Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Toppensvar, tack! Får jag fråga varför jag skulle behöva besöka ett servicekontor öht? Tror inte jag gjort det med mina vanliga banker på 10 år...
När du driver företag är det bra att gå till kontoret och få hjälp med skatteplanering. Det är inte mycket du kan göra som privatperson, så därför går privatpersoner oftast inte till bankkontoret. Företag däremot kan planera ganska fritt och du kan spara miljoner på det i längden.
Du behöver inte göra det (särskilt som mindre företag), men det är bra se vad de kan hjälpa till med. Däremot behöver du gå dit första gången bara för att öppna ett konto, få dosa och sådant. Efter det kan du strunta i det. Men att ha bra och kontinuerlig kontakt (någon gång per år) med en person på banken är alltid bra för en. De kommer hjälpa dig mer. Så är det med alla serviceyrken.
Varje person du har kontakt med på banken bör du t.ex. lägga till på LinkedIn. De kan hjälpa dig med sånt du inte ens visste var möjligt. Som nytt företag är det guldvärt då varje krona räknas. Nätverkande är nyckel till framgång.