Citat:
Du kan ju omöjligen vara så verklighetsfrånvänd att du inte fattat vilken makt judarna och i synnerhet Israellobbyn har i USA. Om vi istället tittar på vad militära bedömare säger så delar de min uppfattning. Varför tror du att Israel riktat in sig på rena terrorbombningar av civila? Ledande israeliska politiker har öppet pratat om etnisk rensning av både Gaza och Västbanken. Var tror du de hamnar? Så frågan är ju snarare varför du som förment konservativ vill stödja Israel och utsätta Europa för massiva flyktingvågor av araber?
I bästa fall hamnar de i något arabland, så får de ta hand om den soppa de själva kokat. Palestinierna i Gaza har väl anledning att kontemplera om det varit så klokt att ständigt skjuta raketer på israeliska civila i decennier nu. Det är tänkbart att andra metoder kunde ha varit bättre.
Citat:
Ryssarna går metodiskt till väga. Där kan vi snacka om ordnade former. Du och de andra russofobiska knallkorkarna lyckas alltid hitta något halmstrå att greppa. Det senaste tycks vara dessa soldater från NK som ingen sett röken av. Men även om de skulle finnas så är de få och betyder inget militärt utan deras närvaro är i så fall en manifestation av det nyligen ingångna försvarssamarbetet. NK försöker inte att pådyvla hela världen sin ordning. Det gör globohomoimperiet USA och är därmed det i särklass största hotet. Min fiendes fiende vet du.
Jag har ofta varit skeptisk mot den fiende-konstruktionen.
Men snälla söta! Ordnade former? Inga seriösa bedömare anser att de ryska styrkorna gör något annat än en slät figur. De lever på sitt numerära övertag personellt och materiellt, och i hög grad lever nu det ryska artilleriet på nordkoreanska granater.