Citat:
Ursprungligen postat av
Snopphanen
Han berättar många olika storys och kryddar dem för att han är mytoman. Han ljög ju hej vilt och ville vara med i media. Hans personlighet är hundra procent osannolik för en mördare. Det var en tomte. Så lätt går det inte att förvandlas till mördare. Han skulle inte ha kunnat hinna få fram ett vapen. Han tyckte det var stort och spännande och ville ha en viktig roll. Tycker det är helt solklart att det inte var han. Det finns inget som tyder att han hade kontakter med någon form av underrättelseverksamhet. Filterreportaget försökte få ihop honom med Stay Behind men det är en lös spekulation bara.
Vad som försiggick i hans huvud tycker jag är rätt tydligt. Han tyckte det var spännande, upphetsande och hade gärna velat vara framme och pratat med Lisbet Palme och lagt henne i framstupa sidoläge och pekat ut mördaren och löst mordet.
Varför är det svårt att få ner Christer Andersson till korsningen Sveavägen-Tunnelgatan?
Jag kan delvis hålla med och förstå ditt tänk om SE. Tänker själv i delar av de banorna mellan varven, och håller så klart det inte för omöjligt att han var en ramljuskåt filur som gick bananer. Dock var nog SE mer komplicerad än så är jag rädd. Men det gör ju honom inte nödvändigtvis till mördare. Det är långt fler av oss "som har det i sig" under grumliga omständigheter, människans psyke är svårt att förstå sig på, är den dessutom långvarigt marinerad i alkohol och undertryckt hat med tillhörande ångestproblematik kan saker gå
väldigt fel. Om det vittnar vi hundratals ggr per år bara i Sverige gällande mord/dråp.
Dels vet vi inte vilka kläder CA bar på mordkvällen (om han ens var ute), vi har bara Mårtens ord och fantombild, och vi vet inte ens om det är CA. Dock liknar den CA. Därför blir det väldigt problematiskt att få honom ända ner till korsningen. Vi vet heller inte hur stor/tjock/fet CA var februari 1986 (iaf inte jag), några bilder som säkert går att datera till just 1986 finns inte? Att han var stor på nittiotalet och tvåtusentalet vet vi. Mårten borde ha reagerat på om mannen var just tjock/fet? Ingen vittnar om att GM var rejält överviktig. Men visst är fantombilden väldigt lik CA, det är väl en av de tyngsta indicierna ihop med vapenbiten, dock är det inget foto utan just en fantombild. Men uppslaget är kittlande. Dock ger jag inte många spänn för cafébesöken, de tror jag har andra förklaringar.