Citat:
At AE mobilen som lå på bordet var på lydløs modus, det er en ny opplysning. Vi har hele tiden trodd den var på 2/3 volum.. Selv om TH burde sett den lå der, er likevell dette til TH sin fordel. Er så mye rart i denne saken. Hele denne morgenen er underlig. TH drar senere på jobb. At teaterkvelden er årsaken til dette fester jeg ikke lit til. Forettningsfolk bryr seg ikke om de bare sover fire timer, de kjører på. TH hadde sovet 8-9 timer. At ei dame på 70 år har 8-10 inn / utgående aktiviteter på sin mobil før klokka har passert 09 er også underlig. Jeg husker TV 2 hadde intervju med disse to eks Kripos åsteds granskerne, (han ene var med i Åsted Norge i går). Begge var ovenfor tv2 kritiske til politiets håndtering av TH.
Bortsett fra at det ikke passer inn med noe annet, (og dersom TH har en finger med), så er det for meg mest sansynlig at hun forsvant ett sted mellom kl 23 kvelden før og 08 denne dagen. At hun forsvinner i løse lufta i fult dagslys sentralt på Lørenskog er jo smått utrolig. Men har hun forlatt S4 midt på natta, da lyver MB, GHH, TEH og hele hopprennet. Så det er vel litt rart det også..
Bortsett fra at det ikke passer inn med noe annet, (og dersom TH har en finger med), så er det for meg mest sansynlig at hun forsvant ett sted mellom kl 23 kvelden før og 08 denne dagen. At hun forsvinner i løse lufta i fult dagslys sentralt på Lørenskog er jo smått utrolig. Men har hun forlatt S4 midt på natta, da lyver MB, GHH, TEH og hele hopprennet. Så det er vel litt rart det også..
Det er så små marginer. Til tross for at den klassiske tidslinjen nå er forskjøvet med noen minutter
i forhold til THs avgang fra Sloraveien, er det fremdeles bare minutter om å gjøre. Passasjen fra
gangveien inn til enden av Sloraveien er smal, og en bil ville garantert tiltrekke seg oppmerksomhet.
Fremmede kidnappere ville måtte stole på flaks, at det ikke var stor trafikk akkurat den dagen, og
akkurat på det tidspunktet. Mellom 8 og 9 er det mange gående, dette dabber tydeligvis av etter 9.
Her har man antatt at planen var å ankomme da TH vanligvis dro på jobb, altså i åttetiden.
Altså midt i mylderet. Man har dog hatt "flaks" med at han dro en time senere på jobb.
Så har man også hatt "flaks" siden det fra politiets hold ble lagt lokk på saken slik at
eventuelle vitneobservasjoner ble usikre.
Citat:
Enn så lenge er de siste opplysningene i VG om den "lydløse mobilen" ubekreftet. Informasjonen skurrer også med kjente fakta i saken og dersom det skulle ha vært kjent i lengre tid, hvorfor har ikke forsvarsadvokatene til TH påpekt dette...? Hvorfor skulle SH tie om noe som skal være til gunst for TH? De var jo tidlig ute og korrigerte andre detaljer, feks dette med de slettede 10-anropene på Nokia-mobilen til TH.
Ja, som jeg har påpekt - hvorfor slippes dette nå? Hvorfor vente? Som du påpeker har Holden tidligere
angrepet tilsvarende detaljer offentlig. Men dette, som later til å være minst like vektlagt til THs fordel, lot man ligge.