2024-11-19, 13:43
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Någon? Haha

Nä du det var Atacms-robot som användes, räckvidd upptill 30 mil.

Försök inte med egna ryska påhitt och desinformation, eller lägga ut sidospår!

Undrar var nästa Atacms hamnar tro?
Väntar med spänning 😁

Läste på nu. Neptune når 280 km.
Inte så mycket kortare.

Vore skitkul om det vore en Neptune som, alla gör i brallan över.
Citera
2024-11-19, 13:45
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Men hallå, människa.

Varför påstår du att Biden nu tillåter, om han aldrig sagt att det är förbjudet att använda ATCMS mot ryska mark?
Din logik eller argumentation når nya höjder.

GPS? som du använder i din telefon.

En lite mera uttryckligt svar:

Så GPS samt tröghetsnavigering.

Tröghetsnavigering

Vad tror du? Har Ukraina kommit någonstans sedan 1900-talet?
Fixar de detta?

Du skrev att Biden uttryckligen förbjudit användandet av ATACMS på ryskt territorium?
Det var inte jag som skrev detta som du nu påstår.
Vart hittade du dessa uppgifter om Biden och ATACMS? Det är en aktuell fråga som du kanske märkt.
Du får gärna fortsätta dumförklara mig om det får dig att må bättre.
Citera
2024-11-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Hur känns det som flaggnik och flaggrunkare att tre skarpa och vettiga nyckelpersoner nu ingår i Trumps kommande styre – alla tre starkt emot fortsatt sponsring av Ukrainaprojektet? Och dessutom vågar de säga sanningen om varför konflikten i Europa ens existerar, vilket går helt emot er lilla fabricerade verklighet. Verkligen en fascinerande och tillfredsställande tid att bevittna.

Matt Gaetz
https://x.com/wallstreetapes/status/1858268817874735264?a=01

RFK Jr.
https://x.com/radarhits/status/1830272648871567477?a=01

Tulsi Gabbard
https://x.com/jayinkyiv/status/1857706358436467180?a=01

De ljuger som hästar travar.
I synnerhet RFK som jag hört nämna Ukraina vid flertalet tillfället och som har valt att ljuga varje gång.
Citera
2024-11-19, 13:49
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Den stora skillnaden är att Abrams och Bradley inte befinner sig 30 mil in i Ryssland. Himars och ATACMS är ju inte särskilt kontroversiellt så länge man skjuter mot ryska mål i Ukraina eller nära ukrainska gränsen.

Och ryssen grinade ju dessutom en hel del när det dök upp västerländsk materiel i Kursk, så jag tycker nog att saker håller ihop hyggligt logiskt

Återigen, ett system som ATACMS bygger helt och hållet på styrning via navigationssystem via satellit.
Finns ingen anledning att använda ett sådant dyrt och avancerat system annars.
Inget att bli upprörd över att USA hjälper till, det är ju vad de allra flesta önskar att dom skulle ha gjort mycket tidigare.
Citera
2024-11-19, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det är fascinerande att Putin och Ryssland inte använder mer förödande vapen. Med flygplan släpp någon giftig gas över en vallgrav där Ukrainska soldater är stationerade. Släpp en EMP bomb över en stad och strömmen är förstörd.

Känns som Ryssland har fler förödande vapen som de inte använder och då räknar jag bort kärnvapen.

Man tar i Ukraina med med stor försiktighet för att spara på resurser och åtgångar på en nivå man inte begriper. De har matematiska uträkningarna annars hade man inte fortsatt vilket gör att schackspelet fortsätter. Enda slutet på det här är Ukrainsk kapitulation genom diplomati.
Citera
2024-11-19, 13:56
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du skrev att Biden uttryckligen förbjudit användandet av ATACMS på ryskt territorium?
Det var inte jag som skrev detta som du nu påstår.
Vart hittade du dessa uppgifter om Biden och ATACMS? Det är en aktuell fråga som du kanske märkt.
Du får gärna fortsätta dumförklara mig om det får dig att må bättre.

Slut med ditt omvända trams.

Om Biden aldrig har förbjudit ATCMS på rysk mark, varför pratar alla om att Biden nu tillåter nu ATCMS, på rysk mark.
Varför gör du i brallan över att nu j-ar så har vi snart kriget över oss, när Biden kommit ut???

Jag efterfrågar fortfarande var Biden har kommit ut. Du var en av flera som spred detta. Var har du länken? Kom igen nu!

Har du pluggat på om GPS och Tröghetsnavigering? Fattar du vad som stod?
Citera
2024-11-19, 14:02
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Återigen, ett system som ATACMS bygger helt och hållet på styrning via navigationssystem via satellit.
Finns ingen anledning att använda ett sådant dyrt och avancerat system annars.
Inget att bli upprörd över att USA hjälper till, det är ju vad de allra flesta önskar att dom skulle ha gjort mycket tidigare.

