Citat:
Då så. Då kanske du kan sluta prata om mäns "sexuellt provokativa" gymklädsel. Det är helt enkelt inte jämförbart.
Citat:
Det känns mest pinsamt om man ser kulorna genom tyget, men jag hade inte mått dåligt av det. Hade nog bara tittat bort. Av respekt, och tänkt att han nog inte ser hur det ser ut utifrån.
Tjejer är ju också nojiga över att få tex kameltå. Och du ska bara veta hur mkt tid som läggs ned på att det INTE ska bli en sådan effekt. Inte det lättaste,alltid. Tightsen är betydligt bättre nu (sömlösa).
Tjejer är ju också nojiga över att få tex kameltå. Och du ska bara veta hur mkt tid som läggs ned på att det INTE ska bli en sådan effekt. Inte det lättaste,alltid. Tightsen är betydligt bättre nu (sömlösa).
De är uppenbarligen inte tillräckligt nojiga eftersom det är något man ser dagligen. Och om man nu är nojiga över camel toe finns en jätteenkel lösning.
KLÄ DIG INTE I TIGHTS
Herregud.
Herregud.
Citat:
Men som jag skrev kan jag också förstå mättnaden av att allt ska vara så naket hela tiden och sexigt i reklam och på SoMe.
All denna rumphysteri där tjejer visar upp sig, tröttar ut mig. Men för kan man styra sitt flöde själv ju.
All denna rumphysteri där tjejer visar upp sig, tröttar ut mig. Men för kan man styra sitt flöde själv ju.
Men detta gäller som sagt inte längre bara i reklam och sociala medier, utan även IRL, hela tiden och överallt. Rumphysterin är total. Det räcker inte att slå av tv:n eller logga ut från Instagram.
Citat:
Men jag stör mig inte det minsta på tjejers klädsel om de bär tights och top tex. Om det vore förbjudet för tjejer att ha tights för att man såg konturen på deras kön igenom, skulle jag tycka det var ännu mer knäppt. Samma med män. I ett gym.är det mycket kropp. Visst finns det säkert någon som går över gränser, men då vanligt är det inte.
Men återigen så blir det ju liksom ganska irrelevant vad DU, som inte är en heterosexuell man, tycker om tjejers klädsel.
Några förbud ska vi inte ha, men jag tycker att man kan klä sig anständigt och med respekt för omgivningen och försöka inse att alla kanske inte vill behöva se de exakta konturerna av dina könsdelar varje gång de ska gå och handla mjölk eller träna på gymmet.
Citat:
Att vilja visa upp sin kropp och vara stolt över gains, vid ev rutor på magen och muskelutveckling är ju inte jättekonstigt i sig.
Alla vill vi ha bekräftelse. Det är ju därför många gymmar också. För att få en snygg utveckling och hypertrofi. För att man ska kunna gå lättklädd, tex i en klänning eller bikini utan att skämmas. Tjejer vill oftast få en markerad/större snygg rumpa då det är i ropet nu.
Alla vill vi ha bekräftelse. Det är ju därför många gymmar också. För att få en snygg utveckling och hypertrofi. För att man ska kunna gå lättklädd, tex i en klänning eller bikini utan att skämmas. Tjejer vill oftast få en markerad/större snygg rumpa då det är i ropet nu.
Men för det behöver man inte gå omkring i bara underkläderna på gymmet. Gör man det får man räkna med uppmärksamhet.