2024-11-18, 13:52
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jag hade inte velat ha en psykiatriker som nöjer sig med att ha 1,5% misslyckande.
Målet bör vara 0%
När det gäller självmord har vi mål om 0, Sara kan ändra sitt sätt och sänka antalet självmord rätt enkelt, men har samma empati som du med att det spelar ingen roll.

Som någon skrev här, ett självmord är som en droppe på en plan vattenyta, det blir ringar på vattnet som får effekter i led längre ut.

https://kunskapsguiden.se/omraden-och-teman/barn-och-unga/barn-som-anhoriga/barn-och-unga-som-efterlevande-vid-suicid/

https://www.bris.se/om-bris/press-och-opinion/pressmeddelanden/nar-en-foralder-tar-sitt-liv-maste-samhallet-stotta-barnet/

https://nyheter.ki.se/foraldrars-sjalvmord-okar-risk-for-psykisk-ohalsa

Detta är bara hur de påverkar barnen, och till bara en kostnad av att Sara ändrar sitt sätt, så hade dessa barn kunnat mått bättre. Det ÄR hennes ansvar för sina handlingar, det ÄR Sara som gjort en handling som lett till dessa självmord.

1 självmord är för många självmord och borde ge reaktion om att fundera över vad som gjort att de lett till detta och om det går att motverka. Sara och Patrik rycker på axlarna och säger de inte gör något fel och inte kommer ändra något i media. Det visar deras empatiska kapacitans. Någon som gör en bedömning om självmordsrisk borde nog besitta någonform utav empati, men den saknar de bägge, vilket troligen gör det extremt svårt att göra riktiga bedömningar.

Med de sagt är det nog troligt att Sara inte gör någon bedömning alls utan ljuger om det för att det låter bättre.

0 självmord kommer aldrig att upplås i samhället, vissa är för sjuka.

Att bara ha 1,5 % fel på dessa felkopplade individer är så försvinnande lite så vilken psykiatriker som helst hade varit mer än nöjd.

Fan vad du plötsligt verkar värna om barnen, vilka barn menar du?
Citera
2024-11-18, 14:24
Moderator
Carlboms avatar
Har Patrik visat eller yttrat sig öht sen det började blåsa kring Dumpen? Medarbetarna i facebookgruppen och på Dumpen-sidan gör ganska bra jobb för dagen att hålla skeppet flytande men det håller inte hur länge som helst om inte Patrik också kliver fram snart.
Citera
2024-11-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
0 självmord kommer aldrig att upplås i samhället, vissa är för sjuka.

Att bara ha 1,5 % fel på dessa felkopplade individer är så försvinnande lite så vilken psykiatriker som helst hade varit mer än nöjd.

Fan vad du plötsligt verkar värna om barnen, vilka barn menar du?
Du har en mörk syn på det ja, det finns personer som behöver hjälp.
Det GÅR att nå de målet, speciellt om man förebygger organisationer som uppenbarligen skiter i hur de agerar så folk tar sina liv.

Är du del utav den? Vilken psykiatriker som helst? Kan du uttala dig i ärendet? För deras jobb är ju ändå att förebygga sådant, de ska inte nöja sig med att låta 3 per 200 patienter ta sina liv. De ska inte nöja sig alls.
Samt din data är färsk, det va någon på telegram som talade om att den som väntat längst väntat 1,5år. Om alla 500 fått psykisk ohälsa kan detta tal snabbt leda till mycket högre statistik, du borde ta å söka dig till vården om hur du önskar folk tog sina liv oavsett du tycker de gjort något fel eller inte.

