Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Ska försöka svara dig, mitt slutord i frågan. Tack förresten för ditt svar men tråkigt att du måste blanda in oförskämdheter och rysstrollsanklagelser i svaret.
Jag har aldrig någonsin hävdat att amerikanska militära gps signaler störs ut även om det kanske är möjligt.
ATACMS kan användas men det är inte troligt, snarare osannolikt att dom används utan USAs hjälp.
Enkelt förklarat: Om nu Ukraina hade kunnat sköta HIMARS och ATACMS helt själva vore det inte mer kontroversiellt att använda dom på ryskt territorium än t.ex Bradleys eller Abrams, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
will242
Det är väldigt många länder som köpt HIMARS systemet, du menar alltså att det 24/7 finns amerikanska trupper i alla dessa länderna vid denna utrustning utifall dessa system skulle behöva användas? Låter inte speciellt sannolikt. Faktiskt så är det helt fel. Varför tror alla att dessa system är superavancerade att använda?
Jag tycker din kommentar, Will242, har sin plats.
Troligen är det som så, att ingen i Ukraina har nått så långt i sin skolgång, så att man klarar av att hantera detta vapensystem.
Följande länder har ATCMS och är högt stående i sin utbildning och kompetens. Högre än Ukraina i v f!
Australia
United States
South Korea
Morocco
Romania
Greece
Turkey
Poland
Ukraine
United Arab Emirates
Varför Africagonzo tror att de är avancerade?
Kanske en kaffekokare är en utmaning för hen?
Sedan till dig AG
USA har uttryckligen sagt nej till att ATCMS fick användas, mot rysk mark.
De andra systemen är inte belagda med detta förbud.
Hur svårt är det att förstå detta? Förstå skillnaden. Eller?
Har Biden kommit ut ännu? In persona.