2024-11-22, 05:48
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Typ som när dom firar vår vinst mot dif som om dom själva vunnit champions league.

Nu har du skrivit det här fler än en gång, så jag måste fråga;
vad yrar du om? tror du på det där själv?
Citera
2024-11-22, 06:40
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Kärleken till Hammarby IF räcker alltså inte till alla sektioner. Näst största sporten i Sverige ignoreras. Samtidigt följer ni DAMFOTBOLL. Fattar du hur pinsamt det är? Ni skämmer ut landet och går i bräschen för att förstöra europeisk supporterkultur.
Vi har en jävla massa olika sektioner och jag går på en hel del vintersport. Ni har inte ens en hockeysektion eller räknar du Rögle som en del av er förening? Att nationalsporten går först är väl knappast märkligt?
Citera
2024-11-22, 06:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Det är faktiskt tråkigt att vi inte har lika uttalade orter som ni och Gnaget. Skulle väl då vara Östermalm, Lidingö, Djurgården, Hjorthagen osv men absolut inte lika stor dominans som ni har. Däremot tror jag inte det är många orter i Stockholm där vi inte har minst näst flest fans. Det är faktiskt ganska svårt på rak arm att komma på en stadsdel/ort som vi är trea i. Skulle väl vara någon/några orter på söder där Gnaget kan ha mer fans än oss.
Anledningen till att ni inte har det är ju för att ni så desperat vill vara "hela Stockholms lag" av någon anledning. Stockholm är för stort för att kunna claima hela staden,. särskilt när man har två lika stora eller till och med större antagonister publikmässigt. Norrort längs Roslagsbanan, Östermalm och Lidingö hade ni verkligen kunnat göra till ert om ni hade velat, men nu är det väl minst lika mycket Gnaget där.
Citera
2024-11-22, 06:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Nu har du skrivit det här fler än en gång, så jag måste fråga;
vad yrar du om? tror du på det där själv?
Vi hade flera prominenta skribenter här inne, bland annat er maskot, som rullade sig i den segern likt en gris i skit. Jag orkar inte sitta och gå tillbaka i tråden, men inläggen finns där.

Två gånger har jag skrivit det förresten. Möjligtvis påpekade jag hur genant det var i direkt anslutning till när det skedde också.
Senast redigerad av Teu 2024-11-22 kl. 06:53.
Citera
2024-11-22, 06:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Anledningen till att ni inte har det är ju för att ni så desperat vill vara "hela Stockholms lag" av någon anledning. Stockholm är för stort för att kunna claima hela staden,. särskilt när man har två lika stora eller till och med större antagonister publikmässigt. Norrort längs Roslagsbanan, Östermalm och Lidingö hade ni verkligen kunnat göra till ert om ni hade velat, men nu är det väl minst lika mycket Gnaget där.
Tror snarare det är som så att DIF från deras majoritetsområden aldrig haft så mycket att säga till om på deras läktare, utan det har varit folk från deras enklaver som hållt i taktpinnen.
Citera
2024-11-22, 07:02
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Vi hade flera prominenta skribenter här inne, bland annat er maskot, som rullade sig i den segern likt en gris i skit. Jag orkar inte sitta och gå tillbaka i tråden, men inläggen finns där.

Två gånger har jag skrivit det förresten. Möjligtvis påpekade jag hur genant det var i direkt anslutning till när det skedde också.

Okej så enskilda skribenter på det här forumet var glada över att ni vann just den matchen. Själv vet jag inte ens vad det är för match du refererar till, när på året den låg eller vad det innebar för tabellen. Men antar att det gynnade vår jakt på att gå om diffen.

Och ja, jag har också sett att du skrivit det två gånger. Därför jag skrev ”fler än en gång”

Trevlig helg
Citera
2024-11-22, 08:02
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är böna ett söderutryck likt kis ?
Ja.
Citera
2024-11-22, 08:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Okej så enskilda skribenter på det här forumet var glada över att ni vann just den matchen. Själv vet jag inte ens vad det är för match du refererar till, när på året den låg eller vad det innebar för tabellen. Men antar att det gynnade vår jakt på att gå om diffen.

Och ja, jag har också sett att du skrivit det två gånger. Därför jag skrev ”fler än en gång”

Trevlig helg
Nu är vi tillbaka till "inte alla" argumentet som ni körde efter jag påpekade den extrema Bajen-hybrisen som uppvisades i den andra tråden inför matchen mot DIF när Valvanto körde hårt. Jag förstår naturligtvis att folk som Quill är ett undantag även i Bajen, men vafan, man måste få generalisera lite ibland utan att någon kommer och kräver en kvantitativ studie med minst 5000 respondenter.

Anyways, trevlig helg på dig också!
Citera
2024-11-22, 09:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Nu är vi tillbaka till "inte alla" argumentet som ni körde efter jag påpekade den extrema Bajen-hybrisen som uppvisades i den andra tråden inför matchen mot DIF när Valvanto körde hårt. Jag förstår naturligtvis att folk som Quill är ett undantag även i Bajen, men vafan, man måste få generalisera lite ibland utan att någon kommer och kräver en kvantitativ studie med minst 5000 respondenter.

Anyways, trevlig helg på dig också!

Du kör alltså "någon har sagt typ XYZ, men jag orkar inte leta upp exakt vad som sades men tänker ändå argumentera emot det" -argumentet?

Det är en halmdocka om något.
Citera
2024-11-22, 09:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du kör alltså "någon har sagt typ så här, men jag orkar inte leta upp exakt vad som sades men tänker ändå argumentera emot det" -argumentet?

Det är en halmdocka om något.
Hävdar du att du inte rullade runt i vår seger likt en gris? För då kan jag absolut tänka mig att gå tillbaka i tråden och hämta citat.
Citera
2024-11-22, 09:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Hävdar du att du inte rullade runt i vår seger likt en gris? För då kan jag absolut tänka mig att gå tillbaka i tråden och hämta citat.
Jag hävdar bestämt att jag inte "rullade runt i er seger som en gris".

Men om du egentligen menade att jag "föredrog Dif förlust", så som är det korrekt men då är du en idiot som använder dig av halmdockor för att försöka göra poänger.

Är det inte ok att hoppas på att ena laget förlorar när antagonisterna har ett derby, eller vad fan babblar du om?
Citera
2024-11-22, 09:17
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Tror snarare det är som så att DIF från deras majoritetsområden aldrig haft så mycket att säga till om på deras läktare, utan det har varit folk från deras enklaver som hållt i taktpinnen.
Är nog mycket möjligt. Dif är stora i kranskommunerna och städerna runt Stockholm men klart minst i själva staden. Deras ultrasgrupper är väl dessutom majoriteten utbölingar från Norrtälje (UCS) och Nynäshamn (LGS).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in