2024-11-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Ja, döm själva!
Är Kevin Paradis, i hård konkurrens, den bäste?

Är detta det svåraste en trummis kan spela!?

En del menar att man inte kan "ranka" musik!

Hur tänker just DU!? 🤗

https://youtube.com/shorts/kqJIigv5UNM?si=q0Ezvc8tr-rZvk4z

Han är inte ens top 20 trummisar. Och kommer aldrig bli.

Du kan inte mycket om musik märker vi andra. Inte heller kan du många genres.

Stäng av Taylor Swift i dina gaylurar och börja lyssna på musik innan du tror du skall berätta för världen vem som är ”bäst”.
Citera
2024-11-18, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Men triggers gör det inte enklare. Ska du spela snabbt, särskilt under en längre period, så måste du offra kraft. Inom jazz används gravity blasts ibland också, men det är inte så att metal-trummisar på något vis skulle generera mindre kraft än vad de gör.

En annan stor anledning också till att man vill använda triggers på virveln när man använder sig utav gravity blasts är för att undvika ljudet från kantslagen. Det hade inte låtit så bra om man hörde varenda kantslag vilket man hade gjort utan en trigger.
Exakt. Det är väldigt få som klarar det. För att det är för svårt.
Citera
2024-11-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Exakt. Det är väldigt få som klarar det. För att det är för svårt.

Men han genererar fortfarande inte mindre kraft än vad någon annan trummis skulle göra med ett gravity blast. Skulle man ta bort triggern skulle det låta som vilket gravity blast som helst när det kommer till hur hårda slagen är.

Om du istället menar att varje slag inte har exakt samma kraft, alltså velocity, så som det är med en trigger, så nej, självklart gör han inte det. Det finns inte en enda människa som klarar det då det är omöjligt.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-18 kl. 22:31.
Citera
2024-11-18, 22:37
Avslutad
Citat:
Men han genererar fortfarande inte mindre kraft än vad någon annan trummis skulle göra med ett gravity blast. Skulle man ta bort triggern skulle det låta som vilket gravity blast som helst när det kommer till hur hårda slagen är.

Om du istället menar att varje slag inte har exakt samma kraft, alltså velocity, så som det är med en trigger, så nej, självklart gör han inte det. Det finns inte en enda människa som klarar det då det är omöjligt.
Jo, han genererar mindre kraft än vad vissa andra trummisar gör under en gravity blast med triggers. Tar man bort triggern hör man stor skillnad på gravity blasten mellan olika trummisar.

Och nej, jag menar inte det här med att alla slag har exakt samma kraft. Det jag menar är att de trummisarna använder en sampling från ett slag med hög kraft, som inte är i närheten av hur hårt de i själva verket spelar.
Citera
2024-11-18, 22:41
Medlem
Citat:
Hold my joint, wait I'll do it myself

https://www.youtube.com/watch?v=cFnqnx2AFWg

Samma kille, Bleed med en kagge https://www.youtube.com/shorts/NPzEUjRbHvw

Den där killen är fan sinnessjuk

Instämmer, och många andra också att han eventuellt är världens tekniskt bästa trummis just nu.

Tyvärr har jag dock fått uppfattningen om att han inte är någon speciellt trevlig människa, stöddig och möjligen aning autistisk.
Citera
2024-11-18, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Instämmer, och många andra också att han eventuellt är världens tekniskt bästa trummis just nu.

Tyvärr har jag dock fått uppfattningen om att han inte är någon speciellt trevlig människa, stöddig och möjligen aning autistisk.
De flesta genier är autister

Vet inte om jag delar din uppfattning. Tycker han verkar vara jävligt skön. Men jag vet ju inte mer än vad jag sett på hans kanal. Det var han som fick mig intresserad av Eloy Casagrande btw.
Citera
2024-11-18, 22:44
Medlem
Citat:
De flesta genier är autister

Vet inte om jag delar din uppfattning. Tycker han verkar vara jävligt skön. Men jag vet ju inte mer än vad jag sett på hans kanal. Det var han som fick mig intresserad av Eloy Casagrande btw.

Alla har ju såklart olika preferenser med. Man kan inte passa ihop med varenda kotte och det är väl bra på något sätt ändå.
Citera
2024-11-18, 22:48
Medlem
Citat:
Jo, han genererar mindre kraft än vad vissa andra trummisar gör under en gravity blast med triggers. Tar man bort triggern hör man stor skillnad på gravity blasten mellan olika trummisar.

