2024-11-21, 10:14
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Är det utbildning på att bli präst för livets ord? Elelr så startar hon Gräddkyrkan, där Pia får bli helgon.

Där tror jag det räcker med att du drömmer en natt om att du är ”utvald” . Sen blir du allsmäktig +
Hahaha ser den Helgona-bilden framför mig nu.. hahaha.
Citera
2024-11-21, 10:17
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Vem betalar ens för henne? Föräldrarna? Eller jobbar hon samtidigt?
Hon får väl CSN (men det är ju för lite för att klara sig på)

Alla som betalar skatt förmodar jag.
Jag äcklas alltid av dessa plötsligt religösa psykon- som använder gudstro som sköld. De tar sig förbi första lagret av ifrågasättande människor på det viset.
No to the no no - på denna.
Citera
2024-11-21, 10:18
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Dessvärre är det precis som präst i Svenska Kyrkan det finns både plats och vilja att anställa. Där fick man för att man röstade liberalt i kyrkovalet.

Sverige mår inte bra.
Citera
2024-11-21, 10:48
Medlem
Vad är risken att det hela slutar med att hin är "en jevla fitta liksåm" för att gräddis inte får stanna lite till...
Citera
2024-11-21, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Något livstecken än från Hinhin o Gräddis? Kändes som upplagt för "tjafs" som Gräddis själv sa i deras lajv igår. Eller hon sa "det kanske blir tjafs senare, vi får se.." Och gräddis såg lagom paranoid ut när Hinhin "skojade" till det om att hon kanske helt plötsligt skulle dra fram en kniv... Mysig mening att säga när man precis träffat varandra och ska sova ihop på 20kvm. Jättemysigt.
Så undrar verkligen hur natten gått...

Till Ts försvar så kom T på sig själv och vad om ursäkt för att det var obehagligt sagt och verkade genuint ångerfull.

Väntar också på ett livstecken från någon av dem så att man vet att det gått bra.
Citera
2024-11-21, 10:54
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediokervitman
Vad är risken att det hela slutar med att hin är "en jevla fitta liksåm" för att gräddis inte får stanna lite till...

Tror inte det. Hon är personlighetsstörd. En kväll och natt sådär kan hon sköta sig och vara trevlig (om hon är nykter). Tintin kommer vara väääörldens trevligaste och snällaste människa tills första konflikten. Då smäller det.

Tror mer Tintin är den farliga i duon som kan ha spårat ur på ett eller annat sätt.
Citera
2024-11-21, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mediokervitman

Det skulle ju inte vara ens nästan otippat att P ballar ur och börjar kräva mer av T och tillslut kommer fram till att det är T som är orsaken till hennes fortsatta hemlöshet.

Inatt har det vräksnöat i Huddinge så det var ju tur att hon hade någonstans att sova just inatt. Orolig för kommande natt. Hoppas socialtjänsten vet, ser och hör så att de kan söka upp henne och sätta henne i säkerhet.
Citera
2024-11-21, 10:56
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvasita
Idag blir det bolaget! Hon sa igår i liven att hon inte druckit på två dagar och att hon skulle få pengar idag=köpa vin. Så kan bli en intressant dag.
Har missat. Vilka pengar kommer idag?
Citera
2024-11-21, 10:56
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
Alla som betalar skatt förmodar jag.
Jag äcklas alltid av dessa plötsligt religösa psykon- som använder gudstro som sköld. De tar sig förbi första lagret av ifrågasättande människor på det viset.
No to the no no - på denna.
Det har jag redan läst. Om jag omformulerar frågan, vilka skattemedel får hon att leva på?
Citera
2024-11-21, 10:57
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
180 000 , sa hon att hon hjälpt honom förhandla priset till.

Glömde en nolla.
Kan undra om han får napp i Gambia.
Citera
2024-11-21, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Tror inte det. Hon är personlighetsstörd. En kväll och natt sådär kan hon sköta sig och vara trevlig (om hon är nykter). Tintin kommer vara väääörldens trevligaste och snällaste människa tills första konflikten. Då smäller det.

Tror mer Tintin är den farliga i duon som kan ha spårat ur på ett eller annat sätt.

Tror verkligen inte att T är farlig för någon annan, däremot är det ju inte ett tecken på gott omdöme att själv ha bipolär sjukdom och utsätta sig själv för faran det innebär att ta hem en hemlös missbrukare. Bipolär sjukdom behandlas utöver medicinering med att ha en tråkigt förutsägbar tillvaro fri från stress. T pluggar redan på halvfart och sa i liven igår att 100% är för mycket. Är framför allt orolig att T triggas till mani av uppståndelsen runt detta.
Citera
2024-11-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Vem betalar ens för henne? Föräldrarna? Eller jobbar hon samtidigt?
Hon får väl CSN (men det är ju för lite för att klara sig på)

Hon har nog hel aktivitetsersättning och bostadsbidrag från Försäkringskassan (googla aktivitetsersättnin). Bostadsbidraget täcker nog hyran för en studentbostad i Flemingsberg och hon lär inte lägga många kronor på kläder, accessoarer och mat (onyttig mat är billig, för att föregå kommentarer). Studielitteraturen är digital nuförtiden, så största utgiften är troligtvis ciggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in