Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Fysiska, psykiska och andra långtgående skador.
Berätta vilka skador det är du syftar på bara. Du påstår nämligen en hel del saker som jag
vet är felaktiga, så jag tänker inte ta dig på ditt ord. Presentera belägg.
Citat:
Om något är oseriöst så är det att jämföra med alkohol utan att ta hänsyn till de olika drogernas respektive påverkan.
Men för helvete så trögfattad, du kan byta ut alkohol mot vad fan som helst om du vill. Det jag påtalar är att det inte är seriöst att analysera effekterna av en drog genom att bara titta på en liten minoritet av
missbrukare. Det är ungefär 5% av de som använder cannabis som enligt den medicinska definitionen är missbrukare.
Precis på samma sätt som att man inte kan bedöma alkoholens effekter genom att bara studera parkbänksalkisarna. Gör man det så blir ju slutsatsen att alkohol är livsfarligt och oundvikligen leder till förstörda familjeförhållanden, cancer, skrumplever och alzheimer. Det vore ju inte en korrekt analys av alkoholens effekt på människor, eller hur?
Eller effekten av träning genom att bara titta på den lilla minoritet som har svåra ätstörningar.
Eller bilkörning genom att bara titta på den lilla minoritet som kör på fyllan och utan körkort.
Förstår du då?