2024-11-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Ok ta och flytta då tycker jag, börjar man prata och skriva som ett CP pga omgivningen är det dags att byta miljö. Ett råd i all välmening.

Eller så skiter du i det och fokuserar på trådens huvudperson istället är väl en bättre lösning.
Citera
2024-11-19, 22:23
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://old.bitchute.com/video/18QKeaHdN7X9/

Man vet att det är brist på content när Carl-Fredrik börjar intervjua sin tioårige son i en video.
Ouch! Det där kommer bli en banger och starten på en intervjuserie i 3 delar till: frugan, son 2 och dotter.

Det lär flyyyyyga!!
Citera
2024-11-19, 22:49
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Sett 7 minuter.

Hittills:

Vanliga lögner om att folk messar om Chrippa på Instagram.
Vanliga lögner om att hans kanal skulle gå lika bra även utan Chrippa (upprepning).
Vanlig bitterhet över att Chrippa verkar ha fått ett samarbete med någon.

Ska glo vidare. Ska bli spännande med delen om elen och boendet
Ja den verkar sevärd sett litegrann nu.

Vad händer egentligen när firman blivit likviderad? Kommer äggskallen få näringsförbud då? Skulle vara hysteriskt kul och samtidigt ett hårt slag mot hans grandiosa självbild som företagare.

Noterar att han köpt ny offerkofta medans frugan säljer sina trasor på insta, hur planerar dom upp ekonomin där hemma egentligen? Therese verkar ju vara mer eller mindre en slav. Är hon verkligen nöjd med sitt liv? Har svårt att köpa det
Senast redigerad av Kickassfarsan 2024-11-19 kl. 22:54.
Citera
2024-11-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Vad händer egentligen när firman blivit likviderad? Kommer äggskallen få näringsförbud då? Skulle vara hysteriskt kul och samtidigt ett hårt slag mot hans grandiosa självbild som företagare.

Noterar att han köpt ny offerkofta medans frugan säljer sina trasor på insta, hur planerar dom upp ekonomin där hemma egentligen? Therese verkar ju vara mer eller mindre en slav. Är hon verkligen nöjd med sitt liv? Har svårt att köpa det
Det måste ju vara nån sorts rundgång på kläder i det där hushållet... Tessans kläder ut - Carl Fredrik in med nya kläder. Får barnen någonsin nånting nytt i klädväg eller är det bara det värdelösa hjonet i sängen som får unna sig något? Gissar på det sistnämnda eftersom han arbetar så hårt och är höginkomsttagare.
Citera
2024-11-19, 23:13
Medlem
Blir uppenbart i uslingens senaste att han har noll vänner som han kan prata med så han måste vända sig till tittarna.
Citera
2024-11-19, 23:17
Medlem
Varför säger Rask ingenting om skulderna i sitt Bolag? Kräver fordringsägare pengarna då likvideras eller konkurs. Ärligt så vet jag inte skillnaden, men Bolag konkursas. En sak till pengarna som följarna skänkte håller Rask inne på. Jag tror Ärligt att Rask och fru är svagbegåvade. För dom gör allt fel. Tom Thereses frukost och matvanor och red Bull ×10. Allt är fel i denna familjen.
Citera
2024-11-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Ok ta och flytta då tycker jag, börjar man prata och skriva som ett CP pga omgivningen är det dags att byta miljö. Ett råd i all välmening.
i all välmening är svenskar inte alltid bosatta i Sverige.

On topic och ett råd i all välmening till Rask. Förmodligen kan han låsa upp kapitalförsäkringen. Men han kan överlåta kapitalförsäkringen till Tessan om han inte får loss pengarna.

Med tillgångar men stora skulder hos kronofogden kan förmodligen Kronofogden kräva av banken att få loss pengarna eller beslagta tillgången.
Senast redigerad av Pallal 2024-11-20 kl. 00:02.
Citera
2024-11-19, 23:41
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det måste ju vara nån sorts rundgång på kläder i det där hushållet... Tessans kläder ut - Carl Fredrik in med nya kläder. Får barnen någonsin nånting nytt i klädväg eller är det bara det värdelösa hjonet i sängen som får unna sig något? Gissar på det sistnämnda eftersom han arbetar så hårt och är höginkomsttagare.
Tycker mest det verkar vara Carl-Fredrik som dyker upp i nya kläder, sjukt att han inte lärt sig vid det här laget att man inte kan köpa sig en självkänsla, för vi vet att han sannerligen försökt.

I övrigt tycker jag det är gulligt naivt att han tror att familjen ska kunna flytta om ett par månader.

Här ska du få ett par sanningens ord Rask, ni kommer aldrig kunna flytta till ett större boende sålänge du inte ger upp din dröm som youtubekändis. ALDRIG

Det är så mycket som talar emot eran dröm att jag inte ens ska behöva skriva ner alla anledningar, men för oss någorlunda normalt fungerande människor så är det glasklart. Undantaget är en 8 kvadrat stor cell till dig efter nästa dom, alt en 90 madrass på ulrikafittans golv om hon ens tar emot dig när T lessnat, jag tvivlar verkligen, bor inte hon i typ en 2a? Hon vill säkert ta emot 4 barn i hennes låda..

Just nu när karman kommer från alla håll och kanter är jag själv otroligt tacksam över mina val här i livet, senast imorse när latbögen i mig fick en idé om sjukanmälan så tänkte jag på Carl-Fredriks extrema misär och studsade genast upp ur sängen för att slakta dagens göra.

