2024-11-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Det svaret diskas. Du vet inget om mig..jag är en vuxen kvinna. Har full koll på hur man klär sig och uppför sig..Fel klädsel ska dock inte rendera i "konsekvenser".
Så ser vår rättssystem ut och du får ta och uppdatera dig.
Dessutom klarar du inte att debattera utan att använda nedsättande ord som idiot mm.

Du är en vuxen kvinna som gör unga tjejerna en björntjänst. Fint samarbete med Halaltarzan.
Citera
2024-11-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du är en vuxen kvinna som gör unga tjejerna en björntjänst. Fint samarbete med Halaltarzan.

Ok. Låt se nu:
"Gör tjejerna en björntjänst".
"Idiot".
"Bidrar till problemet".
"Pedofil".
"Saknar konsekvenstänk"
Idel personangrepp och påståenden om mig som du tycker att jag är, och gör. Helt ointressant.

Inte med ett enda ord har du berört vad jag faktiskt sagt, utan ägnar dig som sagt bara åt personpåhopp .

Du har fortfarande chans att svara på mina frågor.

Exakt på vilket sätt "bidrar jag till problemet"?

Vad menar du att tjejer som är lättklädda ska få för konsekvenser?

Du påstår om mig att jag bidrar till problemet/gör tjejerna en björntjänst och är pedofil.

Vad har jag då sagt här?

- Att tjejer ska få klä sig som de vill, utan att de ska behöva utstå trakasserier och övergrepp.
(Det betyder inte att jag vill att de ska vara lättklädda utan att i händelse av att de är det, så ska de få vara i fred. Vi lever i ett samhälle som inte tillämpar särskild klädkod för tjejer).

-Att killar ofta läser in signaler,som inte finns där hos tjejer som.ännu inte är åldersmogna att ge sexuella inviter, oavsett klädsel. Att en i andras (läs: mäns) ögon utmanande klädsel, inte alls behöver ses som något sådant hos den som iklär sig sådant.

Eftersom du tycker det här är så fel och reagerar så starkt på det jag skriver, så måste du ju vara av motsatt, eller en annan åsikt, som du aldrig riktigt lyckas formulera klart.

Så länge som du inte svarar ordentligt och uppriktigt, utan bara kommer med ytterligare påhopp och hat så blir fältet fritt för min tolkning:

Du anser att tjejer ska straffas om de går "lättklädda".

Du tycker att tjejer får skylla sig själva om de inte har täckt sig ordentligt.

Du anser att om en minderårig bär tex. kort kjol och magtröja, då är det en sexuell invit och medveten signal från dem, och om man hävdar motsatsen, så gör man sig skyldig till pedofili (döh? Det är du som sexualiserat fritt och vill att det ska vara så).

Jag har nu sagt allt jag behöver och är nu färdig i min argumentation med dig.
Den är trist och leder inte vidare på ett sätt som gör att diskussionen förs framåt.
Tråckla vidare.
Citera
2024-11-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ok. Låt se nu:
"Gör tjejerna en björntjänst".
"Idiot".
"Bidrar till problemet".
"Pedofil".
"Saknar konsekvenstänk"
Idel personangrepp och påståenden om mig som du tycker att jag är, och gör. Helt ointressant.

Inte med ett enda ord har du berört vad jag faktiskt sagt, utan ägnar dig som sagt bara åt personpåhopp .

Du har fortfarande chans att svara på mina frågor.

Exakt på vilket sätt "bidrar jag till problemet"?

Vad menar du att tjejer som är lättklädda ska få för konsekvenser?

Du påstår om mig att jag bidrar till problemet/gör tjejerna en björntjänst och är pedofil.

Vad har jag då sagt här?

- Att tjejer ska få klä sig som de vill, utan att de ska behöva utstå trakasserier och övergrepp.
(Det betyder inte att jag vill att de ska vara lättklädda utan att i händelse av att de är det, så ska de få vara i fred. Vi lever i ett samhälle som inte tillämpar särskild klädkod för tjejer).

-Att killar ofta läser in signaler,som inte finns där hos tjejer som.ännu inte är åldersmogna att ge sexuella inviter, oavsett klädsel. Att en i andras (läs: mäns) ögon utmanande klädsel, inte alls behöver ses som något sådant hos den som iklär sig sådant.

Eftersom du tycker det här är så fel och reagerar så starkt på det jag skriver, så måste du ju vara av motsatt, eller en annan åsikt, som du aldrig riktigt lyckas formulera klart.

Så länge som du inte svarar ordentligt och uppriktigt, utan bara kommer med ytterligare påhopp och hat så blir fältet fritt för min tolkning:

Du anser att tjejer ska straffas om de går "lättklädda".

Du tycker att tjejer får skylla sig själva om de inte har täckt sig ordentligt.

