Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Måste säga att jag skiter fullständigt i om dumpens dårar har empati eller inte, vi har det samhälle vi förtjänar. Men dumpens metoder är vidriga, jag känner inget speciellt när dessa äckel tar livet av sig, ska jag erkänna. Jag stör mig bara på att Dumpen snor massa utrymme, vilseleder massa puckon och underminerar rättssamhället.
Jag har noterat att många här i tråden nämner empati i samma mening som massa personangrepp, hyckleri är det Dumpen pysslar med, det är fan vidrigt.
Inget riktat mot dig Alla Helgon, mer generellt.
Empati är väl grunden till deras utförande. Utan empati skiter de i de de hänger ut. Utan empati kan de inte visa empati emot andra offer och ge dem rätt vård, vilket de påstår sig göra. Utan empati skiter de i rättssamhället.
Jag ser mer gärna en person med empati i grunden att jobba för barnens bästa. Någon som värnar om alla. Det är ju uppenbart att Dumpen skiter i de som blir påverkade runt om uthängningen. Så som Familj, Fru/sambo, Barn, Föräldrar, syskon, barnbarn, mor och farföräldrar med mera.
Empati ligger till grunden i mycket för att i detta fall utföra ett arbete som hjälper många inblandade.
Deras empatilöshet riskerar att skada så många mer.
Typ vi bombar en hel stad för att någonstans i den staden gömmer sig en mördare, men jag skiter fullständigt i övriga 99 999 människor för de påverkar inte mig, de skulle kastat ut mördaren de inte visste av.