2024-11-21, 21:49
Medlem
Jenny9s avatar
Om jag köper ett VPN kan jag då få tillgång till tex amerikanska Netflix och Prime Video?

Isåfall, kommer jag då att behöva betala för både mitt svenska Netflix och amerikanska Netflix?
Citera
2024-11-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Om jag köper ett VPN kan jag då få tillgång till tex amerikanska Netflix och Prime Video?

Isåfall, kommer jag då att behöva betala för både mitt svenska Netflix och amerikanska Netflix?
Det fungerade inte för mig på Netflix att få in andra serier efter att ha bytt VPN. Kanske om du tecknar ett amerikanskt abonnemang men det får någon annan svara på.
Citera
2024-11-21, 23:21
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

När jag hade Netflix och Prime för ett par år sedan och var uppkopplad med ExpressVPN mot Amerikanska servrar fick jag tillgång till till deras utbud av filmer och TV-serier. Inga extra kostnader tillkom givetvis heller.

Nu för tiden vet jag dock inte hur det fungerar i och med att Netflix stoppat delade lösenord utanför egna hushållet. Om man alltid är uppkopplad mot Amerika kanske det kan fungera, men överlåter någon annan att svara på det.
Senast redigerad av Svampspor 2024-11-21 kl. 23:23.
Citera
2024-11-21, 23:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det fungerade inte för mig på Netflix att få in andra serier efter att ha bytt VPN. Kanske om du tecknar ett amerikanskt abonnemang men det får någon annan svara på.

Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
När jag hade Netflix och Prime för ett par år sedan och var uppkopplad med ExpressVPN mot Amerikanska servrar fick jag tillgång till till deras utbud av filmer och TV-serier. Inga extra kostnader tillkom givetvis heller.

Nu för tiden vet jag dock inte hur det fungerar i och med att Netflix stoppat delade lösenord utanför egna hushållet. Om man alltid är uppkopplad mot Amerika kanske det kan fungera, men överlåter någon annan att svara på det.

Tack för svar! 🙏
Citera
2024-11-22, 00:00
Medlem
NyGammmmals avatar
Streamingtjänster märker idag om du använder VPN och ett ip som inte stämmer med var du egentligen befinner dig i världen (tex det som Netflix infört för att förhindra kontodelning)

Hos NordVPN mejlar man dem vilket ip man ämnar använda när man ansluter till VPN tunneln för att få tillgång till tex amerikanska Netflix (din routers riktiga ip).
De tillhandahåller då en speciell DNS server man använder sig av vilken är kopplad till ditt riktiga ip vilket verkar lura tex Netflix att du faktiskt befinner dig där VPN tunneln påstår.

Obs! Detta är endast till för att kringgå innehållsbegränsningar på streamingtjänster, använder du VPN endast för detta syfte fungerar det på åtminstone Netflix, Disney, amazon mfl helt felfritt.
Senast redigerad av NyGammmmal 2024-11-22 kl. 00:04. Anledning: Tillägg
Citera
2024-11-22, 17:48
Medlem
Vet inte vad folk snackar om.
Jag kör NordVPN på både amerikanska och brittiska Netflix hela tiden.
Det är bara att byta land och uppdatera sidan.
Det kan fortfarande stå på svenska men du får fram titlarna från respektive land.
Du betalar bara för ditt vanliga svenska konto.

Är osäker på hur det är med Prime däremot och har inte fått det att funka med Discovery+.
Så vissa sajter tycks känna av att man har VPN igång.
Dock kommer du också åt MASSVIS med innehåll från andra tjänster från utlandet.
T.ex TubiTV, BBC iPlayer osv som har massor av titlar.
Har en lista med 20-25 sajter som är helt gratis att använda från olika delar av världen.
Senast redigerad av tedshiro 2024-11-22 kl. 18:24.
Citera
2024-11-22, 18:21
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Vet inte vad folk snackar om.
Jag kör NordVPN på både amerikanska och brittiska Netflix hela tiden.
Det är bara att byta land och uppdatera sidan.
Det kan fortfarande stå på svenska men du får fram titlarna från respektive land.
Du betalar bara för ditt vanliga svenska konto.

Är osäker på hur det är med Prime däremot och har inte fått det att funka med Discovery+.
Så vissa sajter tycks känna av att man har VPN igång.
Dock kommer du också åt MASSVIS med innehåll från andra tjänster från utlandet.
T.ex TubiTV, BBC iPlayer osv som har massor av titlar.
Jag får det inte att fungera på Prime, tyvärr. Vet någon hur man gör (eller om det ens är möjligt) så berätta gärna.
Citera
2024-11-22, 18:29
Medlem
DoktorNos avatar
Hur går man tillväga om man vill se BBC iPlayer? Att man behöver VPN, för att det ska se ut som att man är i Storbritannien, har jag förstått men måste man på nåt vis bekräfta att man är brittisk licensbetalare också?
Citera
2024-11-22, 20:01
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hur går man tillväga om man vill se BBC iPlayer? Att man behöver VPN, för att det ska se ut som att man är i Storbritannien, har jag förstått men måste man på nåt vis bekräfta att man är brittisk licensbetalare också?
Brukar vara att man får ange postnummer samt att man intygar att man betalar TV-licens.

10 Downing Street fungerar bra.
Citera
2024-11-23, 09:36
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Brukar vara att man får ange postnummer samt att man intygar att man betalar TV-licens.

10 Downing Street fungerar bra.
Jaha, så enkelt? Då får jag nog ta en provperiod. Hoppas det går att att ha BBC iPlayer som en app i tv:n, så man slipper ta omvägen via telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in