Nix. Visa en trummis som genererar mer kraft i en 300bpm gravity roll som i TS klipp. Det är klart att man kan generera mer kraft i långsammare tempos men det klarar nog den här snubben av också ska du se. Det är inte direkt så att det är att generera kraft som ens är i fokus i ett gravity roll eller det svåra med det.

Förstår du ens att det i regel krävs större rörelser för att generera mer kraft? Och samtidigt gäller det motsatta att du behöver ha så små rörelser som möjligt för att uppnå hastigheter som 300bpm.

Citat:
Det jag menar är att de trummisarna använder en sampling från ett slag med hög kraft, som inte är i närheten av hur hårt de i själva verket spelar.

Ja, det kallas för trigger och det är inte alls enklare att spela gravity blasts med triggers som du påstod utan snarare tvärtom. Jag har redan förklarat varför för dig då en trigger kommer tydliggöra alla dina brister och små misstag på ett helt annat sätt.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-18 kl. 22:53.
Citera
2024-11-18, 23:09
Avslutad
Citat:
Nix. Visa en trummis som genererar mer kraft i en 300bpm gravity roll som i TS klipp. Det är klart att man kan generera mer kraft i långsammare tempos men det klarar nog den här snubben av också ska du se. Det är inte direkt så att det är att generera kraft som ens är i fokus i ett gravity roll eller det svåra med det.
Jag har ingen aning om hur mycket kraft trummisen i TS genererar av en väldigt lättförklarlig anledning. Han använder triggers, så det är omöjligt att höra det.

Och jo, det är väldigt svårt att genera kraft med en gravity roll. Däremot är det sant att det sällan är i fokus, men det är till stor del pga triggers. Utan dessa hade metaltrummisar tävlat järnet om vem som kan spela hårdast i 300 bpm.

Citat:
Förstår du ens att det i regel krävs större rörelser för att generera mer kraft? Och samtidigt gäller det motsatta att du behöver ha så små rörelser som möjligt för att uppnå hastigheter som 300bpm.
Stora rörelser gör det lättare för att generera mer kraft, men det är inte så enkelt att kraften blir större för att rörelsen blir det. Trummisar är olika bra på att få kraft med små rörelser.

Citat:
Ja, det kallas för trigger och det är inte alls enklare att spela gravity blasts med triggers som du påstod utan snarare tvärtom. Jag har redan förklarat varför för dig då en trigger kommer tydliggöra alla dina brister och små misstag på ett helt annat sätt.
Jag har inte sagt emot att en trigger kan belysa vissa brister, men den kan dölja andra, såsom brist på kraft. Och det är ju heller inte bara i gravity blast som det berörs. Även för vanlig enhandsvirvel med sextondelar.
Citera
2024-11-18, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, det har en skrattframkallande effekt i alla fall. Låter som en trummaskin som försöker efterhärma en kulspruta. Svårt, då tänker jag på själva kompositionen, att komma på en slinga som är vacker, känslosam och originell. Något som man aldrig har hört förut, men som man heller aldrig tröttnar på.
Sådana trummisar som i TS är inget jag skulle orka lyssna på som enbart det. Iaf inte för musikalisk njutning, men jag kan titta på det på samma sätt som jag tittar på en idrottare som gör något svårt.

Däremot så passar sådana trummor väldigt bra i viss musik. Det kan jag uppskatta väldigt mycket att lyssna på, men isolerat blir det rätt tråkigt.

Det skulle vara oerhört tråkigt att lyssna på enbart bordunpipan på en säckpipa också, men den gör ju sitt för helheten.
Citera
2024-11-18, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Ja, döm själva!
Är Kevin Paradis, i hård konkurrens, den bäste?

Är detta det svåraste en trummis kan spela!?

En del menar att man inte kan "ranka" musik!

Hur tänker just DU!? 🤗

https://youtube.com/shorts/kqJIigv5UNM?si=q0Ezvc8tr-rZvk4z
Är det Zappas "omöjliga" låt?
Citera
2024-11-18, 23:29
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har tittat på några av era klipp, inget imponerar.
En duktig trummis måste ha en rytm som håller.
Att spela så snabbt man kan är ingen talang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in