Citat:
Ursprungligen postat av
MisterClueless
Det som ofta slår mej och många andra här i tråden är gäddornas totala brist på självinsikt. Det måste vara en psykiaters våta dröm att få kika in i skallen på ett sådant här missfoster som #513 för att försöka lista ut hur kabeldragningen har blivit så felaktigt utförd. Han saknar inte självinsikt, utan har tamejfan regelrätta vanföreställningar. Gubben är ungefär i min ålder, ser ut att vara gravid med tvillingar och behöver ha med sej en portabel syrgastank för att kunna fungera. Att inbilla sej att en tonårstjej skulle vara intresserad av en individ med dom förutsättningarna är fullkomligt skrattretande. Min sambo brukar inte vara så road av gäddorna, men idag gjorde hon ett undantag och kollade på konfrontationen. Hon skrattade så att tårarna rann.
Den här psykologin är det som fascinerat mig mest med Dumpen. Genomgående, med bara några få undantag, har gäddorna inte brytt sig om sina egna utseenden. Högstadietiden var ju den period i livet då ytliga saker, som att ha rätt märke på jeansen, var som viktigast, men de här mupparna dyker upp på sexdejt med vad de tror är en högstadieelev med smutsiga arbetskläder, spretigt hår och nu till och med syrgastub. Det skulle vara väldigt intressant att höra en psykiatriker förklara beteendet. En sak är dock klar, de är bara där för att konsumera köttet, de bryr sig inte ett dugg om själva människan de ska träffa. Chatloggarna bekräftar detta också. Den enda gädda jag läst som verkat bry sig om låtsasbarnet var den där efterblivna tjejgäddan i Kramfors.