2024-11-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Dette mener AI om baderomsuhellet:

Selv om det er teknisk mulig at en slik kjede av hendelser kan skje, er sannsynligheten ekstremt lav. Det involverer en rekke uheldige beslutninger, tilfeldigheter, og uflaks. Her er en analyse av hvert ledd:

1. Passe en valp: Veldig vanlig.

2. La vannet renne mens man går for å se til valpen: Skjer nok relativt ofte, spesielt hvis valpen trenger umiddelbar oppmerksomhet.

3. Oversvømmelse: Dette krever at man er borte lenge nok til at vannet når overflaten av badekaret, noe som ikke er ideelt, men mulig.

4. Knuse en vegglampe med en mopp: Krever at lampen er plassert lavt eller at man svinger moppen uforsiktig. Ikke umulig, men heller ikke typisk.

5. Glasskår treffer ryggen: Dette forutsetter at man står på en slik måte at glasset kan sprette eller falle i en vinkel som treffer ryggen. Lite sannsynlig.

6. Blod og vann blandes på gulvet mens man fortsetter å moppe (kilde TV2 sin dramatisering): Sannsynligvis vil man stoppe opp og håndtere blødningen først, så dette er også en mindre sannsynlig hendelse.

At alle disse hendelsene skjer i én sammenheng, er en usedvanlig uheldig samling av omstendigheter. Dette høres nesten ut som et scenario fra en komisk eller tragikomisk film!

Legger man til en mystisk forsvinning så blir vel dette statistisk lite sannsynlig. Interessante vurderinger rundt dette med knusing av lampe, glasskår på ryggen og blodsøl. Vet ikke om du matet AI noe om plasseringen av lampen? Den er rett over toalettet, noe som bør redusere muligheten for å bli truffet av glasskår på ryggen. Man står helst litt unna og kommer ikke nærme nok fordi toalettet er i veien. Glasskårene må følge tyngdeloven, noe som kan forklare glasskår nede i toalettskålen. Uansett er ikke fallhøyden spesielt stor til at man vil kunne få store rift.
Citera
2024-11-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg vil samtidig også trekke litt paralleller til forvirringen rundt lydløs.

Hvorfor ettergå noe som de burde visst at ikke var aktuelt? Hvorfor gjøre lydprøver av en telefon som angivelig stod på lydløs?

Det påstås nå at det var kjent for noen at telefonen stod på lydløs, men at det ikke ble formidlet godt nok. Allikevel ble det gjort undersøkelser som om den skulle hatt sitt normale 2/3 volum.

Det finnes visstnok en sms som sier noe om badekaruhellet fra kvelden 30. okt. når TH og AE var på teater.
Allikevel er det gjort en omfattende rekonstruksjon av det angivelige uhellet, for å se om det kan stemme.

Det ser ut som om det foregår forsøk på desinformasjon.

Det er som om det diktes opp andre årsaker til at politiets beviser er blitt strafferettslig verdiløse, enn den helt åpenbare og som vi alle vet om, at Tom Hagen bor på åstedet.

Hva heter han svenske kriminologen, krimeksperten og forfatteren igjen. Leif G.W. Persson.

Hadde vært interessant med en ny vurdering av saken fra ham nå. Hva han tror kan ha skjedd i Sloraveien 4.
Citera
2024-11-20, 23:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Legger man til en mystisk forsvinning så blir vel dette statistisk lite sannsynlig. Interessante vurderinger rundt dette med knusing av lampe, glasskår på ryggen og blodsøl. Vet ikke om du matet AI noe om plasseringen av lampen? Den er rett over toalettet, noe som bør redusere muligheten for å bli truffet av glasskår på ryggen. Man står helst litt unna og kommer ikke nærme nok fordi toalettet er i veien. Glasskårene må følge tyngdeloven, noe som kan forklare glasskår nede i toalettskålen. Uansett er ikke fallhøyden spesielt stor til at man vil kunne få store rift.

Jeg syns i hvert fall det er et slags sunnhetstegn at man visstnok har prøvd å ettergå historien, selv om resultatene og tolkingen av dette er så som så...

Jeg innbiller meg at det er ganske mange i politiet som er like frustrerte over hvilken vending saken og etterforskningen har tatt, med så mange (tilsynelatende) løse ender som man har her på så mange områder.
Citera
2024-11-20, 23:58
Medlem
Citat:
Jeg syns i hvert fall det er et slags sunnhetstegn at man visstnok har prøvd å ettergå historien, selv om resultatene og tolkingen av dette er så som så...

Jeg innbiller meg at det er ganske mange i politiet som er like frustrerte over hvilken vending saken og etterforskningen har tatt, med så mange (tilsynelatende) løse ender som man har her på så mange områder.

Politi og etterforskning tenker nok sitt. Alt som er avdekket og foreligger i saken har ikke forsvunnet, bare fordi det presset seg frem en juridisk avgjørelse. Det er der fortsatt, men hva som sies og tenkes er ikke alltid samme sak. Taushet og hemmelighold ser ut til å gjelde for alle parter.
Citera
2024-11-21, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Siktelsen mot TH ble henlagt som «Intet straffbart forhold anses bevist», det vil si mangel på fellende bevis, men samtidig er det jo heller ikke fremskaffet klare bevis for at TH ikke har vært involvert i ugjerningen. TH er fortsatt mistenkt av politiet, og denne saken kommer derfor til å leve videre inntil den en dag blir løst🧐
Jeg setter pris på din positivitet. Jeg fulgte med saken fra første sekund. Jeg tror ikke noen kriminalsak har opptatt meg så mye. Under lockdown innrømmer jeg at jeg satt i arbeidstiden hjemme og fulgte med som besatt. Spesielt innlegg fra Minnimus ble vel av alle, i hvertfall av meg, fulgt med haukeblikk.
Det er noe veldig uforløst ved saken, av åpenbare grunner. Jeg husker Øystein Milli, tror jeg det var, som nevnte at det til og med holdt ham våken om natten.
Fremdeles tror jeg det var Tom Hagen som enten selv utførte eller bestilte mordet.
Citera
2024-11-21, 01:33
Medlem
Så på en video nå der en fortalte hvordan han knuste kuppelen på taklampa ved å løfte av døra og flytte på den.

