Citat:
Ursprungligen postat av
perry2
PANG
Av Edwin
Kom som brev på posten.

Har forvarslet det i flere innlegg i lang tid nu. I det nye treningssystemet som ble innført for en del år tilbake, var det mange momenter som var viktige for at det skulle bli suksess. Damene har fulgt dem alle, men ikke herrene.
Noen endringer og tilpasninger kunne man tåle, men det var en sak som ville rasere effekten av systemet, og som man bare ALDRI-NEVER-EVER måtte gjøre. Det var å fravike de nye intensitivitetsintervallene, og gå tilbake til 100% intensitivitet på hardøktene som både damer og herrer gjorde innen omleggingen av treningen.
Men det var presis den bjørnetjenesten Calle (helt uten ond vilje selvsagt) gjorde mot alle nye unge som kom inn på laget. På landslagstreninger og andre samtreninger, ville han heller konkurrere mot dem, og tilordnet stadig konkurranser med 100% intensivitet i stedet.
Var derfor jeg ble så glad når Anger flyttet langt vekk fra Calle, og viste en seriøsitet i sin trening som var helt etter min smak. Skrev at jeg så en ny Valnes på gang i han, og forespådde at han med stang-inn kan komme hjem fra VM med tre medaljer. ( dette i kontrast til de to seneste VM, hvor herrelaget har tatt 0,5 medaljer i snitt)