2024-11-19, 15:59
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk störsändare för drönare. man kan tro det är nån rysk vodka-fyllkaja i en källare som totat ihop den.

https://x.com/TheDeadDistrict/status/1858710896874582519
Ja men nu vet Ukrina vilka frekvenser den ska störa ut. Bara att byta på sina drönare.
Bra då såna här prylar hamnar i Ukrainska händer.
Citera
2024-11-19, 16:01
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Den där Girkin verkar vara en jävla surkuk. Har han gjort något annat än grinat sedan kriget började?
Troligtvis för att han har haft anledning till att grina. Den ryska 3 dagars SMO:n kan ju bara beskrivas som ett stort fiasko
Citera
2024-11-19, 16:02
Medlem
MrochMrs avatar
Ännu en dag utan att Biden framträder, eller Putin, om ATACMS.

Jag undrar jag...

Känns mera om ett spel på diplomatisk nivå.
Låt oss säga att nattens attack vara med ATACMS(även om Neptune klarar avståndet också).

Borde det inte framkomma mera?
Ryssland borde väl plocka upp bitar från nedslagsplatsen och skrika ut sin vrede?
Ukraina. Varför inte mera? Skjut nu innan Ryssland flyttar ut ur området! Eller?

Eller finns det en bakgrund, som jag förstås inte vet något om.
Mycket fokus idag på missiler. Mindre på Nordkoreaner och annat som varit vardagsnyheter.

Lugnet före stormen?

Det vore ett stort misslyckande om parterna kom fram till en fredsprocess redan nu. Vi måste vänta till 20 januari, så fredsduvan får vara med.
Citera
2024-11-19, 16:04
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbajskorv
Genom att spränga dom platser i Europa där det förvaras och tillverkas materiel emot Ryssland är att koncentrera sig på situationen.
Man får nog vara rejält retarderad om man tror att det skulle vara enklare är att slå Ukraina.
Citera
2024-11-19, 16:11
Medlem
Snapcounts avatar
Detta är ifrån i natt, men värt att tas upp :

Macron hyller USAs rakett-kursendring

USAs avgjørelse om å la Ukraina bruke langdistanserakettene de har fått, til å angripe mål i Russland, hylles av Frankrikes president Emmanuel Macron. Avgjørelsen er et «fullstendig godt» trekk fra USA, sier Macron til AFP i Rio de Janeiro, der G20-landenes ledere er samlet til toppmøte.

https://www.nrk.no/nyheter/krigen-i-ukraina-1.11480927

Så, då kan det väl antas att ATACAM`s får snart sällskap utav Scalp också. Gott så, visar att europeiska länder ställer sig bakom Ukraina, och att det blir svårare för Trump att kasta Ukraina under bussen om tanken finns.

Läste förövrigt på ngn norsk nyhetssida idag när jag var på jobbet, att det absoluta minimum, som Ukraina behöver för att fortsätta sin rättvisa kamp var på 40 miljarder euro, per år.

(beklagar ingen länk, men drar det upp om Trump ger f-n)
Citera
2024-11-19, 16:14
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Ännu en dag utan att Biden framträder, eller Putin, om ATACMS.

Jag undrar jag...

Känns mera om ett spel på diplomatisk nivå.
Låt oss säga att nattens attack vara med ATACMS(även om Neptune klarar avståndet också).

Borde det inte framkomma mera?
Ryssland borde väl plocka upp bitar från nedslagsplatsen och skrika ut sin vrede?
Ukraina. Varför inte mera? Skjut nu innan Ryssland flyttar ut ur området! Eller?

Eller finns det en bakgrund, som jag förstås inte vet något om.
Mycket fokus idag på missiler. Mindre på Nordkoreaner och annat som varit vardagsnyheter.

Lugnet före stormen?

Det vore ett stort misslyckande om parterna kom fram till en fredsprocess redan nu. Vi måste vänta till 20 januari, så fredsduvan får vara med.

Ryska MoD har ju erkänt att anläggning blivit attackerad med ATACMS, dock så blåljuger ryssarna i vanlig ordning att alla sköts ned (videodokumentationen från Karachev säger givetvis något annat).

Karachev ligger dessutom i Bryansk Oblast och inte i Kursk, om nu någon tvekar på vad som gäller.
Citera
2024-11-19, 16:19
Medlem
KillPus avatar
1000 dagar idag som modiga ukrainare försvarar Europa fr vidriga löss som heter ryZZar! Tack för det! Hoppas att ni utrotar så många som möjligt. Lite skamligt att Europa/Väst inte hjälper ännu mer med "saneringen". Slava Ukraini!
Citera
2024-11-19, 16:28
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ryska MoD har ju erkänt att anläggning blivit attackerad med ATACMS, dock så blåljuger ryssarna i vanlig ordning att alla sköts ned (videodokumentationen från Karachev säger givetvis något annat).

Karachev ligger dessutom i Bryansk Oblast och inte i Kursk, om nu någon tvekar på vad som gäller.

ok!

Men finns det några bildbevis?
Citera
2024-11-19, 16:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
1000 dagar idag som modiga ukrainare försvarar Europa fr vidriga löss som heter ryZZar! Tack för det! Hoppas att ni utrotar så många som möjligt. Lite skamligt att Europa/Väst inte hjälper ännu mer med "saneringen". Slava Ukraini!

Ja, det inkommande månaderna kommer att visa om Europa är villiga att ta ansvaret. Mot aggressorn Ryssland. Diskussioner på top-nivå har nog säkert redan tagits, för tid har man haft. Det går inte att skylla på att det kom som en "blixt från klar himmel". Hur det än går, så är det historiska tider vi lever i, och som det kommer att skrivas om..

(då om Trump ger blanka f-n)
Citera
2024-11-19, 16:33
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
ok!

Men finns det några bildbevis?

Enda jag hittat hittills.
General Staff of Armed forces of Ukraine confirmed attack at ammunition depot in Karachev, Bryansk region
https://t.me/GeneralStaffZSU/18769
Citera
2024-11-19, 16:41
Avslutad
En video från nyhetsmorgon där svensk press är på plats efter lite ryska varningssignaler igår, det blir en lång vinter för Ukraina då detta antagligen bara är försmaken av vad som komma skall.

https://www.youtube.com/watch?v=g6bLvuVoaCM
Citera
2024-11-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbajskorv
En video från nyhetsmorgon där svensk press är på plats efter lite ryska varningssignaler igår, det blir en lång vinter för Ukraina då detta antagligen bara är försmaken av vad som komma skall.

https://www.youtube.com/watch?v=g6bLvuVoaCM

Men jag trodde Ryssland bara attackerade militära mål? Konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in