hänger ut djävularna de träffar.
De skiter i alla barn runt om som blir drabbade av deras atombomb.
De vill bara sko sig själva och känna makt.

Patrik vill vara i centrum, men gärna med Sara som en sköld.
Citera
2024-11-22, 14:06
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
De har hjälpt en jävla massa barn då de har synliggjort hur jävligt det är för allmänheten som lett till att gäddor som arbetat med barn har fått sparken vilket innebär att de inte har samma tillgång till barn som tidigare och att grannar med barn fått vetskap att deras granne vill knulla barn.

Hur många de räddat vet ingen men de har en avskräckande effekt som är stor.
Är du så jävla korkad att du inte förstår att om de anonymiserat så hade de haft 0 avskräckande effekt eftersom ingen vetat vem de var?

Dumpen kör med raka rör å pekar finger åt MSM å skiter i om vad andra organisationer tycker om dem. Härligt uppfriskade i dagens mediasamhälle tycker jag.

Låt mig gissa, du är Trumpsupporter va?

Tyvärr har du fallit för Dumpens bluff ungefär på samma sätt som 90% av Trumps supporters i USA har gjort. Trump skiter i "vanligt folk" men har genom sin populism och vassa tunga kunnat lura i dessa människor att hans politik kommer gynna dom. Och vad gäller Dumpen så har dom lurat "vanligt folk" att dom räddar barn, när dom i själva verket skiter fullständigt i barn och - liksom Trump - bara vill sko sig själva och hämnas.
Senast redigerad av trueforgood 2024-11-22 kl. 14:10.
Citera
2024-11-22, 14:07
Medlem
Citat:

Det ser inte ut som någon punkt i deras AB redovisning.
De säger väl själva att det är via föreningen som ÅSAs man står på som skall göra sådant.

https://www.allabolag.se/foretag/f%C3%B6reningen-dumpen/-/f%C3%B6reningar/3OQ49IMI63IGG
https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Nu är uppgifterna låsta, när jag kollade för någon månad sedan så stod det att Åsas man stod i styrelsen.
Föreningen har man ingen insyn i och de ända intäkter är vad som sägs komma ifrån medlemskap.
Tror de försökt tajta åt föreningen än mer då all fiffel gått där igenom då de kunnat dölja allt lite mer.
Citera
2024-11-22, 14:11
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det ser inte ut som någon punkt i deras AB redovisning.
De säger väl själva att det är via föreningen som ÅSAs man står på som skall göra sådant.

https://www.allabolag.se/foretag/f%C3%B6reningen-dumpen/-/f%C3%B6reningar/3OQ49IMI63IGG
https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Nu är uppgifterna låsta, när jag kollade för någon månad sedan så stod det att Åsas man stod i styrelsen.
Föreningen har man ingen insyn i och de ända intäkter är vad som sägs komma ifrån medlemskap.
Tror de försökt tajta åt föreningen än mer då all fiffel gått där igenom då de kunnat dölja allt lite mer.
Man kan inte låsa vissa uppgifter. Troligen har du kollat på en annan sajt eller blandat ihop det. Eller så ljuger du.
Citera
2024-11-22, 14:14
Medlem
tens avatar
Citat:
nej, det är du som är blåst.
Det enda du vill se är uthängningar. Möjligen är du en självhatande pedofil, men det behöver inte vara så.

Vissa gäddor ska Dumpen ha beröm för. Jag tänker t ex på politikern i Norrland. En vidrig jävel som satt med i LVU-mål och samtidigt ville knulla på en liten LVU-brud. USCH.
Han borde Dumpen gett till media , för media hade garanterat hängt ut han. Så hade Dumpen sluppit.

Sen tänker jag på den snåla rektorn som ville köpa en avsugning på extrapris av en högstadietjej. En sån jävel ska offentliggöras. USCH.
500 kr för ett blow job är ett hån. Jag tar 2000 kr.

Så offentliga personer eller persorner med t ex lärarjobb eller liknande kan dom gärna hänga ut.

Men den stora massan av alla 500 gäddor är ju bara missanpassade gubbar som Dumpen raggat upp på ett ganska fult sätt med hjälp av riktiga pedofiler och hebefiler (fiskarna är inte friska).
Dom som hängdes ut i helgen var ju fan halvmongon som dom raggat upp.
Där tycker jag inte att livslång uthängning är OK. Det är tvärtom för jävla fult gjort att hänga ut dom.
Men jag fattar ju såklart att det finns pengar i det.

Dom flesta av de 500 uthängda är helt ofarliga och skulle troligen aldrig ens knulla om det dök upp en 14-åring. Du verkar hispig och livrädd. Slappna av. Dumpen är ett digitalt konstverk. Det står ju som underrubrik på deras blogg ju för fan.
Dumpen har skapat en fantasivärld designad för att uppröra kärringar som dig. Det är din swish dom vill ha. Inget annat.
Sen fattar jag inte hur ni Dumpen-tanter får ihop ekvationen. Först gapar ni hur vidriga gubbarna är och hur dom ens kan TRO att nån tjej skulle vilja ta i dom med tång. Sen menar ni dom säkert har knullat hundratals fjortisar redan. Hur går det ihop?