Nu ska jag se klart självbedrägeriet och garva en stund till innan läggdags

Ett sista citat som fick mig att garva, visar hur lite kontakt han har med verkligheten .

Jag anser att jag huggit av mig armar och ben för den här flytten

Förutom den lilla detaljen styra upp ekonomin med ett arbete och betala hennes skulder som han lovat i flera å

Vad brukar man säga, man kan inte lära en gammal luffare att sitta
Senast redigerad av Kickassfarsan 2024-11-19 kl. 23:59.
Citera
2024-11-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Det finns guldkorn i kvällens video men också otroligt svårt att genomlida Raskens allt mer desperata gnäll. Klarade bara delar av den.

Han är sur på Flashback igen, för att nån här "läckt" blocket-annonsen på deras boendeansökan. Därför hade han fått ett skämterbjudande om en drömbostad. Det va tydligen helt fruktansvärt. Hatare från FB är bara ute efter att förstöra hans liv, tydligen.
Citera
2024-11-20, 00:20
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Dettamwd tjäna pengar på jewtube.
Har några spörsmål jag gärna vill få svara på.

Vem väljer hur ofta där ska vara reklam i klippen?
Vem väljer vilken sorts reklam som ska visas?

Får ägaren av kanal mer betal om man ser hela klippet?
Eller det räcker jag ser 20% av videon för det ska generera pengar?

En video måste vara 8 minuter för att det ska gå lägga in ads i videos (inte bara före/efter). Därför är den vanligaste videon 8:02 lång.

Är videon 8 minuter eller längre, markerar den som publicerarar videon när det ska vara annonser. Du kan stycka upp den till outhärdligt många avbrott. Avbrotten markeras med gul färg, därav uttrycket "majsodlare" på kreatörer som överutnyttjar reklam.

Om du är lat och inte markerar när du tycker det passar med reklamavbrott gör youtube det åt dig (om du valt att du vill ha reklam). Dessa avbrott kan komma mitt in en mening, under en konstpaus. Man märker ofta på det sättet om kreatören inte har koll på det där.

Hur mycket reklam som sedan visas, och vilken, och hur mycket den generar - det varierar kraftigt.

Till att börja med, så har vi precis gått in i årets mest välbetalda period. Black friday och julhandeln. Många företag satsar stora pengar på reklam just nu. Det är många som vill synas på allt från youtube till TV4.

Precis som en TV-kanal kan ta mer betalt under prime time, gör youtube likaså. Exempelvis är Förrädarna ett populärt program med många tittare på bra sändningstid. Det är dyrare att köpa den reklamplatsen, jämfört med klockan 11 på en tisdag. Youtubes motsvarighet när de beräknar och uppskattar hur attraktiv en kanal är, beror på följare, tittare, kanalens innehåll och målgrupp, kanalens historik vad gäller att ha fått videos "gulmarkerade", raderade, copyright claimade, tumme upp/ner och så vidare. Snårigt värre.

Gulmarkerad video, innebär i princip motsatsen att avbrott är gula. En gulmarkerad video är flaggad som olämplig för reklam för att den exempelvis innehåller svordomar och grovt språk, fulla människor som dricker sprit och liknande saker.

Ta en svensk youtubekanal som Emil Hansius. Många följare, många tittare, ny video samma tid varje söndag, familjevänlig utan att vara mesig. Kollar du på honom får du reklam från IKEA, Mio möbler, elektronikkedjor, matvarukedjor, Kicks, Åhléns, H&M, Volvo, Tesla och så vidare. Det här, det är de annonsörerna du vill ha. Det är så du blir rik. Det spelar nästan ingen roll om profilen som tittar är registrerad som en 16-åring eller 36-åring, du får som tittare bara upp den "dyraste" reklamen.

Stänger du av en video innan första reklamavbrottet så tjänar kreatören inga pengar på dig just på den videon, men du är +1 tittare och beroende på hur andra tittare beter sig kan det göra kanalen mer attraktiv att annonsera på (den får många tittare) eller mindre (för alla lämnade inom 20 sekunder för de ville bara läsa kommentarsfältet).

Ser du hela annonsen och inte klickar på "hoppa över" när den funktionen visas i bild, tjänar kreatören mer. Om du klickar på reklamen och följer länken till annonsören blir kanalen ännu mer attraktiv att annonsera på.

Det finns fler variabler som påverkar, men det här är grunderna.

Även Rask kanal kan visa ads från Jula, Rusta, tvättmedel och apotek, men jag är ganska säker på att han markerar för fler reklampauser än han får in annonsörer.
Senast redigerad av Spritnota 2024-11-20 kl. 00:30.
Citera
2024-11-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://old.bitchute.com/video/18QKeaHdN7X9/

Man vet att det är brist på content när Carl-Fredrik börjar intervjua sin tioårige son i en video.

Också en video som va svår att genomlida. Klickade mig igenom och hittade ett sånt jävla guldkorn!

Vid 22:55 svarar sonen på frågan vad han gjort om han va pappa i familjen och svarar, "köpt ett hus". Hatten av till 10-årinegn för den sågningen av sin pappa.
Citera
2024-11-20, 00:37
Medlem
"Otroligt längesen jag pratade Chrippa och Linnea".

Det var 10 dagar sedan du släppte en video som handlade om bara Linnea. Snälla.

Men då förstår man hur lång en kö på 5 år varit för honom om 10 dagar är "otroligt längesedan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in