2024-11-20, 17:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Och hur vet just du att just du inte är en sådan användare?
För att jag rökt cannabis.
Citera
2024-11-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Goddag yxskaft?

Du ser idiotin i ditt egna resonemang när jag använder det, men inte när du själv gör det?

Du jämför knark med kaffe. Har inget mer att tillägga om det.
Citera
2024-11-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Tipsa gärna om några böcker.

Några böcker. Du tror att du hittar sanningen då? Hur många böcker tror du att du behöver läsa? Hur många orkar du läsa? Tillräckligt många?
Citera
2024-11-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu

Så vilka skador är det cannabis orsakar då menar du?

Du baserar alltså din bild av cannabis på de ~5% av användarna som har ett missbruk?
Mycket oseriöst resonemang. Det vore som att analysera effekten av alkohol genom att bara titta på den lilla grupp av alkoholmissbrukare som sitter och vrålar på en parkbänk.
Det ger givetvis inte en korrekt bild av drogen.

Fysiska, psykiska och andra långtgående skador.

Om något är oseriöst så är det att jämföra med alkohol utan att ta hänsyn till de olika drogernas respektive påverkan.
Citera
2024-11-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
För att jag rökt cannabis.

Jag känner inte till din cannabishistorik och hur den har påverkat just dig. Men jag vet att du inte vet det heller.
Citera
2024-11-20, 17:58
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Några böcker. Du tror att du hittar sanningen då? Hur många böcker tror du att du behöver läsa? Hur många orkar du läsa? Tillräckligt många?

Utan ny information kan man aldrig ändra sin syn på världen, så ta så många som du rekommendera.
Citera
2024-11-20, 18:01
Medlem
Citat:
Studien du refererar till handlar endast om cannabismissbrukare ger sin avkomma ADHD. I flera andra välgjorda studier har man följt barn upp till 20-årsåldern, födda av mödrar som rökt cannabis under graviditeten. Dessa barn får en sämre intellektuell utveckling jämfört med en kontrollgrupp som haft en cannabisfri fostertid.
Är det Dundinstudien du hänvisar till?
Citera
2024-11-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan.
Enligt mig så är alla argument för en lagalisering av cannabis helt självklara. Jag har länge varit för en lagalisering av växten cannabis av många olika själ men framförallt för att stoppa våra gäng!
Ni som är mot en legalisering. Varför är ni det?
När Vancouver legaliserade droger så fick det motsatt effekt och det ger kriminella frit spel. Eller hur tror du att en legalisering gör det svårare?

Nu i dessa svåra tider, med krig och allt, så behöver vi starka, rättfärdiga människor med hög moral, och inte en massa hippies / halv kriminella.
Senast redigerad av Langkille 2024-11-20 kl. 18:26.
Citera
2024-11-20, 18:20
Medlem
Citat:
Kaffe...

Ja men tjenare...
Snacka om att helt missa poängen.
Det är ju just det jag påvisar, att ditt kategoriserande av olika droger som ”knark”, inte i sig säger något om drogernas effekter. Precis på samma sätt som att det inte har någon relevans att både koffein och fentanyl tillhör kategorin ”droger”.
Senast redigerad av Tickelitu 2024-11-20 kl. 18:37.
Citera
2024-11-20, 18:27
Medlem
Citat:
Fysiska, psykiska och andra långtgående skador.
Berätta vilka skador det är du syftar på bara. Du påstår nämligen en hel del saker som jag vet är felaktiga, så jag tänker inte ta dig på ditt ord. Presentera belägg.

Citat:
Om något är oseriöst så är det att jämföra med alkohol utan att ta hänsyn till de olika drogernas respektive påverkan.
Men för helvete så trögfattad, du kan byta ut alkohol mot vad fan som helst om du vill. Det jag påtalar är att det inte är seriöst att analysera effekterna av en drog genom att bara titta på en liten minoritet av missbrukare. Det är ungefär 5% av de som använder cannabis som enligt den medicinska definitionen är missbrukare.
Precis på samma sätt som att man inte kan bedöma alkoholens effekter genom att bara studera parkbänksalkisarna. Gör man det så blir ju slutsatsen att alkohol är livsfarligt och oundvikligen leder till förstörda familjeförhållanden, cancer, skrumplever och alzheimer. Det vore ju inte en korrekt analys av alkoholens effekt på människor, eller hur?
Eller effekten av träning genom att bara titta på den lilla minoritet som har svåra ätstörningar.
Eller bilkörning genom att bara titta på den lilla minoritet som kör på fyllan och utan körkort.

Förstår du då?
Citera
2024-11-20, 18:35
Medlem
Citat:
Du verkar ärligt talat helt fixerad vid mig. Jag kan hursomhelst inte lista böcker med tusentals sidor bara så där, det fattar du väl. Däremot kan jag komma med källhänvisningar i specifika frågemål.
Är det något jag har så är det underlag, kanske lite för mycket och någon annan är säkert bättre på att ge svar på tal bara så där. Är du inte glad att jag inte är den? Nu kan du intala dig själv att fortsätta knarka lite till. Inte för att jag tror att du skulle ta till dig något ändå.

Citat:
Däremot kan jag komma med källhänvisningar i specifika frågemål.
Sätt igång med det då? Dina försök att belägga dina påståenden har ju inte varit särskilt lyckade hittills.
Påståendet att cannabis orsakar KOL lyckades du inte bevisa. Tidigare har du även påstått och försökt bevisa att cannabis orsakar schizofreni, vilket blev ganska pinsamt det med.
Citera
2024-11-20, 18:37
Medlem
Citat:
Du jämför knark med kaffe. Har inget mer att tillägga om det.
Och du missar poängen fullständigt, har inget mer att tillägga om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in