Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-20, 18:20
Medlem
Sedan de började byggas för många år sedan är det ett av min största hatobjekt och det eskalerar.
Räddningstjänsten kommer inte fram. EPA- traktorer i vägen, rädda bilister som kör sakta mm.
Jag tror inte de kommer att byggas bort men jag skulle gärna se en debatt där de som förespråkade
dessa missfoster i infrastrukturen i Sverige ställs mot väggen. Håller ni med?
Citera
2024-11-20, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Sedan de började byggas för många år sedan är det ett av min största hatobjekt och det eskalerar.
Räddningstjänsten kommer inte fram. EPA- traktorer i vägen, rädda bilister som kör sakta mm.
Jag tror inte de kommer att byggas bort men jag skulle gärna se en debatt där de som förespråkade

Dom byggs på vägar som har en historik med mycket olyckor.
Visst är det jobbigt med långsamtgående fordon.
men helt seriöst så händer det inte så ofta, och när det väl händer så får man läge att ta sig förbi ändå.

När det väl händer och man får ligga efter utan att ta sig förbi så blir du försenad någon minut, 2-vägs sträckan kommer snart.

har du bråttom, vad stressar du till?
Citera
2024-11-20, 18:37
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ja, visst är det så att är jobbigt att samsas med alla trafikslag på en landsväg utan att kunna köra om. Fördelen är väl att man slipper dårar som gör idiotiska omkörningar och frontalkrockar med någon mötande stackare. Överlag känner jag personligen att jag är säkrare på en 2+1 när jag kommer körandes i min våffla.
Citera
2024-11-20, 18:47
Avstängd
Lite synd ändå att stressade BMW-förare inte längre gallras ut ur genpoolen då idiotiska omkörningar blivit svårare.
Självklart gnäller dessa som vill göra idiotiska omkörningar på forum.
Senast redigerad av TorpareBlod 2024-11-20 kl. 18:51.
Citera
2024-11-20, 18:47
Medlem
HBTKuks avatar
Jag gillar dem inte, men det finns värre skitvägar. Dessa rankar dock högt.

Kinas 50-filiga motorväg som går in i fyra är kul.
Citera
2024-11-20, 18:51
Medlem
Citat:
Om folk slutar köra på andra fordon så hade dessa sluppits bygga. EPA? Vad blir du försinkad med, 2 minuter? Lägg av
Citera
2024-11-20, 19:17
Medlem
Citat:

Jag tror det blivit fel när man namngivit dessa vägar. Alltså förstå mig rätt. En 2:1 väg drar ju tankarna till att det måste vara en 2:1 väg. Men där jag bor har de byggt en ca 3 mil 2:2 väg med korta sträckor (läs vid en korsning) 1:1.
Det funkar jättebra med 2:2 i 100km/t.
Alla kommer fram oavsett om det är en EPA eller vad det är.
Citera
2024-11-20, 19:43
Medlem
Dundersnubbens avatar
Hur säkert är det när det blir rally för att alla ska köra om en husvagn eller lastbil? Kört mycket på 2+1 vägar och det blir alltid galna omkörningar när alla vill förbi den sega trafiken och panikbromsningar när de inte hinner köra om.

Riktig tvåfilig motorväg är mycket säkrare men dyrare och tar mer utrymme vilket inte funkar överallt.
Citera
2024-11-20, 19:48
Medlem
Det som retar mej mest är när folk (läs:"idi**er") SÄNKER farten så fort det blir enfiligt & det inte går att köra om för att sedan tokgasa när det blir 2-filigt så att man inte HINNER köra om...
Citera
2024-11-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easydor
Det som retar mej mest är när folk (läs:"idi**er") SÄNKER farten så fort det blir enfiligt & det inte går att köra om för att sedan tokgasa när det blir 2-filigt så att man inte HINNER köra om...

Ja, de är hjärndöda zombies som inte vet vad de sysslar med.

Att få dom att fatta med en tutning är väl önsketänkande
Citera
2024-11-22, 12:46
Medlem
goofers avatar
Inget fel på 2-1 väg, det är idioterna som kör där det är fel på.

Och de som förstör hela idén om att ha omkörningssträckor är det stora idioterna som kör 80 där det är ett körfält för att sedan öka till 110 när det blir två körfält.

Dessa borde bli av med lappen direkt!
Citera
2024-11-22, 15:28
Medlem
CygneRouges avatar
Problemet är att vissa 2+1 vägar är snåla fuskbyggen; 2 fils delarna är ologiskt korta och upphör oväntat när det kommer korsningar. Vissa vägar bör bitvis breddas till 2+2.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in