Är du full ? Det krävs inte ! Det är en välkommen bonus givetvis . Men jag tror inte du behöver bekymra dig över det om du är i den mottagande änden om en avvikelse uppstår på något tiotal meter .

Inte ens med Excalibur spelar en sådan avvikelse någon roll du kommer att skita i byxorna ändå
Citera
2024-11-19, 14:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Slut med ditt omvända trams.

Om Biden aldrig har förbjudit ATCMS på rysk mark, varför pratar alla om att Biden nu tillåter nu ATCMS, på rysk mark.
Varför gör du i brallan över att nu j-ar så har vi snart kriget över oss, när Biden kommit ut???

Jag efterfrågar fortfarande var Biden har kommit ut. Du var en av flera som spred detta. Var har du länken? Kom igen nu!

Har du pluggat på om GPS och Tröghetsnavigering? Fattar du vad som stod?

Din kunskap om Tröghetsnavigering är imponerande, du är bäst.
Du skrev att Biden uttryckligen förbjudit ATACMS, det har jag aldrig gjort, tvärtom, det verkar som han godkänt anfall mot ryskt territorium. Vi får se.
Citera
2024-11-19, 14:07
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Din kunskap om Tröghetsnavigering är imponerande, du är bäst.
Du skrev att Biden uttryckligen förbjudit ATACMS, det har jag aldrig gjort, tvärtom, det verkar som han godkänt anfall mot ryskt territorium. Vi får se.

Så nu vet du inte om Biden har godkänt användandet av ATACMS.
Kunde du ha sagt från början.
Citera
2024-11-19, 14:08
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Är du full ? Det krävs inte ! Det är en välkommen bonus givetvis . Men jag tror inte du behöver bekymra dig över det om du är i den mottagande änden om en avvikelse uppstår på något tiotal meter .

Inte ens med Excalibur spelar en sådan avvikelse någon roll du kommer att skita i byxorna ändå

Varför skulle ett enormt dyrt och komplicerat system som ATACMS som är uppbyggt och integrerat med USAs navigationssystem för att kunna nå sitt mål med bra precision och ett med flera system för att undvika att bli nedskjutet inte användas?

Det är ju inte rimligt. Så tänker jag.
Senast redigerad av Africagonzo 2024-11-19 kl. 14:11.
Citera
2024-11-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Har ni inte fått era nya manus än, för plötsligt låter ni ju resonabla.
Som jag fattat det är det så att med ATACMS använder man data ifrån USA:s satelliter. Programmeringen och avföringen är nog inga problem för ukrainarna att sköta själva.
Men jag kan ha missförstått.

Du har nog inte missförstått. Programmering av kryssningsrobotar och andra robotar är inte speciellt svårt, enligt uppgift. Samtidigt talar de som vet eller påstår sig veta inte om det i onödan.

Som exempel så har Sydkorea Taurus och jag tvivlar ju på att tyskarna är där och sköter systemen åt dem så det går att lära sig.

Att Ukraina inte skulle ha eller inte skulle kunna skaffa den kompetensen faller naturligtvis på sin egen orimlighet. Däremot håller ju ryzztrollen på och tjatar om det när de försöker sälja in tanken att det finns Natotrupp som verkar i Ukraina.
Citera
2024-11-19, 14:16
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De ljuger som hästar travar.
I synnerhet RFK som jag hört nämna Ukraina vid flertalet tillfället och som har valt att ljuga varje gång.

RFK? "McD är gift, men jag sitter här med Donald McDonald och mumsar på en Big Mac i hans plan? Den RFK?

Från en sak till en annan. Inte första gången ett kinesisk fartyg är alldeles för nära kablar som går sönder.
Det kinesiska lastfartyget Yi Peng 3 har seglat i Finska viken i närheten av undervattenskablar ungefär samtidigt som två olika undervattenskablar brast. Kablarna går från Sandhamn i Helsingfors till Rostock och från Sverige till Litauen
...
Forskarlaget som undersöker rörelserna i samband med förra årets gasledningsbrott i den kinesiska skeppet Newnew Polarbear har också belyst ovanliga rörelser hos Yi Peng 3.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3c2e5759-4dfe-4162-b6c6-a81f1f4ed986

Och så till en tredje sak.
Ryssland säger att Ukraina avfyrade amerikanska långdistansmissiler mot ett ryskt militärt mål i gränsområdet Bryansk i går kväll. Detta rapporterades av ryska nyhetsbyråer baserat på ett uttalande från det ryska försvarsministeriet.
...
Attacken mot Bryansk-regionen är enligt uppgift den första ukrainska attacken mot Ryssland som använder amerikanska missiler.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010823428.html

Edit:
Russian Ministry of Defense claims Ukraine launched 6 ATACMS missile at the "object in Bryansk region" overnight
https://t.me/smotri_media/97111
Kremlin's spokesperson: the war is not against Ukraine anymore, but the war is between Russia and NATO
https://t.me/dimsmirnov175/84293
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-11-19 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in