2024-11-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Hur skulle de annars göra det?
Har skrivit om det otaliga gånger i tråden, men väldigt kort sammanfattning:
- Anonymisera gäddorna så de inte kan identifieras.
Citera
2024-11-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Hur ska folk då kunna varnas för dessa individer då?
Citera
2024-11-19, 13:08
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

I ett välfungerande system, bättre än det som finns, så skulle god uppföljning, kontroller, tillsyn, vård osv ge ett iallafall ganska gott skydd (eller kanske ger det ett hyggligt skydd redan idag - jag vet inte mycket om statistiken annat än att de flesta fall begås av närstående (1)). Om det nu inte räcker så kan man möjligen tänka sig att folk i grannområdet fick någon slags vetskap. Men att publicera det på en global nivå där alla i hela världen kan se dom är något annat.

Egentligen lider nog många pedofiler inte av en sexuell störning utan en social störning, tror jag. Vi ser ju många exempel på vad som händer när män isoleras från kvinnor, t ex katolska präster och fängelsekunder speciellt i USA, tydligen. Plötsligt börjar böghatande män sätta på män eller pojkar. Sjömän isolerade från kvinnor var ju en klassisk grupp i alla fall förr i tiden som ofta anklagades för homosexualitet. Vi vet också att synen på pedofili har skiftat i olika tidsperioder och lär säkert skifta fler gånger innan människan dör ut. Vår sexualitet anpassar sig nog ofta till sociala omständigheter.

Jag ser även att FBI skiljer på pedofiler och "true pedophiles". Jag gissar att det liknar skillnaden mellan sociopater och psykopater där den senare gruppen anses vara födda så och den förra gruppen anses ha lärt sig att bli sociopater från deras sociala omständigheter.

(1) Ser man till FBI:s statistik så är pedofili bland icke anhöriga mycket sällsynt: 15 000 fall på 10 år i en population bestående av 350 miljoner människor, men mörkertalet lär vara stort, eftersom det är ett brott som är mycket skamfyllt

https://archives.fbi.gov/archives/news/stories/2006/february/innocent-images-statistics-1
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-19 kl. 13:53.
Citera
2024-11-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Jag syftar på en psykisk sjuk kvinna som jobbade där, fick sparken och nu trakasserat Patrik och Sara dagligen. Vill gärna ha namn på kvinnan. Hon jobbade där mitten på Oktober så borde fått sparken kring sista månaden.

Magica de Hex? Berätta mer. Eller menar du Sara?

Får jag namn kommer mer information.

Hon verkar inte helt oskyldig så svårt lita på att Dumpen är största bov här.

Åh fan vill gärna veta mer? En fiskare?

Varför får man känslan av att det kommer låta helt annorlunda om man pratar med kvinnan utan namn?

Jadu Sara det är inte första gången det här händer och inte sista heller.
Citera
2024-11-19, 13:55
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Åh fan vill gärna veta mer? En fiskare?

Varför får man känslan av att det kommer låta helt annorlunda om man pratar med kvinnan utan namn?

Jadu Sara det är inte första gången det här händer och inte sista heller.

Jag tror hon varit med och konfronterat gäddor.

Hon kände sig helt uppgiven 14 oktober. Tog kontakt med bland annat Motvikt på YT och skulle sitta i hans studio.

Då verkade hon ha ett agg mot Sara men de var ändå jobbarkompisar.
Citera
2024-11-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpens uttalade ändamål är att påvisa ett samhällsproblem, inte att varna för enskilda individer.
Citera
2024-11-19, 14:20
Medlem
Citat:
Dumpens uttalade ändamål är att påvisa ett samhällsproblem, inte att varna för enskilda individer.
De anpassar sitt syfte efter situation, tycker det kan ändras flera gånger på en och samma dag i olika samanhang, speciellt här i tråden av följarna.

Så de har nog inte en klar linje med vad de faktiskt sysslar med.
Citera
2024-11-19, 14:32
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Det kommer dock inte intressera följare och ge swish alls på samma sätt tyvärr. Man kan tycka vad man vill om det men stödet via Swish från följarna i framför allt Facebookgruppen är det som gör att verksamheten öht kan existera.

Men i den bästa av världar där de ändå haft råd att bära verksamheten så hade de kunnat anonymisera och endast informera de närmast anhöriga, arbetsgivare etc.
Citera
2024-11-19, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
De anpassar sitt syfte efter situation, tycker det kan ändras flera gånger på en och samma dag i olika samanhang, speciellt här i tråden av följarna.

Så de har nog inte en klar linje med vad de faktiskt sysslar med.

Pengar är drivkraften. Sedan är det en blandning av förnedrings- underhållningstv. Lite snörpligt att Duon själva blev den stora underhållningen såhär i upplösningen. Hoppas man kan se kommande rättegångar på youtube.
Citera
2024-11-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det kommer dock inte intressera följare och ge swish alls på samma sätt tyvärr. Man kan tycka vad man vill om det men stödet via Swish från följarna i framför allt Facebookgruppen är det som gör att verksamheten öht kan existera.

Men i den bästa av världar där de ändå haft råd att bära verksamheten så hade de kunnat anonymisera och endast informera de närmast anhöriga, arbetsgivare etc.
Helt enig. Sagt det förr, och säger det igen - hade varit så enkelt att rädda liv utan att offra liv.
Citera
2024-11-19, 15:39
Medlem
tens avatar
Citat:
Jag syftar på en psykisk sjuk kvinna som jobbade där, fick sparken och nu trakasserat Patrik och Sara dagligen. Vill gärna ha namn på kvinnan. Hon jobbade där mitten på Oktober så borde fått sparken kring sista månaden.

Magica de Hex? Berätta mer. Eller menar du Sara?

Får jag namn kommer mer information.

Hon verkar inte helt oskyldig så svårt lita på att Dumpen är största bov här.

Citat:
Jag tror hon varit med och konfronterat gäddor.

Hon kände sig helt uppgiven 14 oktober. Tog kontakt med bland annat Motvikt på YT och skulle sitta i hans studio.

Då verkade hon ha ett agg mot Sara men de var ändå jobbarkompisar.

Det låter som Jackie/Sanna.
Hoppas hon är på psyk nu, hon kan inte mått bra.
https://dumpen.se/2024/11/14/bod/
Citera
2024-11-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Det låter som Jackie/Sanna.
Hoppas hon är på psyk nu, hon kan inte mått bra.
https://dumpen.se/2024/11/14/bod/

Det är gamla nyheter och hen lämnade Dampen i mars. Tant Sara har nu kommit på kant med en ny underbetald stjärna,

Det var inte direkt nytänkande ditt inlägg, jag hade kunnat skrivit lika efterblivet när jag vaknat upp groggy. Tack för din medverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in