2024-11-20, 08:14
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Kul att det går bra för honom, hur många mål i landslaget har han gjort nu?
Citera
2024-11-20, 08:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Kul att det går bra för honom, hur många mål i landslaget har han gjort nu?

15 mål på 26 landskamper.

Men det var bara 2 på de första 11 (2019-2022, då han inte var en given startspelare). Efter det är det 13 mål på 15 matcher.
Citera
2024-11-20, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Har ni några tankar kring att den här galna succén kommet vid 26 års ålder. Borde den ha kommit 3-4 tidigare för att kunna bli absolut bäst? Eller har spelarnas livslängd ökat?

Absolut bäst känns orimligt även om konkurrensen är mindre utan Messi&Ronaldo in prime.

Spelarnas livslängd, eller i alla fall de som är 100% renlevnadsmänniskor har definitivt ökat. Att Zlatan gjorde de avtryck han ändå gjorde i PL som 35-årig debutant i den fysiskt tuffaste ligan tycker jag inte uppmärksammats fullt ut sett till prestationen.

Men angående Göken - har någon någonsin fått ett liknande genombrott efter eller runt 25? Jag kan inte komma på någon på rak arm.
Citera
2024-11-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Absolut bäst känns orimligt även om konkurrensen är mindre utan Messi&Ronaldo in prime.

Spelarnas livslängd, eller i alla fall de som är 100% renlevnadsmänniskor har definitivt ökat. Att Zlatan gjorde de avtryck han ändå gjorde i PL som 35-årig debutant i den fysiskt tuffaste ligan tycker jag inte uppmärksammats fullt ut sett till prestationen.

Men angående Göken - har någon någonsin fått ett liknande genombrott efter eller runt 25? Jag kan inte komma på någon på rak arm.

Första tanken är Vieri när han gick till Atletico Madrid var han 24 år och gjorde 29 mål på 32 matcher. Sedan gick han till Svennis Lazio men där gick det lite trögare för att sedan gå till Inter där han börja ösa in mål igen.
Citera
2024-11-20, 14:17
Medlem
Citat:

Han bør vel spille i en betraktelig bedre liga enn den portugisiske før han kan vurderes som verdensklasse. Regner med noen prøver å kjøpe ham i januar, så får vi svaret i løpet av neste år om dette er et blaff ala Rashford eller om han kan være der oppe over tid med typer som Kane, Haaland og Lewandowski.
Citera
2024-11-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Han bør vel spille i en betraktelig bedre liga enn den portugisiske før han kan vurderes som verdensklasse. Regner med noen prøver å kjøpe ham i januar, så får vi svaret i løpet av neste år om dette er et blaff ala Rashford eller om han kan være der oppe over tid med typer som Kane, Haaland og Lewandowski.

Det har du alldeles rätt i - jag bedömer honom utifrån fåtalet matcher i CL, framförallt med City-matchen i färskt minne.
Citera
2024-11-20, 14:25
Medlem
Citat:
har någon någonsin fått ett liknande genombrott efter eller runt 25? Jag kan inte komma på någon på rak arm.

Slog inte Luca Toni igenom efter 25 års ålder?
Citera
2024-11-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaelin
Slog inte Luca Toni igenom efter 25 års ålder?

Sant. Ovan nämnda Vieri också late bloomer och om man går än längre tillbaka i tiden Schillaci som dansade en sommar som 25-åring i VM 90.
Citera
2024-11-20, 14:46
Medlem
maktspels avatar
Citat:

Jamie Vardy spelade i typ division 7 tills han var i 25-årsåldern. Några år senare var han helt plötsligt årets spelare i PL.
Citera
2024-11-20, 15:35
Medlem
Litauens avatar
Dopad.
Citera
2024-11-20, 18:16
Medlem
Citat:

Scillachi. Teddy sheringham. Peter Crouch. Ravelli. Mikael Nilsson. Gattutso. Vardy. Roger Milla.
Citera
2024-11-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Scillachi. Teddy sheringham. Peter Crouch. Ravelli. Mikael Nilsson. Gattutso. Vardy. Roger Milla.

Började tex inte Henrik Larsson smälla in mål rätt sent han också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in