Tenker at det kanskje er løftet en dør, et skap eller ett eller annet med litt høyde på, og at man da kanskje har litt bøyd nakke og kan få en knust kuppel i ryggen.
Citera
2024-11-21, 16:38
Medlem
Citat:

Det finnes visstnok en sms som sier noe om badekaruhellet fra kvelden 30. okt. når TH og AE var på teater.
Allikevel er det gjort en omfattende rekonstruksjon av det angivelige uhellet, for å se om det kan stemme.

Og den rekonstruksjonen gjorde de lurt i å foreta for TEH ble med det tatt i løgn.

Hvorfor løy han for politet og også sin mor kvelden før drapet på henne? Selvfølgelig fordi sannheten om den knuste lampen ikke kan fortelles. Hadde svaret vært så enkelt som at det var et uhell hadde den sannheten tålt dagens lys. Man hadde ikke vært i behov av å fortelle noe annet enn akkurat det som faktisk skjedde.

Var det i en hensikt han knuste den lampen på hennes bad? Og at han med det ble nødt til å komme opp med en historie for ikke å urolige henne dagen før dagen og for å kunne gi en plausibel forklaring i hans hode til politiet som skulle vise seg å stå til stryk?

Eller knuste den ved et uhell når TEH skulle utføre en handling som ledd i det som skulle skje påfølgende dag som han kjente til?

Vi vet nå at den ikke knuste pga av et oversvømmet badekar. Og vi vet at TEH løy, til politiet og muligens til sin egen mor. Shame on him!
Citera
2024-11-21, 16:52
Medlem
Tenk om Fru Hagen hadde laget en avtale den morgenen ingen kjente til? Snakker ikke om elektrikeravtalen.

Hvordan kunne de som skulle drepe henne den dagen være nær 100% sikre på at hun ikke hadde laget en slik avtale akkurat den formiddagen mellom kl 07-11?

Selvfølgelig ved å få henne til å tilbringe mest mulig tid opptatt i hjemmet dagene i forkant. Dag/kveld og med tilsyn. To kvelder i forkant var hun opptatt med å servere TH og hans høyrehånd i et businessmøte de sikkert kunne lagt til Futurum. Kvelden før var det teaterforestilling og hennes siste måltid.
Hvordan kontrollerer man så et menneske i deres egen bolig når man selv ikke kan være tilstede? Selvfølgelig ved å plassere utstyr litt her og der som lytter når man selv ikke fysisk er tilstede og med det kan høre.

Kanskje svaret på den knuste taklampen ligger der. Slikt utstyr må man jo sørge for at fjernes før politiet ankommer boligen og starter sine undersøkelser. KLIRR!
Senast redigerad av Kokadu 2024-11-21 kl. 17:05. Anledning: Rette
Citera
2024-11-21, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tenk om Fru Hagen hadde laget en avtale den morgenen ingen kjente til? Snakker ikke om elektrikeravtalen.

Hvordan kunne de som skulle drepe henne den dagen være nær 100% sikre på at hun ikke hadde laget en slik avtale akkurat den formiddagen mellom kl 07-11?

Selvfølgelig ved å få henne til å tilbringe mest mulig tid opptatt i hjemmet dagene i forkant. Dag/kveld og med tilsyn. To kvelder i forkant var hun opptatt med å servere TH og hans høyrehånd i et businessmøte de sikkert kunne lagt til Futurum. Kvelden før var det teaterforestilling og hennes siste måltid.
Hvordan kontrollerer man så et menneske i deres egen bolig når man selv ikke kan være tilstede? Selvfølgelig ved å plassere utstyr litt her og der som lytter når man selv ikke fysisk er tilstede og med det kan høre.

Kanskje svaret på den knuste taklampen ligger der. Slikt utstyr må man jo sørge for at fjernes før politiet ankommer boligen og starter sine undersøkelser. KLIRR!

Noen må ha holdt øye med huset i flere dager for å danne seg et bilde når postbudet kom, når søppelbilen kom,om noen i nabolaget fikk besøk av hjemmesykepleie, når budbiler og avisbud dukket opp.
En nabo la merke til at at det stod en stige opp mot balkongen på baksida av huset. Hvem kjente til når AEH luftet hunden? Kom gjerningsmann inn gjennom hovedinngang ,veranda eller kjellerdør nede?
Citera
2024-11-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicobar
Noen må ha holdt øye med huset i flere dager for å danne seg et bilde når postbudet kom, når søppelbilen kom,om noen i nabolaget fikk besøk av hjemmesykepleie, når budbiler og avisbud dukket opp.
En nabo la merke til at at det stod en stige opp mot balkongen på baksida av huset. Hvem kjente til når AEH luftet hunden? Kom gjerningsmann inn gjennom hovedinngang ,veranda eller kjellerdør nede?

Bare hvis du utelukker at TH er involvert.
Citera
2024-11-21, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Bare hvis du utelukker at TH er involvert.

Ja.spesielt at TH er utskrevet av saken
Citera
2024-11-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicobar
Ja.spesielt at TH er utskrevet av saken

Ja det er den offisielle versjonen, realiteten kan være annerledes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in