Jag har inte sagt något om att jag är emot barn eller inte vill hjälpa barn, jag har sagt att jag är emot dumpen och deras radikaliserade skit sätt att gå tillväga och hur de låssas vara för barn för att lura folk på pengar.
Det är bara du som antar att om man är emot dumpen är det de samma, men du har fel i de.
Men för att förtydliga så var inte mitt uttryck generellt om ALLA barn utan vissa specifika, om du läser mitt inlägg en gång till och funderar över sammanhanget, så kan du nog lista ut vilka barn jag pratar om i just mitt inlägg, kom igen, ge det ett försök till.
Citera
2024-11-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Har Patrik visat eller yttrat sig öht sen det började blåsa kring Dumpen? Medarbetarna i facebookgruppen och på Dumpen-sidan gör ganska bra jobb för dagen att hålla skeppet flytande men det håller inte hur länge som helst om inte Patrik också kliver fram snart.
Intressant, med ditt medelande kom jag på något, om Sara är sjukskriven på 75% vad gör patrik de 4 dagarna per vecka eller 6 timmar om dagen.
Eller om han jobbar lika mycket och tar ut lön för 100% är ju något en ägare kan göra, men inte så bra för företaget eller rättvist emot swishisarna.
Citera
2024-11-18, 14:56
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Dumpen friade = dumpen lagligt.

Då legaliseras sättet de jobbar på.

Dom kommer åka dit så det sjunger om det, antagligen hårdare än vad folk tror.

Jurister avskyr dom som pesten av flera anledningar, inte minst då Dumpen är ett direkt hot mot rättssäkerheten och riskerar att underminera Sverige som rättsstat. Det är också personligt eftersom jurister är starkt identifierade med sina yrkesroller som dom medvetet och/eller undermedvetet känner blir attackerade av Dumpen och pöbelsvansen.

Detta är den främsta anledningen till att Bodström tagit sig an fallet, och när det kommer upp i rätten kommer domare, åklagare osv aktivt jobba emot Dumpen - var så säker. Om Sara och Patrik blir frikända är det fritt fram för vem som helst att skaffa utgivningsbevis och sen göra samma sak som Dumpen, vilket riskerar att skapa än mer kaos än vad som redan skett. Det kommer juristerna aldrig att tillåta så det finns noll chans/risk (beroende på hur man står i frågan) att dom blir frikända.
Senast redigerad av trueforgood 2024-11-18 kl. 14:58.
Citera
2024-11-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Dom kommer åka dit så det sjunger om det, antagligen hårdare än vad folk tror.

Jurister avskyr dom som pesten av flera anledningar, inte minst då Dumpen är ett direkt hot mot rättssäkerheten och riskerar att underminera Sverige som rättsstat. Det är också personligt eftersom jurister är starkt identifierade med sina yrkesroller som dom medvetet och/eller undermedvetet känner blir attackerade av Dumpen och pöbelsvansen.

Detta är den främsta anledningen till att Bodström tagit sig an fallet, och när det kommer upp i rätten kommer domare, åklagare osv aktivt jobba emot Dumpen - var så säker. Om Sara och Patrik blir frikända är det fritt fram för vem som helst att skaffa utgivningsbevis och sen göra samma sak som Dumpen, vilket riskerar att skapa än mer kaos än vad som redan skett. Det kommer juristerna aldrig att tillåta så det finns noll chans/risk (beroende på hur man står i frågan) att dom blir frikända.
Jag hoppas innerligt att du har rätt.
Citera
2024-11-18, 15:06
Medlem
Bananfobis avatar
Som Sara beter sig nu känns det som att Aschberg och Bodström lika gärna hade kunnat skicka en låda med spadar i present till dumpengänget. Jag har aldrig förstått mig på vad man tror sig kunna vinna med ”men du dååå”-attityden. Det viktigaste för Sara och hennes livets hårda skola-vänner verkar vara att försöka begå karaktärsmord på de som kritiserar dumpen i sin blogg. Vem som har rätt eller inte får väl den kommande utredningen och eventuellt domen visa.
Senast redigerad av Bananfobi 2024-11-18 kl. 15:08.
Citera
2024-11-18, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Vilken psykiatriker som helst hade varit nöjd med att bara ha 1,5% fel i sina bedömningar.
Sara har visat att hennes kunskap om suicidrisk håller extremt hög nivå.

Bevis tack!

Sedan är snarare siffran närmare 3%. Lite som kärnkraftsolyckorna om du förstod min metafor där.
Senast redigerad av blompissare 2024-11-18 kl. 15:13.
Citera
2024-11-18, 15:14
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du har en mörk syn på det ja, det finns personer som behöver hjälp.
Det GÅR att nå de målet, speciellt om man förebygger organisationer som uppenbarligen skiter i hur de agerar så folk tar sina liv.

