2024-11-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Menar du att du hör västliga politiker hota med invasion av Ryssland och att vi ska bomba Ryssland med kärnvapen? Jag har då aldrig hört någon politiker eller media i väst påstå sådant. Det hör jag dock dagligen i ryska medier visavi väst och NATO...
Hör det ganska ofta. Varje dag i princip.

I Rysslands fall är det ganska naturligt att måla upp scenarios eftersom det samlade kollektiva väst vill rasera nationen och bryta ner den i små enheter, lätta att utnyttja för naturresurser mm. Sätt dig in i konflikten genom att studera historien. Du är nog den värsta typen av nyttig idiot. T
Du kan antagligen precis så mycket ryska att du tror att du fattat allt när du tittar på Rossia1, när du och din ryska/ukrainska partner sitter och äter pelmeni, tuggar sala, dricker kvas och vodka.
Citera
2024-11-19, 15:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Hör det ganska ofta. Varje dag i princip.

I Rysslands fall är det ganska naturligt att måla upp scenarios eftersom det samlade kollektiva väst vill rasera nationen och bryta ner den i små enheter, lätta att utnyttja för naturresurser mm. Sätt dig in i konflikten genom att studera historien. Du är nog den värsta typen av nyttig idiot. T
Du kan antagligen precis så mycket ryska att du tror att du fattat allt när du tittar på Rossia1, när du och din ryska/ukrainska partner sitter och äter pelmeni, tuggar sala, dricker kvas och vodka.
Jag har ingen rysk eller ukrainsk partner, min fru är helsvensk (liksom jag). Jag har lärt mig ryska (och en del ukrainska) för att jag behövde det i arbetet en gång i tiden och för att jag tycker det är kul att kunna olika språk.

Du får gärna peka på (länka) västerländsk media som hävdar att vi ska anfalla Ryssland med kärnvapen och invadera dem, eller en politiker i väst som säger detsamma.
Citera
2024-11-19, 15:12
Medlem
Jag upplever att folk är oroliga i allmänhet eller vad säger ni?
Citera
2024-11-19, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Putin och övriga världen ser ju Trump som helig så det kommer inte bli något krig. Bara glömma
Mitt intryck är att Putin snarare betraktar Trump som en besvärlig typ på grund av dennes nyckfullhet och enorma ego. Jag tror inte ryssen ljög när han sade att han föredrog Harris. Det handlar om två tuppar. Ändå borde ju Trump vara klart bättre i hans tycke eftersom Putin enligt honom kan "göra vad fan han vill" med Europa, enligt ett av hans mer vanskliga uttalanden.
Citera
2024-11-19, 15:41
Avslutad
Ett rätt smart drag av Biden att ställa Putin mot väggen på det här sättet bara ett par månader innan Trump svärs in. Man får anta att det pågår ett litet krig inne i Putins huvud just nu efter Ukrainas angrepp med ATTACKMS. Hur Putte än svarar så blir det fel.
Citera
2024-11-19, 16:13
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Varför har vi fortfarande en sanlingstråd om något som inte finns eller har hänt?

Har alla moderatorer fastnar i en psykos på psykadelisk svamp eller vad är det frågan om?

Starten har redan påbörjats ju.
Citera
2024-11-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag har ingen rysk eller ukrainsk partner, min fru är helsvensk (liksom jag). Jag har lärt mig ryska (och en del ukrainska) för att jag behövde det i arbetet en gång i tiden och för att jag tycker det är kul att kunna olika språk.

Du får gärna peka på (länka) västerländsk media som hävdar att vi ska anfalla Ryssland med kärnvapen och invadera dem, eller en politiker i väst som säger detsamma.
Tycker du det är kul att sprida desinformation också? Ditt ryska språk men också din förståelse för det ryska samhället och dess mentalitet duger inte till att följa hetsiga debattprogram på R1 och andra kanaler och sen tro att du kan ge korrekta referat av hur de tänker. Skitsnackare finns självklart även i Ryssland. Det betyder inte att anfallsvågen om K minus 1.
Det är lättare att nämna de politiker i väst som INTE utryckt tankar om att förstöra Ryssland och döda Putin. Du borde nog läsa mer västerländska medier också och inte bara gräva ner dig i ryska dito.
Citera
2024-11-19, 16:35
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Tycker du det är kul att sprida desinformation också? Ditt ryska språk men också din förståelse för det ryska samhället och dess mentalitet duger inte till att följa hetsiga debattprogram på R1 och andra kanaler och sen tro att du kan ge korrekta referat av hur de tänker. Skitsnackare finns självklart även i Ryssland. Det betyder inte att anfallsvågen om K minus 1.
Det är lättare att nämna de politiker i väst som INTE utryckt tankar om att förstöra Ryssland och döda Putin. Du borde nog läsa mer västerländska medier också och inte bara gräva ner dig i ryska dito.
Jag förstår ryska lika bra som jag förstår engelska, men det hjälper ju inte dig att bedöma hur bra jag förstår ryska eftersom du inte vet hur bra jag förstår engelska. Jag har i alla fall certifiering i mina kunskaper i ryska från ryska staten på "intermediate level 2" och kan betydligt mer än så. Ganska ointressant huruvida du tror att jag förstår ryska och den ryska mentaliteten eller inte, faktiskt...

I vilket fall, du får gärna återkomma när du hittar ett uttalande från en västerländsk politiker eller media som uttrycker att vi borde kärnvapenbomba Ryssland och anfalla dem. Jag tror du kommer att misslyckas om du inte hittar någon obskyr extremist.

Ingen ville Ryssland något ont, vi ville bara leva i fred och utan att den ryska diktaturen skulle tvinga sig på oss eller våra grannar. Den ryska propagandan dryper av hat och hot.
Citera
2024-11-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimMVP
Jo jag är medveten om att rysstrollens ukrainska motsvarighet hävdar det.
Jag tror inte att du är medveten om någonting. Bara att seriöst hävda att Ukraina är världens mest korrupta land och anse att det bör kärnvapenbombas avslöjar vilken dåre du är.
Citera
2024-11-19, 16:38
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Du vet väl om att Rysslands ekonomi är ungefär lika stark som Sveriges, Danmark, Finland och Norges ekonomi tillsammans?

Sverige har JAS, Bofors och mycket annat roligt som skulle få ryssen att göra sig i brallan.

Tror nog utan problem att UK skulle hjälpa oss. Samma med Tyskland då vi har mycket roligt i Sverige som skulle kunna sabba deras ekonomi något kolossalt.

Titta på faktisk produktion. Korthuset i väst är baserat på att dollarn,
har status som reservvaluta. Börsvärderingar är ren fantasi.

Faktisk produktion av fysiskt material som påverkar krigförande förmåga?
Ryssland 2x väst. Kina ca 10x hela väst.....
Citera
2024-11-19, 16:38
Medlem
Citat:
Det är lättare att nämna de politiker i väst som INTE utryckt tankar om att förstöra Ryssland och döda Putin.
Ja, det är ganska lätt eftersom det allihop.

Din tur.
Citera
2024-11-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Orsaken till att jag väljer att starta denna tråd just nu är att president Biden precis har gett Ukraina tillåtelse att avfyra missiler med amerikanska komponenter mot mål långt inne på ryskt territorium. Putin har varnat för att detta kommer att betyda krig med NATO.
Om Putin försöker kriga mot Natoländer kommer det bli som ett lite större Kuwaitkrig 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in