2005-07-13, 00:24
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zox
Inte? Vadan detta? För 5-6 år sedan var det ju ständig handel där, vad har hänt?

Det blev en razzia efter ett inlägg på ett internetforum
Citera
2005-07-13, 00:25
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zox
Inte? Vadan detta? För 5-6 år sedan var det ju ständig handel där, vad har hänt?

Om du läser några inlägg högre upp så inser du att det inte är ett så hett tpis när det har skrivits här...
Citera
2005-07-13, 12:29
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Om du läser några inlägg högre upp så inser du att det inte är ett så hett tpis när det har skrivits här...

Dezza "razzior" skedde så gott som varje månad när jag själv jobbade i partihallarna, det gav ingen effekt alls, och med dagens nivå på hur mkt bira man får ta in i landet är det ganska lönlöst.

Nästa tradarlast ifrån Nederländerna samt fler länder kommer alltid vara lastade, pratade med en kille i östberga och handeln skall vara som vanligt enligt honom, skillnaden är att man nu ofta gör beställningar istället för att köpa vad som "finns". Så stickprovs-razziorna i årsta har pågått sedan 1995, inget nytt. Alkoholen skiter snuten i idag, letar de så är det efter tyngre saker.....

Dessutom finns det ett par andra ställen för alla som vet, där utbudet är ännu större. Meeeen.... lägger då inte upp dem här.

Iofs så har "koll" på årsta och framförallt de andra ställena sedan 10 år.

Inget nytt under solen.
Citera
2005-07-13, 16:25
Medlem
Tribe^s avatar
Har av egen personlig erfarenhet erfara att det visst inte alls var så vanligt som folk säger eller så ljuger chaffis helvetena =)
Citera
2005-07-13, 16:31
Medlem
rumpsteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe^
Har av egen personlig erfarenhet erfara att det visst inte alls var så vanligt som folk säger eller så ljuger chaffis helvetena =)

dom ljuger och vill inte sälja till dig... vart så för mig osså nånn gång när jag var mindre.. fast då kunde det hända att man fick några burkar istället bara för att chaffisen inte skulle få dåligt samvete
Citera
2024-10-30, 22:46
Medlem
Går att hitta ibland bland chaffisar, dock verkar det avtagit i Skåne
Citera
2024-11-20, 06:00
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Brukade fråga chaffisarna på mitt jobb men aldrig någon som hade med sig, sa de, jag hade däremot en stark känsla av att de druckit den själva.
Citera
2024-11-20, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Brukade fråga chaffisarna på mitt jobb men aldrig någon som hade med sig, sa de, jag hade däremot en stark känsla av att de druckit den själva.
Beror lite på var man frågar... Inne på företag typ en terminal kan va lite känsligt då någon kan se och det ser dåligt ut för deras firma. Men "ute på parkeringen" i industriområdet brukar inte vara problem att handla
Citera
2024-11-20, 07:42
Medlem
730221s avatar
Citat:
Beror lite på var man frågar... Inne på företag typ en terminal kan va lite känsligt då någon kan se och det ser dåligt ut för deras firma. Men "ute på parkeringen" i industriområdet brukar inte vara problem att handla
Inte de som kom till min arbetsplats, var typ alltid nej, kanske såg jag suspekt ut.
Citera
2024-11-20, 07:55
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
19 år senare....
Citera
2024-11-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
19 år senare....

Vanligare än folk tror att öststatarna eller andra drygar ut kassan på detta sätt
Citera
2024-11-21, 06:30
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Vanligare än folk tror att öststatarna eller andra drygar ut kassan på detta sätt
Ja min poäng var ju att du svarade på ett inlägg som var 19 år gammalt. Jag tror att han du svarade till har antagligen fått tag på öl vid det här laget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in