Du anser att om en minderårig bär tex. kort kjol och magtröja, då är det en sexuell invit och medveten signal från dem, och om man hävdar motsatsen, så gör man sig skyldig till pedofili (döh? Det är du som sexualiserat fritt och vill att det ska vara så).

Jag har nu sagt allt jag behöver och är nu färdig i min argumentation med dig.
Den är trist och leder inte vidare på ett sätt som gör att diskussionen förs framåt.
Tråckla vidare.

Du bidrar till att unga tjejer går halvt avklädda som sedan personer som Halaltarzan utnyttjar. Jag hoppas att du är naiv och korkad annars är du ondskefull.
Citera
2024-11-17, 16:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Känns som att du och Ericcca bidrar till problemet på olika sätt.

Ser du mig som ett problem för att jag behandlade småfröknarna som ville vara unga kvinnor just som unga kvinnor, och försökte få dem att förstå vilka dörrar sexighet kan öppna? Kompis, du kan liksom inte ge en barbiedocka till en fjortis när det är karl de vill ha.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-11-17 kl. 16:05.
Citera
2024-11-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det hände, men de ville ju in på klubben där jag jobbade så jag hade ju ett övertag.

Nej, släpp inte ut din dotter hormejkad och sexigt klädd säger jag bara för då är risken stor att någon manipulativ charlatan får upp ögonen för henne och ska göra henne till fotomodell.

Nu påstår ju några kvinnor här i tråden att brudar klär sig sexigt för typ sitt eget välmående. Låter ju nästan som att brudar aldrig klär sig sexigt för att öka på sitt (sexuella)värde när det är något de vill ha.

varför får hon inte bli fotomodell då, om det är hennes fria vilja, tarzlan?
Citera
2024-11-18, 08:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
varför får hon inte bli fotomodell då, om det är hennes fria vilja, tarzlan?

Känns som jag klippte mening lite för tidigt där fotzen. Naturligtvis blev det ingen modellkarriär utan det var bara ett sätt att lura sig ner i småbyxorna på tjejen.
Citera
2024-11-18, 19:12
Medlem
Detta har verkligen eskalerat ytterligare några nivåer sedan den här tråden startades för 10 år sen. Dagens unga kvinnor går ju bokstavligen runt i bara underkläderna.
Citera
2024-11-19, 11:51
Medlem
Man får ha på sig vad man vill. Det som blir skevt är i vilket syfte man klär sig som man gör. Klär man sig utmanande för att få uppmärksamhet är det ju bara sorgligt, lura in folk att prata med en för man har något de vill ha... Lär inte bli så genuint isåfall.

Klär man sig utmanande för att boosta ens självförtroende eller liknande är det bra.
Citera
2024-11-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Känns som jag klippte mening lite för tidigt där fotzen. Naturligtvis blev det ingen modellkarriär utan det var bara ett sätt att lura sig ner i småbyxorna på tjejen.

fotzen är ju snippa på tyska, elpresidente hamburger lover. Och dessutom är inte alla såna som lurar sig ner i småbyxorna på tjejer. finns faktiskt tjejer som tjänar enormt mycket pengar för att bli fotograferade. den industrin att vara svensk modell tex elller rysk är en miljontaxeringsinkomst. värt att notera... och många ligg lär du få som fotograf. många ligg lär du få som tjej. fortfarande win-win
Senast redigerad av fonzen 2024-11-19 kl. 12:44.
Citera
2024-11-19, 12:54
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta har verkligen eskalerat ytterligare några nivåer sedan den här tråden startades för 10 år sen. Dagens unga kvinnor går ju bokstavligen runt i bara underkläderna.

Var ser du detta? När du googlar efter porr eller är inne på Onlyfans?

Min bild är att den yngre generationen generellt klär sig i bylsiga plagg på en färgskala av 50 nyanser av greige. Långt ifrån så avslöjande som de minikjolar och urringande linnen som var inne när jag var tonåring kring millenieskiftet.
Citera
2024-11-19, 13:09
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Min bild är att den yngre generationen generellt klär sig i bylsiga plagg på en färgskala av 50 nyanser av greige. Långt ifrån så avslöjande som de minikjolar och urringande linnen som var inne när jag var tonåring kring millenieskiftet.

Nej, minikjolarna är nog borta, men de småfröknarna som vill vara lite vågade nu har väl istället riktigt tajta yogapants eller shorts som skär in rejält både bak och fram.

De har för övrigt lagt ett gymn. ca. 400 meter från mig och naturligtvis går en gubbsjuk lirare som jag förbi där när det är varmt bara för att få se hur en del av primörerna klär sig.
Citera
2024-11-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

På stan, på gymmet, på bussen...överallt.

Minikjolar är rena kyrktantklädseln jämfört med hur dagens tjejer klär sig offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in