Är du del utav den? Vilken psykiatriker som helst? Kan du uttala dig i ärendet? För deras jobb är ju ändå att förebygga sådant, de ska inte nöja sig med att låta 3 per 200 patienter ta sina liv. De ska inte nöja sig alls.
Samt din data är färsk, det va någon på telegram som talade om att den som väntat längst väntat 1,5år. Om alla 500 fått psykisk ohälsa kan detta tal snabbt leda till mycket högre statistik, du borde ta å söka dig till vården om hur du önskar folk tog sina liv oavsett du tycker de gjort något fel eller inte.

Jag har inte sagt något om att jag är emot barn eller inte vill hjälpa barn, jag har sagt att jag är emot dumpen och deras radikaliserade skit sätt att gå tillväga och hur de låssas vara för barn för att lura folk på pengar.
Det är bara du som antar att om man är emot dumpen är det de samma, men du har fel i de.
Men för att förtydliga så var inte mitt uttryck generellt om ALLA barn utan vissa specifika, om du läser mitt inlägg en gång till och funderar över sammanhanget, så kan du nog lista ut vilka barn jag pratar om i just mitt inlägg, kom igen, ge det ett försök till.

1/ Jo, jag förstår att vissa behöver psykiatrisk hjälp. Misslyckas psykiatrin med 1,5% så är det mycket bra.

2/ Nej, det kommer inte att ske 0 självmord per år, helt omöjligt. oklart vad du menar med "förebygger organisationer"

3/ Nej, jag är ingen psykiatriker.

4/ Fattar inte vad du menar med "Om alla 500 fått psykisk ohälsa"? Fått av vem? Dumpen?

5/ Du är alltså förbannad för att Dumpen "lurar" gäddorna, tack för klarläggandet av detta!

6/ Är man MOT Dumpen är man MED gäddorna, ganska så enkelt att förstå faktiskt.

7/ Ok, du värnar inte om alla barn, bara vissa.
Citera
2024-11-18, 15:16
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Bevis tack!

Sedan är snarare siffran närmare 3%. Lite som kärnkraftsolyckorna om du förstod min metafor där.

Det är väl inte 15 som tagit sig av pinn, eller?
Citera
2024-11-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Bevis tack!

Personen kommer bara hänvisa till sin siffra den tagit i luften om att det bara är 1,5% bekräftade självmord så de är ju ingenting.

Tycker snarare om man skall säga hög nivå på en sådan bedömning så bör man snarare ha 3x om inte bättre statistik. 1 på 200 eller 1 på 500 hade varit "bra förmåga att bedöma"
Att förmågan blivit ifrågasatt flertalet gånger i media pga rullande självmord borde också vara ett tecken på att folk funderar över vad som händer.

När folk börjar fundera över en statistik eller händelse bör de också ge upphov till tankar där om, i detta fallet att den så kallade bedömningen är bra.

Gillar din jämförelse med Kärnkraft, något som är så hatat, något som generellt är så säkert. Men folk är totalt vettskrämda för för att om det händer något så går det åt pipan snabbt.
Lite som flyga är de säkraste sättet att färdas för det sker så otroligt få olyckor, men när en olycka väl händer tenderar det att bli många drabbade.
Citera
2024-11-18, 15:20
Medlem
Undra om Dumpen kommer med ett nytt lass förståndshandikappade gäddor idag också?
Frysen skulle ju frostas av skrev Sara på X. Fan vad lägligt om frysboxen är tom vid husrannsakan efter anmälan.

Var skämskudde igår när Dumpen fullständigt ballade ur. Inte en enda av dessa hade fått ett svar av en riktig fjortis men Dumpen raggade som fan och kallade samtliga för snygga/söta etc i chatten.

Skulle vara ett jätteproblem i samhället om det var standard att fjortisar hjälpte till på samma sätt som Dumpen gör när snuskgubbar visar sig men det gör dom ju inte irl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in