2024-11-21, 21:13
Medlem
Amazon-mannens avatar
De är facking bra för dig, milsvitt från de tillgjorda "hälsosamma" dagisbarnsvänliga radhuslimpor butikshyllorna översvämmas av. Ät och håll käften.
Citera
2024-11-21, 21:16
Medlem
Man äter dem med makrill i tomatsås som pålägg.

Rågform är också okej, oftast lite mjukare. Jag gillade rallarhalvorna mest, synd fazer slutade tillverka dem.
Citera
2024-11-21, 21:16
Medlem
Rågbröd är ju mer eller mindre nordisk husmanskost, klart man äter det, hur gått som helst.
Citera
2024-11-21, 21:17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
De är facking bra för dig, milsvitt från de tillgjorda "hälsosamma" dagisbarnsvänliga radhuslimpor butikshyllorna översvämmas av. Ät och håll käften.

Hehe det där var ord och inga visor.

För att svara på frågan. Jag kan tycka att rågkusar är gott om jag gör en ordentlig macka av det exempelvis med tonfiskröra eller rosta och sen på med ost eller jordnötssmör och jordgubbssylt.
Citera
2024-11-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hehe det där var ord och inga visor.

För att svara på frågan. Jag kan tycka att rågkusar är gott om jag gör en ordentlig macka av det exempelvis med tonfiskröra eller rosta och sen på med ost eller jordnötssmör och jordgubbssylt.

har du jordnötssmör och sylt på rågkusar?
Citera
2024-11-21, 21:34
Medlem
Det är väl en vanesak, man gillar det man är uppvuxen med. Våra östra grannar gillar denna bröd. Svensk matbröd med socker eller sirap i tycker många invandrare är mer som en kaka.
Citera
2024-11-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är väl en vanesak, man gillar det man är uppvuxen med. Våra östra grannar gillar denna bröd. Svensk matbröd med socker eller sirap i tycker många invandrare är mer som en kaka.
Ja det stämmer, socker i matbröd är nog typiskt svenskt....
Citera
2024-11-21, 21:44
Medlem
Om man förvarar rågkusarna i kylen så torkar de sakta å blir riktigt smarriga, bättre än färska.
Citera
2024-11-21, 21:44
Medlem
KSOEskribents avatar
Fruktkusar å andra sidan, det är grejer det.
Citera
2024-11-21, 21:45
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Rågbröd överlag är ju för vuxna män. Barn kan fortsätta äta vitt, mjukt bröd som saknar näring men innehåller mycket socker.

Frågor på det?

Nej.

Inte en enda

Håller med.
Citera
2024-11-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Färska är de så mjuka och fluffiga så! Blir de hårda, lite mer smör och ta i ordentligt med käkarna. Lika goda hur som!

Ja, man måste ha tänder för att äta dom.
Citera
2024-11-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
I brist på annat bröd hemma åt jag en rågkus(e?) från fazer och det slog mig vilken oerhört torftig puck till bröd detta fanskap är. Torrt som öknen och skaver ju i gommen. Smaken är ju rätt okej om man gillar råg men jag förstår inte hur man ska äta det utan att behöva skölja ner varje tugga med ett glas vatten.

Nu finns det ju uppenbarligen folk ute i stugorna som gillar rågkusar men min fråga är hur man kan det? Gillar man torrheten? Känner man inte att de är torra och stenhårda? Tycker man att smaken är tillräckligt god att man väljer att uthärda att bli snustorr i munnen?

Tycker dom är ganska ok. Vilket bröd gillar du bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in