2024-11-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Javisst är han, men då är frågan på vilket sätt och hur mycket har han tjänat?
MÄRKLIGT att inte granskande media såsom KALLA FAKTA och UG rotar i detta avskum...
Citera
2024-11-18, 14:32
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
MÄRKLIGT att inte granskande media såsom KALLA FAKTA och UG rotar i detta avskum...

Ja det kan man undra. Kalla fakta ger jag inte så mycket för, det är ju ett gravt vänsterprogram som nog aldrig ens varit neutralt, men UG, ja där skulle skulle jag kunna tänka mig kanske. Men han kommer undan för lätt!
Citera
2024-11-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ja det kan man undra. Kalla fakta ger jag inte så mycket för, det är ju ett gravt vänsterprogram som nog aldrig ens varit neutralt, men UG, ja där skulle skulle jag kunna tänka mig kanske. Men han kommer undan för lätt!

Antagligen, 🤮
Citera
2024-11-25, 20:47
Medlem
Vart befinner han sig? Personnummer? Adress?
Citera
2024-11-25, 21:32
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Vart befinner han sig? Personnummer? Adress?

Jag vet inte riktigt, men om du kollar i trådarna bakåt här så går det få en hint. Och där efter går det ju att snoka vidare.
Citera
2024-11-26, 05:00
Medlem
Vem granskar granskaren?
Citera
2024-12-02, 21:18
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt, men om du kollar i trådarna bakåt här så går det få en hint. Och där efter går det ju att snoka vidare.

Vart bor han?
Citera
2024-12-16, 01:14
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Väldigt märkligt. Det blev radiotystnad i media när det framkom att Tomas Åberg var en vidrig djurplågare (vilket bevisats i myndighetsprotokoll). Djurplågare är den värsta sortens vider.
Citera
2025-01-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Vart bor han?
Jag har hört typ Sydafrika eller liknande, på sin FB-sida har han dock postat lite olika vinterbilder som absolut ser ut att vara tagna i Sverige. Han gömmer sig säkert ute på landsbygden någonstans. Någon borde ju känna igen honom när han uträttar ärenden i vardagen. Lite märkligt att det inte läckt ut var han bor med tanke på hur många som hatar honom. Det hade varit intressant att veta så man inte har honom någonstans inpå knuten. Hade varit en obehaglig känsla att veta att man bodde nära honom, lite samma äckelkänslor som att bo nära en pedofil.

Ju mer info han postar på sin Facebook desto fler ledtrådar. Några exempel:

30 december 2024: "Så här fint var det för ett par år sedan, men i år får vi vänta med att vara på isen. Snart hoppas jag det är vinter igen.
PS spåren är från ett par vargar.", samt ett foto på en istäckt sjö. Ser ut att ligga en mindre ö/udde i sjön med främst barrskog.

4 januari 2025: "Äntligen lite snö och is. Nu kan man faktiskt gå på sjön igen.", samt ett foto med mycket lövskog. Helt blå himmel utan någon tillstymmelse till moln. Snödjup på uppskattningsvis någonstans runt 10-20 cm.

Av dessa två fakta borde man kunna utesluta de delar av Sverige som inte hade klar himmel 4 januari 2025, och hade några minusgrader och minst 10 cm snötäcke. Man kan även utesluta delar som ej har varg, eller där sannolikheten för varg är låg. Möjligen kan skogssammansättningen också utesluta vissa delar av Sverige. Även att isen på sjön inte är tillräckligt tjock 30 december 2024, för att våga ge sig ut på den för vinterfiske. Finns det webbtjänster med isbildningsstatistik för Sverige?

Kanske bor han kvar på sin gamla Auschwitz-gård som han lämnade när det började hetta till? Kanske han bor i ett gammalt föräldrahem som han ärvt? Äldre uppgifter finns ju i "Sveriges befolkning" för olika årtal, innan han skaffade sig skyddade uppgifter. Någon av dessa adresser, eller i närheten av dessa kanske han finns.

På följande foto som han postat...
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7976493542378831

... kan jag nästan satsa pengar på att det är en NIBE-logga man ser på byggnaden långt in i bilden. Förmodligen installatör/återförsäljare. Nibe har lista över alla återförsäljare/installatörer med adress och företagsnamn. Vill man samköra detta med Google streetview borde det inte vara jättesvårt att hitta vilken återförsäljare just har denna byggnad.
Senast redigerad av Burninator 2025-01-08 kl. 16:58.
Citera
2025-01-08, 23:48
Medlem
Har nu hittat byggnaden på bilden som han postat på sin Facebook (med texten: "Det blir ljusare för varje dag men det är allt rätt mörkt ännu och nu längtar jag till våren och ett slut på snön."). Fotot postades 2 februari 2024.

Hans eget foto: https://www.facebook.com/photo/?fbid=7976493542378831
Google Streetview: https://maps.app.goo.gl/avGjG5QcBKxH63eY8

Det lilla våpet huserar alltså i trakterna kring Ludvika (kanske rent av i området kring byggnaden på fotot), och han har avslöjat sig helt själv p.g.a. sin narcissism och oförmåga att låta bli att fläka ut sig i sociala medier. Tack och lov bor jag själv inte i närheten.

Edit: Ser att hans adress postades redan 2019 här på FB, men att han skulle flytta.
(FB) Skvaller om näthatsgranskaren Tomas Åberg. Han verkar dock ha bott kvar där åtminstone fram till februari förra året.
Senast redigerad av Burninator 2025-01-09 kl. 00:00.
Citera
2025-01-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Har nu hittat byggnaden på bilden som han postat på sin Facebook (med texten: "Det blir ljusare för varje dag men det är allt rätt mörkt ännu och nu längtar jag till våren och ett slut på snön."). Fotot postades 2 februari 2024.

Hans eget foto: https://www.facebook.com/photo/?fbid=7976493542378831
Google Streetview: https://maps.app.goo.gl/avGjG5QcBKxH63eY8

Det lilla våpet huserar alltså i trakterna kring Ludvika (kanske rent av i området kring byggnaden på fotot), och han har avslöjat sig helt själv p.g.a. sin narcissism och oförmåga att låta bli att fläka ut sig i sociala medier. Tack och lov bor jag själv inte i närheten.

Edit: Ser att hans adress postades redan 2019 här på FB, men att han skulle flytta.
(FB) Skvaller om näthatsgranskaren Tomas Åberg. Han verkar dock ha bott kvar där åtminstone fram till februari förra året.

Nej det har han inte. Han har bott på en ö utanför Göteborg efter att ha bott på sin båt i någon hamn i Karlstad. Jag tror inte att Göteborg har så mycket snö som på bilderna så antingen så har de flyttat uppåt igen eller så försöker han förvirra med gamla bilder. Han gömmer inte sig så det är säkert många som vet var han finns. Han lever som vem som helst. Går runt och handlar, går ut och äter och håller sig inte undan på något sätt. Jag vet inte om han jobbar. Han gjorde det ett kort tag i Göteborg under 2022 men fick inte vara kvar. Dock vågar ingen säga något om honom för han anmäler allt i sin väg och ingen vill lägga sina pengar på att han utnyttjar luckor i lagen för att försörja sig.
Citera
2025-01-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esmeralda1000
Jag vet inte om han jobbar. Han gjorde det ett kort tag i Göteborg under 2022 men fick inte vara kvar.
Du vet inte vad han jobbade med? Jag har så svårt att föreställa mig honom kallprata med kollegor om ditt och datt, allt handlar ju om alla oförrätter mot honom. Största offerkoftan i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in