Dumpen pekar inte alls finger åt media. Sara tjuter ju för fan och beter sig som en barnunge när journalister ställer frågor. Det är inte att peka finger.

Och att anonymisera hade haft bättre effekt. Dels hade dina idoler inte riskerat fängelse och troligen hade dom inte samarbetat med ett blufföretag.

Inse vilket jävla skit du sitter och stödjer. Det räddar inga fjortisar. Ska jag behöva banka in det i huvet på dig, kärringjävel?

Dumpen har traumatiserat mer barn än dom "räddat".

Du har blivit scammad helt enkelt.

Du verkar ha ganska många problem, det framgår tydligt i det du skriver i dina inlägg.

I detta inlägg tycker du först att Dumpen var bra för att de tog den vidriga centerkaptenen och den snåla rektorn men sen påstår du att de "räddar inga fjortisar." Hur fan ska du ha det?

Visst, jag kan hålla med att de mest efterblivna som bor på särskilt boende möjligen borde ha anonymiserats, men lätt hänt att det blir lite collateral damage.

Vi som hängt här på fb ett tag har sett sådana som du komma å gå och vi förstår varför.

PS. Jag har aldrig swishat Dumpen, så jag känner mig inte scammad.
Citera
2024-11-22, 14:15
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Och "gäddor" som blev "gäddor" efter att de förgreps som barn, enligt den tidigare nämnda amerikanska studien som visar att chansen att bli pedofil ökar med 50 % om de varit utsatta för sexuella övergrepp som barn enligt ungefär samma mekanism som småflickor som regelbundet misshandlats av sin pappa eller sett sin mamma regelbundet misshandlas kan dras till män som misshandlar dem senare i livet?
Du resonerar så infantilt. Om du tror på din undersökning så stärker du att dessa gäddor är mer troliga att förgripa sig på barn och därmed är det ännu viktigare att de exponeras innan fler offer skapas och i sin tur genererar fler offer osv.
Citera
2024-11-22, 14:19
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du resonerar så infantilt. Om du tror på din undersökning så stärker du att dessa gäddor är mer troliga att förgripa sig på barn och därmed är det ännu viktigare att de exponeras innan fler offer skapas och i sin tur genererar fler offer osv.

Lilla vän, vad snackar du om? Är den djupa ironin i ditt inlägg ett skämt? Det har inte nämnts ett ord om att de skulle vara mer troliga förövare än andra pedofiler. Men du anser att det är viktigare att exponera pedofiler som fick en störning efter att själva ha varit offer som barn än pedofiler som inte varit offer? Sitter du och super?
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-22 kl. 14:21.
Citera
2024-11-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
De har hjälpt en jävla massa barn då de har synliggjort hur jävligt det är för allmänheten som lett till att gäddor som arbetat med barn har fått sparken vilket innebär att de inte har samma tillgång till barn som tidigare och att grannar med barn fått vetskap att deras granne vill knulla barn.

Hur många de räddat vet ingen men de har en avskräckande effekt som är stor.
Är du så jävla korkad att du inte förstår att om de anonymiserat så hade de haft 0 avskräckande effekt eftersom ingen vetat vem de var?

Dumpen kör med raka rör å pekar finger åt MSM å skiter i om vad andra organisationer tycker om dem. Härligt uppfriskade i dagens mediasamhälle tycker jag.

Har ni supportrar någonsin ställt er frågan hur många barn dessa så kallade gäddor faktiskt skulle kunna utnyttja i verkligheten, ens teoretiskt? De som faktiskt utsätts i verkligheten är i majoriteten av fallen sådana som finns i personens fysiska närhet så som familj och vänner.

Online handlar det mestadels om personer som utstuderat använder metoder så som utpressning och/eller uppger sig vara jämnåriga med barnet/tonåringen. Majoriteten av de som blivit uthängda hade med största sannolikhet aldrig ens fått möjligheten att möta upp ett riktigt barn. Lägg sedan till fiskarnas nästan maniska övertalningsbenägenhet så borde bilden klarna något.

Det finns så klart undantag, det motsäger jag inte, men det jag talar om är majoriteten av uthängningarna. Sedan så bör man även ställa sig frågan varför andra experter på området tar avstånd från deras metoder. De säger exempelvis att stigmatisering av de här personerna troligtvis gör mer skada än nytta. Det ska till och med kunna öka risken för att övergrepp begås (om de nu mot förmodan skulle nå en person som faktiskt har en verklig möjlighet att få till ett riktigt möte).

Dessutom ska det minska deras benägenhet att söka hjälp. Båda dessa saker är rena motsatsen till att faktiskt hjälpa utsatta barn. Lägg sedan till det faktum att vi vet att de har raserat livet för barn och anhöriga till de som hängts ut som är helt oskyldiga i sammanhanget. Dessa barn är definitivt inte fiktiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in