Citat:
Ursprungligen postat av
Joeboy
Håller med om den utgångspunkten! Riksgälden är inte on-risk, skrev om det tidigare.
Jag fattar inte heller hur man hej svejs kan ansöka om rekonstruktion i ett helt annat land. Varför inte testa Sydsudan nästa gång.
Måste säga att dina resonemang gör mig väldigt konfunderad. Ena stunden stringent, sakligt och i huvudsak korrekt, för att sedan falla i samma fälla som de flesta andra och spy ut skitsnack.
Du har väl förstått att det inte är den svenska staten som gått in med 200 miljarder? Och du förstår väl att de som har investerat har gjort det i vetskapen om att det är mycket riskfyllt? Och du vet väl att det inte finns någon som kan garantera att en investering i valfritt bolag eller innovation ska falla ut fördelaktigt? Inte heller här, och det är varken första eller sista gången det sker.
Jag har
ingenstans påstått att den svenska staten gått in med 200 miljarder i Northvolt. Men alla medel (både privata och offentliga) som gåtts in med är bortslösade pengar som hade kunnat gå till något annat än en total bluff (som för alla med tidig insyn i bolaget, dess planer, dess s.k. "innovativa teknik", den billiga arbetskraft de ville importera från jordens alla hörn osv., borde ha varit uppenbar långt tidigare än för oss andra).
Volkswagen AG är knappast nöjda med att äga en fjärdedel av ett företag som de nu betraktar som värdelöst, och hade de investerat samma summor i ett samarbete med Bosch och BASF hade vi troligtivis kommit åtminstone närmare en egen europeisk batteritillverkning än det tomma skalet Northvolt, som Volkswagen AG bokstavligen anser har noll i värde. Det är detta jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Joeboy
Men hey, hade det bara inte varit för Northvolt så hade vi väl botat allt från Alzheimer, ALS, bukspottskörtelcancer och dessutom koloniserat Mars. Jävla Peter Carlsson!
Det här är bara trams och ett patetiskt sätt att "resonera". Ångrar lite att jag ens svarade på ditt inlägg när jag kom ner till den här biten för det påminde mig om att andra redan har avfärdat dig som en fullständigt oseriös debattör.