2024-11-18, 09:53
Medlem
AudioPhilippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Källa = tydligen
Han drack en hel del och kunde vara rätt otrevlig mot folk han jobbat med, servitriser och liknande som alla fick sig en släng av sleven mellan varven... Han led dessutom av alkoholdemens på slutet vilket inte gjorde saken bättre.
Det var covid-perioden som knäckte honom helt då hans aktuella teater-turné ställdes in och han blev sittandes ensam hemma med flytande sällskap.
Citera
2024-11-18, 09:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Sveriges motsvarighet till Al Bundy 🙏

Sant! Frid över hans minne.
Citera
2024-11-18, 11:14
Medlem
chessiecats avatar
Enligt IMDB så dog Allan Svensson av prostatacancer
Citera
2024-11-18, 13:21
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessiecat
Enligt IMDB så dog Allan Svensson av prostatacancer

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...k-hem-hos-folk

Under sina sista år i livet led Allan Svensson av demens och bodde på vårdhem utanför Stockholm. Han insjuknade sedan i prostatacancer.
Citera
2024-11-18, 13:47
Medlem
Han hade nåt som skådis, det går inte att ta ifrån honom. Det fanns nåt trovärdigt över honom.

Han spelade väl pilot i tre kärlekar och han hade en pytteliten roll i nån scen i filmen vinterviken där han spelar lärare. Han spelar ändå jäkligt bra i båda rollerna!

I övrigt har jag inte sett så mycket med honom, men som Svensson Svensson - Gustav är han ju mästerlig. Särskilt första säsongerna.

Vila i frid
Citera
2024-11-18, 14:48
Medlem
Märkligt tyst från Suzanne Reuter, hans ”tv-fru”
Citera
2024-11-18, 15:30
Medlem
Glöm aldrig visdomsorden: Ditt mobilsamtal kan vara viktigt även om du inte har en mobiltelefon
Citera
2024-11-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Han drabbades även av demens och satt på vårdhem den sista tiden.

Sonen säger i Aftonbladet att pappan var lika skärpt som för 20 år sen och inte hade problem med minnet, inte sen han fick prostatacancer. Låter konstigt om han samtidigt hade demens. Menar sonen bara den allra sista tiden kanske?
Citera
2024-11-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Sonen säger i Aftonbladet att pappan var lika skärpt som för 20 år sen och inte hade problem med minnet, inte sen han fick prostatacancer. Låter konstigt om han samtidigt hade demens. Menar sonen bara den allra sista tiden kanske?
Ja något motsägelsefullt kan man tycka, demens brukar inte bli bättre med tiden.
Citera
2024-11-18, 16:43
Medlem
lunarluddes avatar
Riktigt tråkigt, underskattad skådespelare och en väldigt trevlig människa, har träffat han två gånger med tio års mellanrum och han har varit lika trevlig bägge gångerna, Svensson Svensson är fan en svensk skatt, blir att se om serien i veckan.

Vila i frid Allan
Citera
2024-11-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Det var väl längesedan han hade kärring? Sista förhållandet var med någon kvinna i Göteborg tror jag.

Har ni kållor på att han dricker mycket sprit?
Har sett honom mitt på dagen för några år sedan. Skitfull. Gick i "hög hastighet" på en trottoar, stirrade rakt fram. Jag tror inte att han såg någon eller något. Det var inte i Stockholm.
Citera
2024-11-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Har sett honom mitt på dagen för några år sedan. Skitfull. Gick i "hög hastighet" på en trottoar, stirrade rakt fram. Jag tror inte att han såg någon eller något. Det var inte i Stockholm.

Malmö då? För Malmö såg han som ”semester”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in